فرماندار بناب با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در ادارات توسط کارکنان و ارباب رجوع الزامیست، گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت بهداشت در برخی از ادارات، کارکنان درگیر ویروس کرونا شده اند.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان بناب با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بناب، گفت: امروز بعد از گذشت ۴ ماه از شیوع ویروس کرونا در کشور، خوشبختانه امکانات بهداشتی و درمانی افزایش یافته و هیچ کمبودی در این حوزه نداریم، این در حالیست که در یک ماهه نخست درگیری با ویروس کرونا، مردم به سختی می توانستند ماسک یا مواد ضدعفونی تهیه کنند.

فرماندار بناب با بیان اینکه بازگشت تعطیلی ها امکان پذیر نیست، افزود: وضعیت اقتصادی مردم این اجازه را نمی دهد که مجدد تعطیلی ها برقرار گردد، اما بایستی خود مردم و مسئولان تلاش کنیم تا با استفاده از راه های پیشگیرانه جلوی افزایش مبتلایان به ویروس منحوس کرونا را بگیریم.

رئیس شورای اداری شهرستان بناب با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک در ادارات توسط کارکنان و ارباب رجوع الزامیست، گفت: متاسفانه به دلیل عدم رعایت بهداشت در برخی از ادارات، کارکنان درگیر ویروس کرونا شده اند، بنابراین باید مردم و تمامی کارکنان ادارات و سازمانهای خصوصی و دولتی، از ماسک استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ۲۳ درصد مبتلایان به کرونا از طریق مراودات خانوادگی یا در مراسم مبتلا شده اند، گفت: به طور میانگین روزانه ۲۰ نفر در اثر مبتلا به کرونا در بیمارستان بناب بستری می شوند.

رفیعی با اشاره به تبعات اجتماعی ویروس کرونا در شهرستان، گفت: در سال ۹۸ مجموع نفراتی که با اورژانس اجتماعی بهزیستی تماس گرفته اند ۶۵۰ نفر بوده و این در حالیست که فقط در سه ماهه اول سال ۹۹ بالای ۶۵۰ نفر برای مشاوره با اورژانس اجتماعی تماس گرفته اند.

فرماندار بناب با اشاره به تعداد متقاضیان بیمه بیکاری در سال جاری، افزود: در سه ماهه اول سال گذشته ۲۰ نفر متقاضی بیمه بیکاری بودند اما متاسفانه در اثر درگیری با ویروس کرونا در سه ماهه اول سال ۹۹ بیش از ۱۰۰۰ نفر برای بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند که نشان دهنده تبعات و تنش های اجتماعی این ویروس است.

گفتنی است، در انتهای جلسه شورای اداری شهرستان، طی احکامی جداگانه آقای حمید بالغ به عنوان معاون فرماندار و رضا لعلی به عنوان بخشدار بخش مرکزی بناب معرفی شدند.

گزارش تصویری