نشست خبری مدیرعامل، معاونین و روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های این شرکت در سال‌جاری و پرسش و پاسخ با خبرنگاران رسانه‌های آذربایجان شرقی در سالن کنفرانس شرکت توزیع نیروی برق استان برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز اکبر فرج نیا در نشست خبری با اصحاب رسانه های استان گفت: ارایه خدمات غیرحضوری، بخشی از طرح تحول دیجیتال است که  برای سلامت مردم به خصوص در ایام کرونا پیش بینی شده و بر اساس این طرح از ۱۰۰ خدمت شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی ۳۹ خدمت به صورت غیرحضوری ارایه می شود که جهت دریافت خدمات، نیاز به مراجعه حضوری حتی برای درخواست اششتراک نیز نمی باشد و با اپلیکیشن برق من مشترکان می توانند خدمات را دریافت نمایند.

وی اظهار کرد: ۵۳ درصد مشترکان برق خانگی آذربایجان شرقی خوش مصرف و ۲۴ درصد کم مصرف هستند و هدف نهایی اجرای طرح سراسری «برق امید» کاهش ۱۰ تا ۱۵درصدی مصرف کل برق در استان است که شاه کلید طرح برق امید اصلاح الگوی مصرف انرژی می باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ۲ روستای آذربایجان شرقی از نیروگاه خورشیدی تامین برق می شوند و توسعه این رویکرد برای ما در اولویت خواهد بود، اضافه کرد: ایران ۲ برابر متوسط جهانی مصرف انرژی داشته و از این حیث مقام اول جهان را دارد و شاه کلید و هدف اصلی طرح برق امید کاهش مصرف انرژی با اصلاح الگوی مصرف است.

فرج نیا همچنین افزود: امسال تاکنون پنج هزار و ۲۵۰ ماینر در این استان کشف و ضبط شده است که ۶۰ فقره پرونده در این خصوص تشکیل شده که بیشترین کشف ماینر و تعداد پرونده مربوط به شهرستان مراغه بوده است.

وی با بیان اینکه درصدد اجرای ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه برق استان تا پایان امسال هستیم گفت: از ابتدای امسال تا به امروز، حدود ۸۰ میلیارد تومان پروژه برق در شهرستان‌های استان به بهره‌برداری رسیده است.

گفتنی است؛ شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی به غیر از شهرستان های تبریز، اسکو و آذرشهر در سایر استان، ۱۹ شهرستان  و ۳۵ شعبه  در حال خدمات‌رسانی به مردم است.

انتهای پیام/ جعفر کریم زاده