عصر امروز همزمان با هفته دفاع مقدس یادواره ۷۵ شهید حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بناب با حضور مسئولان شهرستان و جمعی از طلاب این حوزه برگزار شد.
به گزارش انعکاس بناب سردار پاشایی دفاع مقدس را آغازگر گفتمانی جدید در منطقه دانست که سبب هویت بخشی به کشورهای منطقه خصوصاً ممالک مسلمان گردیده است و ملتهای تحت سلطه به تدریج دریافته اند که باید اختیار سرزمین خود را به دست گرفته و برای آن تصمیم بگیرند.

وی همین امر را سرآغاز تزلزل بنیان استکبار جهانی خصوصاً آمریکا خوانده و گفت: تاکید امام بر پوچ و کاغذی بودن قدرت آمریکا نهایتاً این جسارت را به ملت ها داد تا از یوغ استثمار خارج گردند و نتیجه آن، خروج ذلت بار آمریکا از ممالک اسلامی، یکی پس از دیگری است و این همان تحقق آرمان بزرگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بود.

فرمانده سابق سپاه مهاباد، حرکت های ارزشیِ معرفیِ شهدا، اندیشه و سبک زندگی ایشان برای نسل امروز را بسیار شایسته و ستودنی عنوان کرده و گفت: کوتاهی در تبیین ارزشهای دفاع مقدس باعث ایجاد وقفه در نیل به اهداف والای این ایدئولوژیِ ظلم ستیز خواهد بود لذا باید همت عالی در جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا و تبیین ارزشهای دفاع مقدس اتخاذ گردد.

سردار پاشایی ایران سربلندِ کنونی را مهد نهضت استکبارستیزی در جهان نامبرده و خاطر نشان کرد یکی از آرمان های والای دفاع مقدس امتداد نهضت عاشورا در طول ادوار تاریخ بوده است تا این فرهنگ جهادی و عزتمندانه را به آزادی خواهان جهان معرفی کند. اکنون همان طور که شاهدیم بسیاری از ملت‌های آزادی خواه جهان با تأسی از «دفاع مقدس ایران اسلامی»، فریاد های حق‌طلبی سر می‌دهند و مستکبران دیگر نقطه امنیتی در منطقه و انشاءالله در جهان نخواهند داشت.