به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، اهالی این محل با رضایت کامل منازلی که در طرح مسیرگشایی قرار دارد تخریب کرده و در اختیار شهرداری قرار داده اند و شهرداری بناب هم در عوض تمامی عملیات بازسازی منازل اعم از در اختیار گذاشتن مصالح ساختمانی، لوله کشی مجدد انشعاب گاز و فاضلاب، اصلاح مجدد انشعاب برق، […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، اهالی این محل با رضایت کامل منازلی که در طرح مسیرگشایی قرار دارد تخریب کرده و در اختیار شهرداری قرار داده اند و شهرداری بناب هم در عوض تمامی عملیات بازسازی منازل اعم از در اختیار گذاشتن مصالح ساختمانی، لوله کشی مجدد انشعاب گاز و فاضلاب، اصلاح مجدد انشعاب برق، پرداخت هزینه های بنایی و کارگری، تغذیه کارگران و تمامی موارد دیگر را بر عهده گرفته است، به طوری که هیچ هزینه بازسازی از طرف ساکنان این محل پرداخت نمی شود.

DSCF2661

طرح مسیر گشایی و زیباسازی محله دیزج جنوبی هم اکنون به صورت خودجوش توسط خود مردم با همکاری شهرداری بناب در حال انجام است، دوربین در دست از ورودی کوچه پیام ۱ وارد این محله شدم با خود فکر میکردم که چطور اهالی این منطقه به این حرکت شایسته به صورت یکجا و همگانی دست زدند، وقتی کمی نزدیکتر رفتیم همه چیز برایم اثبات شد و یقین پیدا کردم که مردم ما قطعاً در همه حال به پیام رهبری لبیک گفته و خواهند گفت، اصلا باورم نمیشد همه مشغول کار بودند، با خود گفتم کار جهادی با عزم ملی یعنی این حرکت، همدلی و همزبانی ملت با دولت همینجا به عینه اتفاق افتاده است، تصمیم گرفتم با چند نفر از اهالی محل که منازل مسکونی خود را جهت مسیرگشایی و زیباسازی تخریب کرده اند گفتگو کنم.

ابراهیم رضائی از معتمدین این محله است در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری می گوید: در خیلی از جاها چنین اتفاقی افتاده ولی ناموق بوده اند اهالی این محل با عزم ملی و با تعاملی که با شهردار محترم داشته اند، دست به چنین اقدام شایسته ای زده اند، این کار شدنی نبود مگر اینکه مردم خودشان خواستند و این حرکت خودجوش را شروع کردند، هم اکنون نزدیک به ۷۰ منزل مسکونی تخریب و در حال بازسازی است و همانطور که مشاهده می کنید بقیه هم در حال تخریب هستند تا این محله را آباد کنند.

DSCF2674DSCF2679

وی ادامه داد: خیلی از منازل از ۲۰ متر تا ۱۸۰ متر در مسیر این طرح قرار گرفته اند و مردم هم با رضایت کامل با شهرداری همکاری می کنند.

رضایی می گوید: هیچ هزینه ای مردم متحمل نمی شوند، به غیر از این قرار بر این شده است که شهرداری نیز جهت صدور پروانه مالکین به صورت رایگان اقدام کند و سازمان نظام مهندسی نیز قول داده است مهندسین این سازمان هرکدام یک نقشه به صورت رایگان برای مالکین در دستور کار قرار دهند.

ابراهیم صمدی یکی از ساکنان این محل در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری گفت: ۳۲ متر مربع از خانه من در جهت این مسیر گشایی تخریب و تحویل شهرداری شده است و از این اقدام شهرداری ۱۰۰ در صد راضی هستم به شرطی که عدالت بین همه رعایت شود .

DSCF2689

وی می گوید: چندین سال است که اهالی این منطقه منتظر چنین حرکتی بودند، الحمدالله با تدبیر شهردار جدید و شورای شهر این کار شایسته محقق شد.

غفار جمالی یکی دیگر از اهالی این محل می گوید: ۵۵ متر مربع از منزل مسکونی من به این طرح واگذار شده است و سومین نفر هستم که منزل خود را تخریب کردم، از اقدام شایسته شهرداری راضیم به شرطی که کار را نیمه تمام نگذارند.

DSCF2692

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تمامی کارهای عمرانی وتحویل مصالح از طرف شهرداری انجام گرفته است، گفت: مصالح ساختمانی را کامل شهرداری در اختیار قرار داده است و تمام کارهای عمرانی را نیز خودشان انجام داده اند.

