شهرداری بناب اخیرا در اقدامی عجیب به جای ساماندهی مسیر و پل ارتباطی شهربازی فدک، این مسیر را با راهبند بسته و مانع ورود و خروج مردم به شهربازی شده است.

به گزارش انعکاس بناب، ایجاد بسترهای مناسب تفریحی و فضای سبز یکی از مقوله ها و وظایف مهم شهرداری ها محسوب می شود که باید به خاطر رفاه حال مردم شهرداری نست به آن اقدام عملی انجام دهد؛ بطوریکه شهروندان هر شهر بتوانند اوقات فراغت خود را در مکانهای تفریحی سپری کرده و ساعاتی به دور از مشغله های کاری و بدون دغدغه در کنار خانواده شاد باشند.

یکی از مکانهای پرطرفدار تفریحی شهرستان بناب پارک فدک و در کنار آن شهربازی فدک می باشد که روزانه هزاران نفر در این مکان تردد می کنند، از مشکلات عظیم خود پارک فدک که بگذریم، متاسفانه شهرداری اخیرا با مسدود کردن مسیر شهربازی با دلایل غیرمنطقی مانع تفریح و شادی مردم شده است.

شهرداری بناب بجای اینکه از این شور و شوق مردم خوشحال و استقبال نماید و در صدد رفع نواقصات و تعهدات خود باشد، بوسیله قالب های بتنی مسیر این مجموعه را چند روز پیش مسدود کرده تا مردم نتوانند از این مجموعه تفریحی سالم که سالها در انتظار بازگشایی این مجموعه بودند استفاده و بهره مند باشند.

شهردار بناب در خصوص علت این مسدودی در پیگیری تلفنی خبرنگار انعکاس بناب، گفت: شهرداری هنوز این مجموعه را تحویل سرمایه گذار نداده است و فعالیت شهربازی غیرقانونی است.

وی علت اصلی مسدود کردن مسیر را وجود پرتگاه بر روی پل دانست و گفت: پل مابین پارک فدک و شهربازی ناقص بوده و استفاده از این پل در شرایط فعلی خطرآفرین است.

حال سوالی که از جواب آقای شهردار داریم این است: اگر فعالیت شهربازی غیرقانونی است و به قول شما تحویل نداده اید چرا هم اکنون در حال فعالیت است؟ آیا این نقص نشان دهنده بی مدیریتی و ضعف شما نیست؟ به مردم بناب توضیح دهید چرا در سالهای گذشته بارها مانع توسعه این مجموعه شده اند؟

جناب شهردار آیا شما نمی توانستید به جای مسدود کردن مسیر مردم با یک داربست موانعی برای پرتگاه ها درست کنید تا خطر پل عبوری برطرف شود؟ چرا به بهانه های مختلف مانع تفریح مردم می شوید؟ ۹ سال انتظار برای ایجاد یک شهربازی کافی نیست؟ امکانات پارک ملت را از جا کندید که امکانات درست حسابی برای مردم محیا کنید، این بود تعهدات شما در قبال مردم؟ البته نه تنها شما بلکه شهرداران گذشته نیز باید پاسخگو باشند.

در ادامه پیگیریهای انعکاس بناب، کاظمی فام سرمایه گذار این پارک به خبرنگار ما در این خصوص گفت: اگر این مجموعه یا حقیر یا شرکتم کوچکتربن تخلفی دارد چرا در طول نه سال نتوانستند حداقل یک حکم بر علیه من از محاکم قضایی بگیرند و از طرفی پرونده و قرارداد های من بیش از سه بار به اداره بازرسی ارسال شده و پس بررسی و موشکافی چرا کوچکترین ایرادی گرفته نشده است؟

وی افزود: اگر بهانه شهرداری نبود نرده های پل هست اینجانب حاضرم فردا نرده های پل را با هزینه خویش نصب و به مردم این شهر هدیه نمایم ولی همانطور که میدانید درد شهردار ایمنی و سلامتی مردم نبوده و نیست!

مدیر عامل شرکت ثمین طوس خاوران به مردم این شهر در کمال صداقت قول داد: چنانچه شهرداری طلب های این شرکت را که چندین سال است پرداخت نشده بموقع پرداخت نماید بهترین چرخ فلک پیچی و کاملا استاندارد و حتی بلند تر از چرخ فلک فرسوده پارک ملت را در شهربازی بزرگ پارک فدک ساخته و نصب خواهد کرد که تمامی نقشه های فنداسیون و طراحی های این دستگاه آماده شده است.

به نظر می رسد اختلاف مابین سرمایه گذار و شهرداری قصه ها دراز دارد که اگر دقیق بررسی شود به نقاطی می توان دست یافت که علت اصلی تاخیر در تکمیل این مجموعه است.

در خاتمه پیشنهاد می کنیم شهرداری بناب با در نظر گرفتن منافع مردم و بدون غرض ورزی به جای مسدود کردن مسیر شهربازی، با همفکری با سرمایه گذار و کنار گذاشتن اختلافات موانع سرراه تفریح مردم را بردارند.

از فرماندار و نماینده مردم بناب نیز درخواست داریم با ورود جدی به این مسئله در جهت رونق تفرجگاه های تفریحی شهرستان قدمی اساسی تر بردارند.