انعکاس بناب در راستای معرفی کاندیداهای مجلس یازدهم و تشریح برنامه های آن ها با ضیاءاله اعزازی نماینده فعلی بناب و کاندیدای مجلس یازدهم مصاحبه ای به شرح ذیل ترتیب داده است.

در استانه نزدیک شدن به انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تحریریه خبری انعکاس بناب با هدف معرفی و تشریح برنامه های کاندیداها به صورت تخصصی با این افراد مصاحبه هایی انجام می دهد که در در این بخش مصاحبه با ضیاءاله اعزازی کاندیدای مجلس یازدهم و نماینده فعلی مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ترتیب یافت که شما را به خواندن این مصاحبه دعوت می نماییم.

هر آنچه که مایل هستید در ابتدای مصاحبه به مردم شهرستان بناب بگویید.

اعزازی: در ابتدا جا دارد شهادت مظلومانه سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی و جان باختن تعدادی از هموطنان در حادثه هواپیمای اوکراینی را تسلیت بگویم و در ادامه اقدام شجاعانه سپاه پاسداران مبنی بر هدف قرار دادن پایگاه های نظامی آمریکا در کشور عراق را تبریک بگوییم چرا که آمریکا خود را ابر قدرت دنیا می داند و فکر نمی کرد کشوری پس از جنگ جهانی دوم چنین جواب دندان شکنی به آن ها بدهد.

همچنین از سپاه پاسدارن که مسئولیت سقوط هواپیما را بر عهده گرفتند باید تشکر کرد چرا که این کار به نوبه خود بسیار با اهمیت و شجاعانه بود ولی انتظار داریم مسئولان هرچه زودتر این موضوع را از زوایای مختلف بررسی و تصمیمات درستی بگیرند و مردم نیز اجازه ندهند دشمنان بخصوص آمریکا با بهانه همین سقوط که خودشان با جنگ افروزی در منطقه و فشارهای بالا، موجب این حادثه ناگوار شدند، بتوانند سپاه و نیروهای مسلح را تضعیف کنند.

با توجه به رفتارهای اخیر آمریکا و خروجش از برجام و خوش بین نبودن رهبری مبنی بر مذاکره،  سرانجام برجام را چگونه ارزیابی می کنید؟

اعزازی: بنده به شخصه مخالف مذاکره نیستم، اما معتقدم مذاکره باید طوری باشد که تمامی منافع کشور و ملت در آن حفظ شود و این منافع تا به حال در برجام اتفاق نیفتاده و طرفین مذاکره به وعده های خود عمل نکرده اند و این ادامه مذاکره را سخت می کند اما اگر آن ها ابتدا به تعهدات خود تا به اینجا عمل کنند و بدون شرط جدید پای میز مذاکره برگردند فکر نمی کنم رهبری انقلاب نیز مخلاف ادامه مذاکره و برجام باشند.

در روند بررسی صلاحیت های  انتخابات مجلس یازدهم شاهد بودیم حدود ۹۰ نفر از نمایندگان فعلی مجس و مقامات کشوری و افراد مطرح نتوانستند صلاحیت بگیرند، این موضوع را چگونه ارزیابی می کنید؟

اعزازی: اعتقاد دارم اگر شورای نگهبان از خیلی وقت پیش وظیفه اصلی خود را انجام می داد امروز شاهد چنین آماری از رد صلاحیت ها نبودیم چراکه وقتی برخی از نمایندگان مجلس و کاندیدا ها در کشور مشکلات و پرونده اقتصادی دارند نمی توان انتظار داشت مجلس سالمی داشته باشیم و همین عدم پاک بودن مجلس به عنوان نهاد قانون گذار بر سایر نهادها تاثیر منفی گذاشته و قوانین به درستی در کشور اجرا نمی شوند.

نقطه ضعف و قوت مجلس دهم از دیدگاه شما چیست؟

اعزازی: اصلی ترین نقطه ضعف مجلس دهم مسائل اقتصادی بود چرا که مجلس بخصوص کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون های مربوطه نتوانستند بخوبی کار نظارتی خود را انجام بدهند و همین موجب شد برخی فسادهای اقتصادی در کشور اتفاق بیافتند.

نقطه قوت مجلس دهم هم طرح سوال از رئیس جمهور کشور برای اولین بار از زمان تشکیل انقلاب اسلامی ایران بود و مهم تر از آن این بود که نمایندگان از پاسخ های حسن روحانی رئیس جمهور وقت کشور قانع نشده و در همین خصوص رای عدم قانع شدن به این پاسخ را دادند.

در صورت پیروزی در انتخابات و ورود به مجلس یازدهم برای ۴ سال آینده چه برنامه هایی دارید؟

اعزازی: مسائل اقتصادی کشور و به تبع آن روتق تولید داخلی، مبارزه با فساد در سطح ملی، افزایش اشتغال برای جوانان، افزایش رفاه معیشت مردم، اتمام طرح های نیمه تمام شهرستان مثل ورزشگاه ۱۵ هزار نفری، احداث فاز دوم نیروگاه که کلنگ زنی آن انجام شده، تکمیل فاضلاب تمام روستاهای شهرستان، حل مشکلات آب شرب آن ها که در حال حاضر در چندین روستا در حال انجام است، حل مشکلات شهری بخصوص مشکل آسفالت خیابان ها و محلات با همکاری شورا و شهرداری از جمله برنامه هایی است که برای ۴ سال آینده برنامه ریزی کرده ایم.