جبار عباسی یکی دیگر از اهالی این محل به خبرنگار ما می گوید: ۴۵ متر نیز از خانه من به این طرح واگذار شده و کاملاً راضی هستم، از این کار شایسته شهردار نیز تشکر میکنم واقعاً شهردار جدید نعمت بزرگی است که خداوند به مردم بناب داده است.

سرکار خانم معزز همسر مرحوم خداوردی معزز یکی دیگر از ساکنان ایم محل نزدیک ۶۰ متر از خانه خود را در اختیار شهرداری قرار داده است، او می گوید: از کار شهرداری بسیار راضیم تمام کارهای ساخت و ساز را آنها انجام داده اند حتی تغذیه و دستمزد آنها را نیز خودشان می دهند.

یکی از ریش سفیدان محل به نام الهویردی فرهنگی که مغازه دار این منطقه است، بر سر راه با او هم دیدار کردیم، او می گوید: تمام ساعات شب را در این محله کشیک هستم و نگهبانی می کنم تا مردم این منطقه از وسایل خود نگران نباشند.

DSCF2708

در حاشیه تهیه گزارش مهندس خیری ناظر این طرح را دیدم، وی در گفتگو با ما گفت: از حضور شما جهت تهیه گزارش تشکر می کنم، لازم است اعلام کنم که شهرستان بناب اولین شهری است که به شعارهای مقام معظم رهبری عمل می کند در واقع مردم بناب در این ۳۶ سال با عمل به بیانات رهبری واقعاً در همه عرصه ها جهادگونه وارد میدان شده اند.

وی افزود: از شهردار بناب که هر لحظه مشکلات این منطقه را رصد می کنند بسیار سپاسگذارم، همچنین از مسئولان استانی، روسای ادارات، نماینده بناب، امام جمعه محترم، اعضای محترم شورای شهر بخصوص از رئیس شورا که دست به دست هم داده و در جهت زیباسازی و رسیدگی به مشکلات مردم تلاش می کنند صمیمانه قدردانی و تشکر می کنم.

خیری در خصوص اتمام طرح مسیر گشایی این محله نیز گفت: مسیر های پیام ۱، شهید ثروتی، نرگس ۸، به زودی آماده شده و به یاری خداوند و با همکاری مردم تا ۱۵ خرداد مسیر گشایی تمام خواهد شد و بعد از این مرحله بلافاصله جدول گذاری و آسفالت ریزی هم انجام خواهد گرفت.

DSCF2697

وی افزود: واقعا به حرکت خود جوش مردم ولایتمدار بناب افتخار می کنیم که همیشه با این نوع حرکات شایسته باعث سربلندی و آبادی شهر عزیزمان بناب می شوند.

ناظر این طرح در ادامه به طرحهای مسیر گشایی بعدی اشاره کرد و گفت: بعد از مسیر گشایی دیزج جنوبی، دیزج شمالی، محله آغداش، اکبر آباد جنوبی و شمالی و محله رسالت در برنامه کاری است که به مدد الهی با همکاری مردم و با برنامه ریزیهای کامل شهرداری با اولویت بندی به مسیر گشایی و زیبا سازی محلات دیگر خواهیم پرداخت.

پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب خود را یک رسانه مردمی می داند و همیشه در کنار مردم ولاتمدار بناب بوده و در اولویت اول در رسیدگی به مشکلات شهروندان عزیز تلاش خود را خواهد کرد.

در انتها این پایگاه خبری ضمن تشکر از شهردار بناب و تمامی مسئولان شهرستان و در رأس آنها فرماندار بناب، بر این باور است که همکاری مسئولان با رسانه ها باعث رشد و تعالی آن شهر خواهد بود، ما در چارچوب قانون مطبوعات عمل می کنیم و در پی انتشار اخبار کذب و خلاف واقع نیستیم، بنابراین مسئولان شهرستان نباید از حرکات انتقادی این رسانه دلگیر باشند، و به درخواست های مصاحبه این رسانه که گاهاً خیلی از مشکلات و سوالات مردم در این مصاحبه ها گنجانده شده است، بهاء دهند.

گزارش تصویری مربوط به این خبر را در اینجا ببینید.

سرزده های قبلی انعکاس بناب:

سرزده اول: خطر جدی ریزش ساختمانها در انتظار گرفتن جان شهروندان بنابی+تصاویر/ اهالی محل:مسئولان شهرداری هیچ توجهی نمی کنند!

سرزده دوم: وضعیت نا مطلوب آسفالت محلات بناب مردم را با مشکل جدی مواجه کرده است/صدای مردم: آقای شهردار! این خیابان ها برازنده مردم بناب نیست!

انتهای پیام/ش