جلسه هم انديشي سازمان هاي مردم نهاد و فعالين اجتماعي با هدف همبستگي و ارتقا همكاري بين سمن ها در محل فرمانداری با حضور نماینده مردم بناب و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، امین رفیعی صبح امروز در جلسه هم اندیشی سازمان های مردم نهاد و فعالین اجتماعی با هدف همبستگی و ارتقا همکاری بین سمن ها با تبریک روز بزرگداشت سازمان های مردم نهاد و بیان اینکه این موسسات سابقه ی چند صد ساله در کشور دارند بعنوان رابط بین مردم و مسئولین به شمار می آیند . ود ر این حلقه برای رسیدن به اهداف  مد نظر بایستی تلاش خود  را مضاعف تر کنند.

فرماندار بناب با اشاره به فعالیت های سازمان های مردم نهاد گفت: در حال حاضر ۳۱ موسسه مردم نهاد در شهرستان بصورت فعال در زمینه های مختلف از جمله؛ موسسات خیریه، محیط زیست، عمرانی و … فعالیت می کنند.

وی با تاکید بر آفت های  سازمان های مردم نهاد، رقابت های ناسالم بین موسسات خیریه در شهرستان را مانع رسیدن به اهداف آنها دانست و گفت: این موسسات بایستی فلسفه وجودی سازمان های مردم نهاد را بشناسند و در این مورد مطالعات فراوانی داشته باشند که با تخریب همدیگر جهت رقابت، وجهه ی مردمی خود را مخدوش ننمایند و در این راستا از مباحث سیاسی جهت استقلال و حفظ وجهه مردمی بودن خود اجتناب کنند.

مقام عالی دولت در  شهرستان با اشاره به دریافت و تمدید جواز فعالیت سزمانهای مردم نهاد گفت: موسساتی که تاکنون جهت تمدید مجوز خود اقدام نکردند تا اواخر مهر ۹۹ فرصت دارن که به تمدید مجوزشان اقدام نمایند و طبق آیین نامه جدید، برای تاسیس مرکز خیریه بایستی در حساب موسسین مرکز ۵ میلیارد ریال وجه نقد موجود باشد تا بتواند درخواست مرکز خیریه نمایند.

رفیعی در ادامه افزود: با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد بازوی توانمند مسئولین جهت رفع  مشکلات مردم می باشد، از طریق نبود بروکراسی های زاید می توانند با همکاری ادارات دولتی جهت رفع مشکلات و کاستی ها در سریع ترین زمان اقدام نمایند.

فرماندار بناب در خاتمه از موسسات مردم نهاد خواست؛ در اقدامات خودشان نسبت به نهاد صدور مجوز و مردم شفافیت مالی داشته باشند و اظهار امیدواری کرد، با توجه به اینکه موسسات مردم نهاد بدون هیچ چشم داشتی وارد  این مقوله شده اند از همکاری ادارات دولتی و ما بی دریغ نخواهند ماند و همیشه پا به پا و در کنار آنها خواهیم بود.

 

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده