رسول رهبرفام گفت: شهرداری در زمینه‌های گلکاری و زیباسازی محیط شهری قدم‌های اساسی برداشته است، ولی انتظار داریم شهردار در کنار برنامه‌های گلکاری به مسائل عمرانی نیز توجه نمایند و برنامه‌های زیربنایی و عمرانی نیز در کنار گلکاری انجام شود.

رسول رهبرفام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تفکر فروش این پارک در شورا و شهرداری وجود ندارد؛ تصریح کرد: هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند شورا و شهرداری که درصدد افزایش و توسعه فضای‌سبز هستند، نسبت به فروش فضای‌سبز اقدام کنند.

وی سپس در خصوص بودجه سال‌جاری شهرداری بناب افزود: بودجه شهرداری بناب در سال‌جاری ۲۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است که از این مبلغ ۱۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سهم عمران و ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان نیز به سهم جاری اختصاص یافته است.

رهبرفام اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود پیش‌بینی می‌شود این بودجه صد در صد محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب یادآور شد: امسال ۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های مسیرگشایی و تملک اختصاص یافته است اما متأسفانه در این زمینه اقدامات مؤثری را از سوی شهرداری شاهد نیستیم و اعضای شورای اسلامی شهر نیز در صدد علت‌یابی هستند.

به گفته وی در طول یک سال گذشته شورای اسلامی شهر بناب با تشکیل ۱۲۰ جلسه، ۵۹۵ مصوبه داشته است.

رهبرفام در بخش دیگری از سخنان خود از ارتقاء درجه شهرداری بناب از ۸ به ۹ در آینده نزدیک خبر داد و گفت: باید از زحمات و تلاش‌های نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بناب که زحمات فراوانی کشیده‌اند، تقدیر و تشکر به عمل آید.

منتخب مردم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر بناب با بیان اینکه خواسته‌ها و انتظارات شورای چهارم در خصوص مسائل عمرانی بالاتر است؛ تأکید کرد: مسیرگشایی و خیابان کشی جزو خواسته‌های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر است، ولی احساس می‌شود در این بخش لاک‌پشتی حرکت می‌کنیم که این وضعیت مورد قبول اعضای شورای اسلامی شهر نیست!

رهبرفام ضمن تأیید وجود اختلاف سلیقه بین شهردار و شورای اسلامی شهر اظهار کرد: شهرداری در زمینه‌های گلکاری و زیباسازی محیط شهری قدم‌های اساسی برداشته است، ولی انتظار داریم شهردار در کنار برنامه‌های گلکاری به مسائل عمرانی نیز توجه نمایند و برنامه‌های زیربنایی و عمرانی نیز در کنار گلکاری انجام شود.

وی در لابه‌لای سخنان خود از طرح موضوع مسکوت ماندن برخی مصوبات شهرداری توسط شورا انتقاد کرد و افزود: نزدیک به ۹۵ درصد لوایح شهرداری در جلسات شورای اسلامی شهر به تصویب رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بناب با تأکید بر اهمیت ایجاد درآمد پایدار توسط شهرداری اذعان کرد: متأسفانه در شهرداری این روحیه مشاهده نمی‌شود و تعداد زیادی از موارد پیشنهادی شورا در شهرداری مسکوت مانده است.

رهبرفام افزود: از آنجایی که عملکرد شورا در عملکرد شهرداری متبلور است، اما باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار باشیم.

سخن پایانی رئیس شورای اسلامی شهر بناب نیز به مشکل بسیار حاد و درازمدت مردم شهر بناب یعنی آسفالت معابر شهر اختصاص یافت.

وی در این خصوص از عدم توجه به وضعیت آسفالت محلات و خیابان‌های بناب انتقاد و تصریح کرد: آسفالت خیابان‌ها و محلات بناب وضعیت اسفباری دارد و انتظار داریم شهرداری در این زمینه گام‌های اساسی بردارد.

شهرستان ۱۴۰ هزار نفری بناب در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان‌شرقی واقع شده و شورای اسلامی شهر بناب در دوره حاضر دارای ۹ عضو اصلی متشکل از ۸ نفر آقا و یک نفر خانم است.