رئیس منابع طبیعی شهرستان بناب در واکنش به اهدای زمینی به احداث دی کلینیک، گفت: این ملک توسط غیر مالک واگذار شده و کاری غیرقانونی محسوب می شود.

به گزارش انعکاس بناب، بهرام صبوری در این خصوص توضیحاتی را جهت تنویر افکار عمومی داد.

در همایش حمایت خیرین بنابی از بیماران مبتلا به سرطان در روز پنجشنبه مطلبی در خصوص اهداء ۵ هکتار به این موسسه ذکر شده است که لازم است جهت تنویر افکار عمومی مطالبی را به عرض برسانم‌‌.

برابر مقررات و به منظور اجرای طرح درختکاری مقدار ۲۰ هکتار از اراضی ملی روستای قره چپق در سال ۱۳۸۴ در اختیار شرکت تولیدی کشاورزی سر سبز بناب قرار گرفته است. با توجه به اینکه حسب بررسی های بعمل آمده نامبرده بجای اجرای طرح درختکاری، اراضی را به اشخاص ثالث جهت انجام عملیات زراعی اجاره داده بود لذا طی تذکراتی مراتب به اطلاع وی رسید و موضوع در حال بررسی جهت اتخاذ تصمیم مقتضی میباشد.

بر این مبنا نامبرده به منظور فرار از عواقب اعمال غیر قانونی خویش مقدار ۵ هکتار از محل واگذاری را در همایش حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، جهت احداث دی‌کلینیک درمان بیماران مبتلا به سرطان به این موسسه اهداء کرده است؟

بر این اساس اولا-محلی که هنوز واگذاری قطعی نشده و در صورت قطعیت نیز صرفا جهت طرح جنگل‌کاری چند منظوره بوده چطور توسط غیر مالک به طرف ثالث اهدا می شود.

ثانیا- استرداد محل مورد نظر در مدیریت جهاد کشاورزی در حال بررسی بوده و به محض استرداد تحویل منابع طبیعی خواهد شد.

ثالثا-اینگونه اقدامات جهت سرپوش گذاشتن به روند ناقص واگذاری بوده و از طرف نهادهای واگذاری قابل پی گیری بوده که این حق برای منابع طبیعی محفوظ خواهد بود.

لازم به ذکر است که درخواست واگذاری به اشخاص حقیقی و حقوقی و از جمله این موسسه از طریق امور اراضی و از مجاری قانونی قابل بررسی بوده و این اداره در این راستا ودر چهارچوب قانون همکاری لازم را با مدیریت محترم امور اراضی خواهد داشت.