مسیر قوبی چای بناب حال خوبی ندارد مطالبه مردم و شهروندان از شهرداری این است که به این مسیر توجه ویژه ای داشته باشد.

به گزارش انعکاس بناب سیمای شهری یکی از مولفه های قابل توجه و حائز اهمیت در اصول مهندسی و شهرسازی به شمار می رود و در واقع شهری که با سیمایی مخدوش روبرو است، طراوت و سرزندگی مطلوبی در آن وجود ندارد.

امروزه زیبا سازی شهری فرآیند آفرینش هنری و ارتقاء کیفیت زندگی در محیط شهری قلمداد می شود که فرهنگ،هنر،ارزش ها و باورهای حاکم بر آن را به منصه ظهور می کشد.
احساس آرامش خاطر، نشاط و وجود حس سر زندگی یکی از نیازهای روحی انسان و مهم ترین شاخص کیفیت فضاست. انبوهی از فضاهای دل مرده، سرد و بی روح در شهرها تحت تاثیر ناهمگونی و آلودگی های بصری مشاهده می شود که به دور از هر گونه زیبایی و مطلوبیت، هیچگونه معنا، مفهوم و عملکردی را القاء نمی کنند.

همانطور که وضعیت ظاهری یک فرد در زندگی شخصی او حائز اهمیت است، سیمای شهری نیز در زندگی جمعی شهروندان از شاخصه های قابل توجهی به شمار می رود حال آنکه این وضعیت ظاهری در گوشه کنار  شهر بناب مانند انسان بی روح، دل مرده و سرد دیده می شود که دیدن و شنیدن آن برای مسئولین ذی ربط خالی از لطف نیست.

مسیر قوبی چای یکی از پتانسیل های خلق اثر تفریحی و زیبایی نمای شهری می باشد. با توجه به اینکه امروزه رودها، پل ها و سازه ها به خودی خود می توانند در عین زیبایی، مقصد زیبایی بسیاری از توریست های مختلف باشند. لذا پیشنهاد می گردد با توجه جدی بر روی این پتانسیل های  زیبا و پارک های  کنار آن، شاهد زیبایی هر چه بیشتر شهر بناب باشیم که متاسفانه در مسیر این رود غریب، از بیمارستان امام تا پشت خود ساختمان  شهرداری وضعیت نا مطلبوب و اسفناکی به چشم می خورد.

علاوه بر چهره زشت و ناهنجار مسیر قوبی چای شاهد زباله ها و لجن زارهای بد بو می شویم که ساکنین و شهروندان را به ستوه آورده است، فلذا انتظار می رود شهرداری بناب در این فصل کاری به این مسیر رسیدگی کرده و به زیبا سازی شهر توجه ویژه ای نماید.

گزارش تصویری از مسیر قوبی چای

 

انتهای پیام/جعفر کریم زاده