محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با تأکید بر اینکه روابط قوی با همه عراقی‌ها یکی از محورهای سیاست خارجی ایران است، افزود: همسایگان ما اولویت ما هستند

به گزارش انعکاس بناب به نقل از ایرنا ظریف دوشنبه شب درباره سفر به اقلیم کردستان عراق در توئیتی نوشت: ادامه سفر پربار به عراق در کردستان عراق، با مسعود بارزانی رییس حزب دموکرات کردستان، نیچروان بارزانی رییس اقلیم کردستان عراق و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم دیدار کردم.
وی افزود: روابط قوی با همه عراقی‌ها یکی از محورهای سیاست خارجی ایران است. همسایگان ما اولویت ما هستند.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران صبح یکشنبه گذشته در رأس هیاتی سیاسی وارد بغداد شد و عصر همان روز پایتخت عراق را به مقصد اربیل مرکز اقلیم کردستان ترک کرد.
ظریف به دعوت رسمی نیچروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق با هدف گفت‌ وگو با مقام‌های اقلیم و گسترش روابط بین کردستان عراق و جمهوری اسلامی ایران راهی اربیل شد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در بغداد، با رییس جمهوری، نخست وزیر، رئیس پارلمان، وزیر امور خارجه، رییس شورای عالی قضایی، رییس الحشد الشعبی، رئیس ائتلاف الفتح و رهبر جریان حکمت ملی عراق در باره گسترش مناسبات و آخرین تحولات منطقه و جهان بحث و گفت وگو کرد.
ظریف در بغداد همچنین در خصوص توسعه مناسبات پارلمانی و گسترش روابط روز افزون دو کشور در بخش های مختلف اقتصادی، تجاری، انرژی و فرهنگی بحث و تبادل نظر کرد.
وی درباره قانون پارلمان عراق برای اخراج نیروهای خارجی از خاک این کشور و ضرورت احترام به حاکمیت ملی عراق و عدم دخالت در امور کشورهای منطقه و پرونده ترور جنایتکارانه آمریکا در به شهادت رساندن سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان با مقامات عالی رتبه عراق بحث و گفت وگو کرد.