صبح امروز جلسه مقابله با ساخت و ساز های غیر مجاز با حضور فرماندار، بخشدار،معاون عمرانی فرماندار، شهردار های بناب و خوشه مهر و سایر روئسای ادارات در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، جواد نظام پرست در جلسه کارگروه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز، ۸۰ درصد مشکلات موجود شهر را حاصل ساخت و ساز های غیر مجاز دانست و گفت: مشکلات شهر بناب خیلی زیاد است ولی  اکثر مشکلات بوجود آمده ناشی از ساخت و ساز های غیر مجاز می باشد که اگر اسکان غیرقانونی نمی شدند وضع فعلی اینگونه نبود.

وی افزود: در قضیه ساخت و ساز های غیر مجاز ما علنا پول را از طریق عوارض از شهروندان قانونمند دریافت نموده و به  افرادی که غیرقانونی اقدام به ساخت و  ساز نمودند و هیچ عوارضی را پرداخت نمی کنند صرف می کنیم تا ممشکلات این محلات حل شود که آن هم با توجه به غیر اصولی بودن ساخت و ساز ها هیچ ناثیری نداشته و هزینه ها نیز برای ما بیشتر شده است.

شهردار بناب با تاکید بر همکاری و هماهنگی سایر  ادارات افزود:ارگان ها و نهادها حتما با شهرداری همماهنگ شده و اقدام به مجوز خدمات بدهند، اگر مکانی برق، گاز و آب نداشته باشد مسلما از شهرداری هم نمی تواند خدممات دریافت نماید.

کلید دار شهر بناب از رسانه ها هم خواست در انتشار مشکلات و معضلات شهری  توجه نمایند که وقتی مطلبی را از شهروندی دریافت می  نماید به مکان غیر مجاز بودن آن توجه کند و در زیر خبر خود اعلام کند که این مکان ساخت و ساز غیر مجاز می باشد و هیچ عوارضی برای خدمات رسانی پرداخت نشده است و شهرداری برای شن ریزی و آسفالت بایستی از بودجه ترتیب یافته از شهروندان قانونمدار به این معضلات تخصیص یابد.

رضا لعلی در  این جلسه با اشاره به حوزه استحفاظی بخشداری بخش مرکزی گفت: داخل محدوده روستا ها و جدیدا نیز خارج از محدوده شهری نیز بر عهده بخشداری می باشد که در داخل روستا ها دهیاری ها اقدام به صدور پروانه ساخت داده و در خارج از محدوده شهری نیز بعد از اخذ مجوز از ادارات خدمات رسان در نهایت صدور پروانه ساخت و ساز بایستی از دهیاری ها اقدام گردد.

بخشدار بخش مرکزی شهرستان بناب افزود:  حدود ۱۵ هزار و چهارصد واحد ساختمانی در کل روستاهای شهرستان داریم که از این تعداد ۵ هزار و ۱۵۶ واحد آن نوسازی شده با تسهیلات هستند.

لعلی از کند بودن روند رسیدگی به پرونده های متخلف اشاره کرد و گفت: طبق ماده ۹۹ حدود ۷ پرونده متخلف با ساخت سازهای غیر مجاز به استان ارجاع شده است که تاکنون جوابی در این مورد دریافت نکردیم  و این کندی روند باعث تخلفات بیشتری می شود چون که  از اعمال قانون در الین مورد مشاهده نشده است.

 

عزیزاله یزدانی در این جلسه بزرگترین دغدغه اداره برق را خدمات دهی به ساخت و ساز های غیر مجاز دانست گفت: اکثر خدمات ما در ساخت و سازهای غیر  ممجاز با مشکل مواجه می شود که اگر این ساخت و ساز ها در نطفه توسط بازرسین شهرداری قطع شود و در آن مکان ساخت و ساز نشود چطور اقدام به درخواست برق خواهد نمود.

وی افزود : شهرداری و  جهاد کشاورزی بایستی قبل از اقدام به ساخت بایستی جلوگیری نمایند تا بعدا این افراد نتوانند درخواست انشعاب کنند چرا که در قانون ما میشود به افراد و حتی ساخت و سازهای غیر مجاز بصورت برق  غیر دائم به مدت ۳ سال داد تا افراد و ارگان ها در این مدت نسبت به اخذ مجوز و پروانه اقدام نمایند.

رئیس اداره برق شهرستان بناب در خاتمه گفت: تاکنون ۲ هزار و ۹۱۰ انشعاب برق غیر دائم به شهروندان داده ایم و در  این مدت در هر ۳  مکاه به ادرات مربوطه گزارش واگذاری انشعاب را جهت پیگیری اخذ  مجوز و پروانه داده ایم تا اقدامات در این مورد انجام گردد.

 

 

 

انتهای پیام/ج