رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: این استان در کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای سال گذشته، رتبه دوم کشور را کسب کرد.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری مهر، سرهنگ رضا کریمی نژاد با بیان اینکه در این رتبه بندی خراسان جنوبی رتبه اول را به خود اختصاص داده است افزود: در سال گذشته ۵۲۹ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های آذربایجان شرقی روی داده بود که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۶ فقره کاهش یافته است.

وی با اشاره به اقدامات هماهنگ و همسوی پلیس راه استان با حدود ۳۲ سازمان به ویژه هشت سازمان دارای نقش اساسی در کاهش تصادفات رانندگی اظهار کرد: در تصادفات جاده‌ای سال گذشته ۶۲۶ نفر جان باختند که این تعداد نیز نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هشت نفر کاهش نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: این رتبه در سایه همدلی و همکاری تمامی سازمان‌ها، شورای راهبری و کمیسیون ایمنی و اجرای مصوبات این کمیسیون کسب شده است.

سرهنگ کریمی نژاد گفت: تعداد تصادفات منجر به جرح در سال گذشته پنج هزار و ۷۷۱ فقره بود که این تعداد نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۱۵ درصد افزایش یافته است و به دنبال بروز این تصادفات، هشت هزار و ۶۸۱ نفر مجروح شده بودند که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود هفت درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی امسال نیز در حوزه برون شهری ۲۳ فقره تصادف منجر به فوت در جاده‌های استان روی داده بود که به دنبال آن ۲۵ نفر فوت کردند و در این ایام سه مورد در تعداد تصادفات و سه نفر در تعداد تلفات حوادث جاده‌ای و در مجموع معادل ۱۱ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ کاهش یافته است.

  • منبع خبر : خبرگزاری مهر