فرماندار بناب از اجرای برنامه جامعه ایمن در این شهرستان خبر داد و گفت: افزایش و ارتقای سطح زندگی مردم از اهداف این برنامه است.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی در جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده با موضوع تصویب جامعه ایمن و هماهنگی لازم برای تدوین برنامه های اجرایی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در سال گذشته در شهرهای جلفا و شهر جدید سهند در آذربایجان شرقی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اجرای این برنامه به صورت بین بخشی است؛ افزود: شهرداری و شبکه بهداشت و درمان شهرستان امکان اجرای این برنامه را ندارند و تمامی دستگاه ها باید جهت عملیاتی شدن آن همکاری کنند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب با اشاره به اینکه هدف از اجرای این برنامه مقایسه شهرستان با دیگر شهرستان ها نیست؛ گفت: پیشگیری از آسیب های اجتماعی، کاهش حوادث و سوانح ترافیکی، مدارس سالم و ایمن، شهری سالم و ایمن از اهداف این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: در این برنامه تمامی خدمات شهری از نظر اجتماعی، فرهنگی و زندگی منطبق با جامعه ایمن ارائه می شود و در آن با اجرای برنامه های پیشگیری، آمار حوادث به صفر و یا حداقل کاهش خواهد یافت.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب نیز در این جلسه با اشاره به سیمای بهداشتی شهرستان گفت: سال گذشته ۶۵۵ نفر در شهرستان بناب فوتی داشتیم که ۲۹۲ نفر از آنان بیماران قلبی بودند و ۱۲۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به سرطان فوت کردند.

علی نیّرپور با بیان اینکه بیماری های سرطان نقش اساسی در آمار فوتی های شهرستان دارد؛ گفت: ۶۵ درصد مرگ و میر شهرستان ناشی از بیماری های سرطان است.

برنامه پیشگیری از حوادث با مدل جامعه ایمن، در حقیقت برنامه ای است که می توان با استفاده از آن با مشارکت شهروندان، مدیران شهری و سازمان های مسئول تامین ایمنی شهروندان، ضمن پیشگیری از حوادث و آسیب ها، احتمال وقوع و شدت احتمالی آسیب ها را در حد امکان کاهش داد.

انتهای پیام/ داوود زیبائی