فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بناب صبح امروز در نشست با خبرنگاران، از رشد ۴۴/۷ درصدی کشفیات قاچاق در بناب در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش انعکاس بناب سرهنگ سهراب شفق ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، از مجاهدت های بی دریغ این قشر خدمتگزار، قدردانی کرده و خدمات شبانه روزی آنان در سرما و گرما و در دل خطرات گوناگون را قابل تحسین خواند به گونه‌ای که رهبر انقلاب کارکنان جان بر کف نیروی انتظامی را مجاهدین فی سبیل الله خوانده است.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه ۱۹۷ نیروی انتظامی جهت گزارش تخلف، انتقاد و پیشنهاد در خصوص عملکرد این نهاد، خبر داد که به صورت گسترده و در سطوح بالاتر نیروی انتظامی مورد رصد قرار می گیرند لذا این مشارکت مردمی می تواند در زمینه کاهش تخلفات و افزایش خدمت رسانی، سازنده باشد.

سرهنگ سهراب شفق از برخوردهای تقطیعی عده‌ای از عملکردهای نیروی انتظامی در فضای مجازی، انتقاد کرده و افزود: فراموش نکنیم اگر اقتدار پرسنل نیروی انتظامی در برخورد با اراذل و اوباش جامعه نباشد سنگ روی سنگ بند نمی آید؛ این در حالی است که عده‌ای همچنان اصرار دارند به جای بیان قوه بازدارندگی نیروی انتظامی به موضوعات حاشیه دامن بزنند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان از صدمات قابل توجه نیروی انسانی از کرونا در کشور سخن رانده و افزود: در دوران اوج گیری کرونا نیروی انتظامی به دلیل ارتباط مستقیم با مجرمان و متخلفین، همچنان در دل خطر مشغول به خدمت بودند.

وی با هدف بیان عملکرد کلی نیروی انتظامی بناب، آمار مراجعین به کلانتری شهرستان طی ۶ ماه اول سال جاری را، ۱۵ هزار و ۲۹۴ مورد عنوان کرد و گفت: کشفیات قاچاق در بناب طی شش ماه گذشته بیش از ۴۴.۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است؛ نیز پرونده‌های متشکله سال جاری در مقایسه با سال قبل، ۱۴ درصد افزایش را شاهد بود. این در حالی است که نفرات دستگیر شده نیز نسبت به بازه زمانی مشابه، ۳۰ درصد افزایش داشت. همچنین خودروهای توقیف شده کالای قاچاق، ۹.۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

سرهنگ سهراب شفق بیشترین کالاهای قاچاق شده در شهرستان را نیز مربوط به لوازم یدکی (با رشد ۷۷ درصدی)، تجهیزات رایانه‌ای، منسوجات و پوشاک (با رشد ۲۰۰ درصدی)، دخانیات (با رشد ۶ درصدی)، فرآورده‌های نفتی (با رشد ۱۰۰ درصدی) و مواد خوراکی (با رشد ۹۱ درصد) عنوان کرد و افزود: قاچاق مواد مخدر در شهرستان، با رشد ۱۲ درصدی مواجه بوده است

مجتبی امیررستمی