در مجلس دهم یکی از وعده های انتخاباتی شما احداث پتروشیمی در این شهرستان بود، این پروژه به چه مرحله ای رسیده است؟

اعزازی: با وجود تمامی مشکلات اقتصادی کشور توانستیم مجوز احداث پتروشیمی در بناب را اخذ کنیم اما در حال حاضر در مرحله جذب سرمایه گذار مانده ایم و قطعا اگر سرمایه گذار جذب شود کار احداث آن بزودی کلید خواهد خورد.

آیا به جناح و یا گروه خاصی وابسته هستید؟

اعزازی: از ابتدا گفتم که من یک انقلابی هستم و عضو هیچ گروه و یا جناح سیاسی نیستم.

به نظر شما با توجه به تورم بالا در کشور و بحث بیکاری کدام برای شما مهمتر است و چه برنامه ای برای آن دارید؟

اعزازی: اگر از ابتدا کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی حرکت می کرد این همه مشکلات کلان اقتصادی به وجود نمی آمد و این کاملا آشکار است که دولت در طول سالیان گذشته اعتقادی به اقتصاد مقاومتی نداشته و ندارد.

اگر مسئولان و در راس آن دولت از تولیدات داخلی حمایت کنند قطعا تورم کاهش خواهد یافت و با فعال شدن کارگاه های بزرگ و کوچک بخش زیادی از جوانان جویای کار صاحب شغل خواهند شد..

چقدر خود را نماینده شهر خود دانسته و چقدر خود را نماینده کل کشور می دانید؟چه روشی برای برقراری تعامل میان اهداف بومی در مقابل اهداف کلان وطنی در پیش می گیرید؟

اعزازی: تمامی برنامه و تصمیمات یک نماینده برای کشور بسیار مهم است چراکه شهر و یا همان حوزه انتخابیه خودش نیز شامل قوانین خواهد شد و اگر اشتباهی در قانون گذاری شود مردم شهر خودمان نیز متضرر خواهند شد اما به عنوان نماینده شهرستان بناب با قاطیعت تمام پیگیر مشکلات و مطالبات مردم خواهم بود که در گذشته نیز این را اثبات کرده ام و با وجود مشکلات مالی کشور و دولت چندین پروژه در این شهرستان اتمام و یا رو به تکمیل هستند.

به نظر خودتان بهترین دستاورد شما در ۴ سال گذشته برای شهرستان بناب چه بوده است؟

اعزازی: همان طور که گفتم با وجود تحریم ها و مشکلات اقتصادی دولت توانستیم بودجه های کافی برای اتمام پل بزرگ میدان معلم را جذب کنیم و من اتمام این پروژه بزرگ را بهترین دستاورد برای شهرستان در ۴ سال اخیر می دانم.

وضیعت درمان شهرستان را چگونه ارزیابی می کنید؟ آیا کمبودهایی در این حوزه داریم؟

اعزازی: اول بهتر است بدانیم بناب یک شهرستان ۱۴۰ هزار نفری است و در قانون برای شهرستان با چنین وسعت و جمعیتی امکانات درمانی چگونه تعریف شده است.

قطعا در این شهرستان هیچ گونه کمبود فضای درمانی وجود ندارد و چندین پروژه درمانی نیز در حال احداث هستند که با ورود آن ها به چرخه درمان شهرستان بیش از حد استاندارد فضای درمانی در این شهرستان وجود خواهد داشت.

اینکه عده ای تنها مشکل درمان ششهرستان را نبود پزشک عمومی در اورژانس بیمارستان شهدا می بینند، بی انصافی است که همین موضوع به دلایل مالی بوده و درحال حل شدن می باشد، اما چرا به این موضوع اشاره نمی شود که در همین شهرستان بیشترین متخصصین در حال فعالیت هستند و همچنین سایر مراکز درمانی دولتی مثل هلال احمر با نرخ دولتی خدمات دهی می کنند.

به نظر بنده تنها مشکل درمانی شهرستان عدم رضایت پرسنل در این حوزه است و دلیل آن عدم پرداخت کارانه و معوقات پزشکان و پرستاران و سایر پرسنل می باشد که اگر وزارت بهداشت همت کند و رضایت پرسنل خود را جذب نماید در این حوزه مشکلی نخواهیم داشت.

سخن آخر؛

جا دارد از عموم مردم فهیم شهرستان بخواهم به دور از هرگونه تعصبات سیاسی پای صندوق های رای حاضر شوند و با مشارکت بالای خود دشمنانی که آرزو دارند بین ملت و انقلاب فاصله بیاندازند را مجدد مایوس کنند.

*****************************************************************

گفتنی است، ضیاء اله اعزازی متولد ۱۳۴۴ کارشناسی ارشد رشته تاریخ بوده و سوابق زیر را در کارنامه خود دارد:

▫️رزمنده و جانباز هشت دفاع مقدس
▫️نماینده مردم بناب در مجلس هشتم و دهم شورای اسلامی
▫️کارمنده اداره بهزیستی و اداره شبکه بهداشت
▫️عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی
▫️رئیس مجمع نمایندگان استان آذربیجان شرقی در مجلس
▫️مدیر کل حراست و مشاور رئیس دانشگاه فرهنگیان کل کشور
▫️مدیر کل گزینش دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی
▫️عضو هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی تبریز
▫️مدیر کل حراست دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی

توضیح انعکاس بناب در خصوص مصاحبه های کاندیداهای مجلس؛

انعکاس بناب بر حسب حروف الفبا از کاندیداهای تایید صلاحیت شده مجلس یازدهم دعوت به مصاحبه می نماید و با توجه به عدم هماهنگی با آقای پرویز آبک با نفر دوم بر حسب حروف البفا آقای ضیاءاله اعزازی مصاحبه انجام شد که تقدیم مخاطبین گرامی می گردد.

انتهای گزارش/ داود زیبائی