دوره یک روزه سواد رسانه ای با حضور مسئول آموزش قرارگاه فضای مجازی سپاه عاشورا در سطوح مختلف مجموعه آموزش و پرورش بناب برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، این دوره با تدریس دبیر نهضت سواد رسانه ای استان، برای انجمن اولیا و مربیان، معاونان پرورشی، طلاب و دانش آموزان به همت مرکز فضای مجازی سپاه ناحیه بناب و آموزش و پرورش بناب ترتیب یافت.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری در آیین آغاز این دوره با اشاره به سخنان شهید آوینی که اصالت غرب را در پول ثروت و لذت می دانست، بیان کرد: جاهلیت مدرن غرب و آمریکا در عصر کنونی به وضوح قابل مشاهده است. در صورتی که آنها کار و تلاش را شری واجب می‌دانند در کشور ما به عنوان بهترین تفریح شناخته می شود.

وی اصلی ترین مشکل استکبار را ماهیت و هویت ایران اسلامی دانست و افزود: دسیسه دشمن در وهله اول برای از بین بردن این هویت و ماهیت انقلاب اسلامی ترور شهیدان این نظام بود.

فرمانده سپاه ناحیه بناب در واکنش به سخنان طارق علی که ۵ ایران کوچک تر را بهتر از یک ایران قوی می داند، گفت: دشمن به جای نابودی ایران در صدد مهار آن برآمده است و این نشانگر توانمندی و قدرت نمایی ایران اسلامی در عصر کنونی میباشد.

سرهنگ پاسدار یحیی حیدری، حاصل این اقتدار و استقلال کشورمان را حکمرانی اسلامی عنوان کرد و افزود: این حکمرانی اسلامی را می توان در پیمان شانگهای که برای کشورمان در خنثی‌سازی تحریم‌ها تأثیر موثری خواهد داشت مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای رقیب و حتی هم پیمان خواهان ایران ضعیف هستند، اظهار داشت: تهدید، تحریم، فشار اقتصادی، سلطنت طلب و منافق همه اینها نشانه آن است که ایران قوی داریم اگر چنین نبود افغانستان، ترکیه و سایر کشورهای هم جوار نیز این هجمه ها برایشان تحمیل میشد.

سرهنگ حیدری، زود باوری و نبود تمرکز در اذهان عمومی جامعه را در فقر سواد رسانه ای دانست و بیان کرد: جنگ شناختی آخرین حربه دشمن است و راز موفقیت هر انسان در رسانه ای نشدن اوست که در جنگ شناختی داشتن سواد رسانه ای نیاز مبرم برای هر شخصی است.

وی فعالیت آموزش و پرورش را در زمینه تعلیم تحسین کرد و افزود: در حال حاضر آموزش و پرورش در زمینه تربیت و پرورش دانش آموزان کوتاهی کرده و نیاز است که اهمیت تعلیم در خصوص تربیت و پرورش این عزیزان نیز لحاظ شود.

سرهنگ حیدری یادآور شد: ایران در بحث امنیتی هیچ مشکلی ندارد و تنها دغدغه و مشکل اساسی ما جوانان و افکار عمومی جامعه است که دشمن این ضعف را نقطه قوتی برای خود قرار داده و میخواهد از آن بر علیه کشور استفاده کند، که وظیفه ما در این امر هوشیاری و مقابله با آن است.

وی در پایان سخنان خود از بین رفتن تضاد فرهنگی ایران با غرب را یک معضل فرهنگی_اجتماعی دانست و گفت: تفکر و شیوه زندگی غرب در حال بروز در ذهن جوانان و اذهان عمومی جامعه است که تحقق اینها عاملی بر خودباختگی فرهنگی خواهد بود.