به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام سعید امامی در گفت‌وگو با  آناج با اشاره به تقابل برخی نظرات در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: شیوه‌ی امر به معروف و نهی از منکر در تعالیم اسلامی به وضوح بیان شده و باید در چهار مرحله‌ی ناراحتی قلبی از وقوع منکر، عمل […]

به گزارش انعکاس بناب، حجت الاسلام سعید امامی در گفت‌وگو با  آناج با اشاره به تقابل برخی نظرات در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: شیوه‌ی امر به معروف و نهی از منکر در تعالیم اسلامی به وضوح بیان شده و باید در چهار مرحله‌ی ناراحتی قلبی از وقوع منکر، عمل به معروف توسط خود فرد، تذکر لسانی محترمانه و برخورد فیزیکی به وسیله‌ی مسئولین حکومتی (نه خود مردم) انجام بگیرد.

وی با تاکید براینکه ضرورت فرهنگ‌سازی نافی امربه معروف و نهر از منکر نیست، گفت: اینکه برخی ادعا می کنند باید به جای امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ‌سازی کنیم، معقول نیست چرا که انجام ناهنجاری‌ها در سطح اجتماع مانند کار فردی است که در کشتی جای خود را سوراخ می‌کند و ما نمی توانیم به اقدام او بی تفاوت باشیم چون همه‌ی جامعه را با خود غرق خواهد کرد.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: بنابراین ضمن فرهنگ سازی بخصوص در بین خانواده، باید امر به معروف و نهی از منکر در اجتماع نیز جریان داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت نقش ارگان هایی چون نیروی انتظامی و گشت و ارشاد در رابطه با امر به معروف و نهی از منکر، افزود: البته ماموران نیروی انتظامی و ارشاد نیز باید کرامت مردم را مورد توجه قرار داده و از برخورد تند و نامناسب پرهیز کنند.

این کارشناس دینی ادامه داد: هرچند در هرحالتی، برخی از انجام امر به معروف و نهی از منکر ناراضی خواهند بود اما ما مکلّف هستیم در حدود شرعی و قانونی خود نسبت به انجام امر واجب اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه برخی عقیده دارند به جای نهی از منکر برای حجاب به فساد های مالی بپردازیم، توضیح داد: هم مبارزه با بدحجابی و هم مبارزه با فساد های مالی و سایر آسیب ها جزئی از احکام ماست و عمل به همه ی احکام واجب است و کوتاهی در یک حوزه هرگز دلیلی بر وانهادن حوزه‌ی دیگر نیست.

امامی با بیان اینکه از بین بردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه ی ایران اسلامی جزء برنامه های مهم و جدی دشمنان اسلام است، تشریح کرد: امروزه باید مبارزه با بدحجابی را که منشاء وقوع خیلی از فسادهاست با جدیت دنبال کرد که کوتاهی قوه ی قضائیه در زمینه های مالی توجیه قابل قبولی برای غفلت از مبارزه با بدحجابی توسط نهادهای فرهنگی یا نیروی انتظامی نیست.

انتهای پیام/س