مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی از کشف کالای قاچاق به ارزش ۲۴۸ میلیارد ریال در ۶ ماهه اول سال‌جاری در استان خبر داد و گفت: در ۶ ماهه سال گذشته این رقم ۱۸۴ میلیارد ریال بوده است.

به گزارش انعکاس بناب به نقل از خبرگزاری فارس، جهانگیر اسکندرزاده عصر امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: کمسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در هشت ماهه جاری اقدام به برگزاری ۲ جلسه با مجموع ۳۹ مصوبه کرده است.

وی با بیان اینکه کارگاه آموزشی مبارزه با قاچاق کالا و ارزی با حضور ۷ نفر از مدیران و کارشناسان ستاد مرکزی را در سال‌جاری تشکیل دادیم، به اقداماتی چون بازدید از انبار سازمان اموال تملیکی استان، بازدید از منطقه آزاد ارس و بازدید از آزمایشگاه استاندارد و ارسال گزارش به ستاد مرکزی اشاره کرد.

اسکندرزاده در عین حال خاطرنشان کرد: در این مدت تعداد ۵۳ خبر در خصوص کشفیات کالاهای قاچاق و اقدامات و جلسات مهم کمسیون در خبرگزاری‌ها، مطبوعات و سایر رسانه‌ها درج شده است.

دبیر کمسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان از بازدید از واحدهای تولیدی مصنوعات طلا و جواهر و احصاء مشکلات این صنف و تشکیل جلسه در خصوص انجام هماهنگی‌های هماهنکی ادارات برای اجرای قانون و اقلام مکشوفه ضبط قطعی با سازمان یاد کرد.

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان‌شرقی ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه را در سال ۹۴ حدود ۱۸۴ میلیارد ریال و در سال  ۹۵، نیز  ۲۴۸ میلیارد ریال، تعداد پرونده‌های متشکله در این دو سال به ترتیب یک هزار و ۵۹۶ و یک هزار و  ۱۸۰ مورد و تعداد خودروهای کشف شده را نیز به ترتیب ۴۷۸ و ۵۸۱ دستگاه عنوان کرد.

انتهای پیام/۹۵/۷۵۹۲۵/۰۱ ا.چ