صبح امروز جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا با حضور فرماندار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، فرمانده سپاه ناحیه بناب، معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار مرکزی، رئیس شبکه بهداشت شهرستان بناب و سایر مسئولین مربوطه برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز علی نیر پور جلسه بررسی روند اجرای طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای کنترل و مقابله با بیماری کرونا، با ارائه ی گزارش کاری از فعالیت های اخیر خود و کادر درمان شهرستان، برای حاضرین در این جلسه، گفت: متاسفانه آمار نزولی چند هفته ی اخیر، به لطف عدم رعایت برخی شهروندان و بازگشایی های اخیر،در این هفته صعود یافته و به تعداد ۲۷ بستری در حال حاضر رسیده است.

وی با عنوان ۱۳۸۴ مورد بستری کل شهرستان بناب از اول شیوع کرونا تا به امروز، تعداد کل فوتی ها را ۳۰۴ نفر خوانده و تعداد فوتی های کرونا از این آمار را ۱۸۱ نفر دانسته و افزود: در خصوص مقایسه شرایط و آمار این ماه با ماه ها و هفته های قبل، تعداد بستری هفته ی اول آذر، ۴۴نفر بوده که در هفته ی مشابه آن در دی ماه، به ۳۱ نفر رسیده است. نیز در هفته ی دوم آذر، ۴۸نفر و در هفته دوم دی، ۱۹نفر، هفته ی سوم آذر۳۷ نفر و در هفته ی سوم مشابه دی ۲۷ نفر، هفته ی چهارم آذر۲۵ نفر و هفته مشابه دی۲۵ نفر بوده است.

رئیس شبکه ی بهداشت درمان بناب، آمار جمعیت کل بناب را ۱۴۵ هزار و هشتاد نفر عنوان کرد و گفت: ۱۴ هزار و ۶۵۲ نفر از این آمار کلی، سالمندان بالای شصت سال، ۱۰۴۶ نفر مادر باردار، ۱۴هزار و ۶۷۷ نفر دارای فشارخون(که ۱۸ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال را تشکیل میدهد)، ۵هزار و ۳۸۴ نفر دارای دیابت(۶/۶ درصد از جمعیت بالای ۳۰ سال)، ۱۰۱۳ نفر بیمار قلبی هستند که مجموعا قریب به ۱۸ هزار نفر از شهروندان افراد پرخطر محسوب میشوند.

وی تعداد افراد مثبت(چه پی سی ار مثبت، چه مثبتِ محتمل) را ۳هزار و ۳۸۳نفر خوانده و افزود: ۳هزار و ۳ نفر از ایشان بهبود یافته اند، ۲۹۰ نفر فوتی کل شهرستان بوده که ۱۸۱ نفر از آن، فوتی ناشی از کرونا و پی سی آر مثبت بوده اند که شامل افراد شهری، روستایی و زیر یکسال است، تا این لحظه ۹۰ نفر بیمار تحت درمان وجوددارد، از میان ۳ هزار و ۳۸۳نفر افراد با علائم مثبت، ۹هزار و ۸۰۵ نفر از اطرافیان داخل منزل و ۱۳ هزار و ۷۶۴ نفر از اطرافیان خارج از منزل، تحت بررسی بوده اند که مجموعا ۲۳هزار و ۵۶۹ نفر تحت بررسی و مراقبت قرار گرفته اند.

نیر پور همکاری و نظارت فرمانده سپاه بناب طی طرح حاج قاسم سلیمانی را جدی و دلسوزانه ارزیابی کرده و افزود: طی کمیته های حمایتی، تعداد تیم های ثبت نام شده تا به امروز را ۱۰۰ تیم خواند که ۳۷۷ نفر در آن عضو شده اند که ۳۲۰ نفر از ایشان بسیجی، ۴۳ نفر از ایشان سفیر سلامت و ۱۴ نفر از ایشان رابط سلامت محل بوده اند. همچنین تعداد ۸۵۰ بسته ی حمایتی تا به امروز تدارک و توزیع گردیده است که مبلغ آن بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه ی گزارش عملکرد خود، آمار تیم های ثبت نام شده در بخش مراقبت و رهگیری را ۹۴ تیم خواند که ۱۵۴ نفر عضو را داراست که ۸۰ نفر آن از بخش سلامت، ۷۴ نفر بسیجی، ۶۱ نفر سفیر سلامت و ۱۹ نفر رابط سلامت را شامل میشود. نیز تعداد تست سریع کرونا را ۴۱۵ ریپید انجام شده عنوان کرد که ۵۷ نفر از آن مثبت بوده اند

رئیس شبکه ی بهداشت در خاتمه، آماری اجمالی نیز از سایر تیم های فعال در عرصه ی کرونا به شرح زیر داد:

_حجم فعالیت تیم های نظارتی، ۳۷ بازدید مشترک/۲۹۳۷ بازرسی بخش سلامت/۱۹۲۹ مورد تعداد بازدید بسیج/۶۳۷ مورد تعداد بازدید هلال احمر بوده است.

_بازدید دفاتر خدمات سلامت، ۱۴۹ مورد/۴۳۹ اخطار/ ۱۰ مورد پلمپ/ ۴ نانوایی قطع سهمیه شده اند

_ تعداد گند زدایی منازل، ۱۱۰ واحد بوده است

_ در بخش هوم کِر، ۹ مورد مرکز روستایی با ۱۵ پزشک/ پنج مرکز شهری با ۵ پزشک/ ۹ تیم مراقبتی طراحی شده ی هوم کر با ۱۸ نفر پزشک/۲ هوم کر شهری با ۱۰ نفر فعال بوده است.