گزارش‌های رسیده حاکیست، شهریه های پیش دبستانی‌ها بیش از ۸۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و شهروندان از این بابت بسیار ناراضی هستند.

به گزارش انعکاس بناب، یکی از شهروندان در این خصوص به خبرنگار ما گفت: مهدکودک از ما ۱۷ میلیون تومان برای پیش دبستان شهریه می‌خواهد در حالی که قبل از ثبت نام اعلام کرده بودند شهریه‌ها نسبت به سال فقط ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت، در حالی که این درخواست بیش از ۸۰ درصد افزایش را نشان می دهد.

یکی دیگر از همشهریان بنابی ضمن گلایه شدید از این وضعیت، گفت: زمان ثبت‌نام از ما ۴ میلیون تومان هزینه گرفته‌اند، هم اکنون مسئول مهد با پیام‌های تهدید آمیز از ما دوباره درخواست هزینه می‌کند و در تماس با والدین می‌گوید اگر ۱۷ میلیون را کامل ندهید مدارک فرزندتان را ارائه نخواهم داد.

این وضعیت در حالیست که برخی از مهدکودک‌ها همان ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش را اعمال کرده‌اند و تعدادی از پیش دبستانی‌ها همچنان اصرار بر دریافت هزینه‌های بالا را دارند.

به گفته یکی از مدیران پیش دبستانی بناب، طبق بازرسی‌های انجام شده از سوی اداره تعلیم تربیت آموزش و پرورش، این تعرفه‌ها برای مهدها تعیین شده و نسبت به موقعیت مکانی، امکانات مهدها این شهریه‌ها متغییر است.

حال سوالی که ذهن همه والدین را به خود جلب کرده این است، چرا افزایش شهریه در پایان سال تحصیلی، کسی که توان پرداخت این شهریه را ندارد چه کند؟ آیا بهتر نبود تصمیم گیران کشوری این طرح خود را همان ابتدای سال تحصیلی ۱۴۰۲ اعلام می کردند؟ و یا اجازه می‌دادند این سال تحصیلی تمام شده و از سال تحصیلی بعد شروع می‌کردند.

ناگفته نماند مراکز پیش دبستانی با این طرح افزایشی شهریه‌ها که به صورت کشوریست، چاره جز اجرای بخشنامه ندارند، چیزی که قابل تامل هست زمان ابلاغ این طرح بوده که اصلا منطقی به نظر نمی‌یاید.

به هر حال مسئولان دخیل در این امر، باید چاره‌ای بر آشفتگی و درگیری بین والدین و پیش دبستانی‌ها بیاندیشند و در چنین مواردی قبل از هرگونه تصمیم گیری، شفاف با مردم جزئیات هرگونه افزایش شهریه را در میان بگذارند.