صبح امروز جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان با حضور مدیر کل صنعت معدن تجارت استان، دبیر ستاد تسهیل استان، مسئولین شهرستانی و مدیران واحد های صنعتی شهرستان بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز شهریار فتحی در جلسه  کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در شهرستان با اشاره به مشکلات تولید کنندگان و تقویت اقتصاد گفت: امروز در جامعه شاهد مشکلات فراوانی هستیم که همه ی این معضلات ناشی از ضعف  اقتصادی می باشد که در صورت رفع موانع تولید و مشکلات اقتصادی، حتما در جامعه نیز ایجاد امنیت بیشتری خواهد شد.

فرماندار بناب با تاکید بر رفع موانع تولید در این شرایط بحرانی کشور گفت: جهت تسهیل در امور تولیدی و سرمایه گزاری برای ارتقاء سطح اقتصادی جامعه از تمامی مسئولین استانی و شهرستانی خواست؛ نسبت به همکاری در کاهش بروکراسی اداری و تامین بودجه لازم برای حمایت از سرمایه گزاران و تولید کنندگان هیچ دریغی نکنند.

حجت الاسلام باقری بنابی در این جلسه با اشاره به رفع تعهدات ارزی گفت: از مسئولین استانی درخواست داریم جهت رفع تعهدات ارزی هیچ همکاری های لازم را انجام داده و اقدامات آن را  بر عهده دستگاههای نظارتی کشور بگزارند و تعهدات ارزی تولید کنندگان و صادرکنندگان را بانک مرکزی و دیگر نهادهای نظارتی خودشان حل نمایند.

نماینده مردم بناب در  مجلس شورای اسلامی نسبت به تثبیت در واگذاری شهرک صنعتی گفت: برای ما برنامه زمانبندی  جهت تثبیت واگذاری شهرک صنعتی ارائه دهید تا در زمان تفکیک و وقت مقرر پیگیر مطالبات باشیم که اگر در زمان خود اقدامات آن انجام می شد الان با این مشکلات مواجه نمی شدیم.

وی از مسئولین محیط زیست و آب و فاضلاب خواست: تولید کننده و سرمایه گزار نباید رنجیده خاطر شود و در مراحل اداری قبل از اینکه به آنها جواب منفی برای فرایند کاری آنها صادر کنید، حتما موضوع را باید به فرمانداری اطلاع داده و با آن هماهنگ شود تا موانع بر سر راه آنها برداشته شود بعد پاسخ نهایی را اعلام کنید.

رئیس کمسیون اقتصادی مجلس در خاتمه با اشاره به حمایت از سرمایه گزاران در شهرستان افزود: بایستی در بناب خصوصی سازی واقعی را ارج نهیم و از آنها حمایت کنیم چرا که در سنوات گذشته سرمایه گزاران و تولید کنندگان زیادی در این شهرستان مورد حمایت قرار نگرفتند و موجب پخش شدن این قشر در شهرهای دیگر شده است.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده