امام جمعه بناب گفت: کوتاه آمدن در برابر بزهکاری ها در جامعه خطرات امنیتی و مشکلات متعدد به کشور و در نتیجه درماندگی مسئولان کشور را در پی خواهد داشت.

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی باقری بنابی در خطبه های نماز عید سعید فطر فلسفه روزه داری را کسب تقوا و پاکی عنوان کرد و اظهار داشت: همه طاعات و عبادات بشر منفعت و سودی برای ساحت پروردگاری ندارد و تمام طاعات و یا نافرمانی ها برای دنیا و آخرت خود انسان سرنوشت ساز است، یعنی اگر اطاعت کرد سعادتمند می شود و اگر تمرد کرد به بدبختی خود دامن می زند.

وی افزود: برخی گناهان آشکار اعم از رباخواری، روزه خواری، بی حجابی و دزدی در جامعه برای عموم مردم ضرر دارد و در منظر عام مانند سوراخ کردن کشتی است، که باید به هر نحوی جلوی آن گرفته شود تا ضرر آن دامنگیر افراد جامعه نشود.

خطیب نماز عید فطر بناب با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر از صفات بارز اهل ایمان است، تصریح کرد: در فرهنگ اسلامی همه آحاد مسلمانان مسئول هستند به تناسب هر گناه تذکر و برخورد متناسب دهند؛ اصلا انسان مومن نباید در برابر طغیان و گناه بی تفاوت باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بناب با ابراز نگرانی از شیوع بی عفتی، بی حیایی و بی حجابی در جامعه مسلمان خطاب به مسئولان بلند پایه مملکت گفت: مراقب باشیم به بهانه رونق اقتصادی و اندک حطام دنیا در برابر ارزش های الهی کوتاه نیاییم و به دین و دینداری مردم مصیبت وارد نشود.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلام ناب و سیره اهلبیت (ع) زمامداری و حکومت وسیله است، نه هدف؛ وسیله است برای پیاده کردن دین خدا، اصلاح جامعه و جلوگیری از رباخواری، بی عفتی و بی حجابی.

حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی با اشاره به اینکه دشمن با شعار آزادی در صدد اجرای گام به گام بی هویتی، شرارت و بی بند و باری در خانواده هاست، تاکید کرد: کوتاه آمدن در برابری بزهکاری ها در جامعه خطرات امنیتی و مشکلات متعدد به کشور و در نتیجه بیچارگی و درماندگی مسئولان کشور را در پی خواهد داشت.