همزمان با شب عاشورای حسینی سفره اطعام حسینی اینبار در مسجد جامع روستای آخوند قشلاق برپا شد.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ پاسدار یحیی حیدری، در این مراسم معنوی ضمن تسلیت ایام محرم و سوگواری سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: عاشورا معیاری برای تشخیص حق و باطل برای جامعه بشریت است و آنچه ریشه انسان را حفظ میکند، تقوی و اعتقادات دینی اوست.

وی با اشاره به پیام “کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا” این مطلب را بیان کرد: روز عاشورا و واقعه کربلا حقیقتی است که برای همیشه و همه جا در طول تاریخ مطرح بوده است و تمام مکان ها کربلا و روزها عاشورا میشود، اگر جریان حق علیه باطل، که از بدو خلقت وجود داشته است، انجام گیرد.

فرمانده سپاه ناحیه بناب، با تاکید به این مطلب که انقلاب اسلامی بهترین نمونه، از جریان تقابل حق و باطل است، بیان کرد: اسلامی که قیام امام حسین در آن زنده باشد، اسلام ناب است و انقلاب در نتیجه جریان حق علیه باطل، با مقاومت و ایستادگی سربازان جبهه مقاومت، صورت گرفته است و انقلاب اسلامی، نشانگر جبهه حق و آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی، نشانگر جبهه باطل است.

وی با اشاره به اینکه هدف قیام امام حسین امربه معروف و نهی از منکر بود، گفت: نباید نسبت به امربه معروف و نهی ازمنکر بی تفاوت بود و باید با حفظ و عمل به اعتقادات دینی، با انحرافات مقابله کرد.

سرهنگ پاسدار حیدری در خاتمه سخنان خود با اشاره بر تاثیرات قیام‌ عاشورا، بیان کرد: آیین ولایت مداری و استکبار ستیزی متاثر از قیام عاشورا می باشد.