به گزارش انعکاس بناب، بیشتر کوچه‌ها و خیابان های  فرهنگ، ملاصدرا و جنت زخمی عمیق بر تن دارند. تأمین امکانات آسایش و رفاه شهروندان از کارهایی است که همه خواستار آن هستند. اما وقتی فراهم کردن یک امتیاز، به قربانی شدن امکان دیگر منجر می‌شود و چهره‌ای نامطلوب پیش روی مردم می‌گذارد، دیگر خوشایند نیست. […]

به گزارش انعکاس بناب، بیشتر کوچه‌ها و خیابان های  فرهنگ، ملاصدرا و جنت زخمی عمیق بر تن دارند. تأمین امکانات آسایش و رفاه شهروندان از کارهایی است که همه خواستار آن هستند. اما وقتی فراهم کردن یک امتیاز، به قربانی شدن امکان دیگر منجر می‌شود و چهره‌ای نامطلوب پیش روی مردم می‌گذارد، دیگر خوشایند نیست.

بعضی خیابان‌ها و کوچه‌های این محلات هم که خیلی توی چشم نیست سال‌ها رنگ آسفالت به خود نمی‌بیند، وصله کاری‌ خیابان‌ها و معابر را پر از چاله و دست انداز کرده و آسفالت برخی خیابان‌ها چهره زمین زیر پایمان را زشت و ناخوشایند کرده است.

خبرنگار انعکاس بناب برای به نگارش در آوردن مشکلات آسفالت کوچه‌ها، خیابان‌ها و مشکلات مردم محله کوی فرهنگ خیابان ملاصدرا و جنت را که با وجود اینکه چندین بار با مراجعه به فرمانداری شهرستان و ارائه طوماری بلند از مشکلات به فرماندار و سایر مسئولان شهرستان به نتیجه ای نرسیده اند، را پیگیر شده است.

در هر کوچه که قدم گذاشتیم شاهد کوتاهی دست یاری مسئولان در این مناطق شدیم، خیابان فرهنگ یکی از خیابان‌های مهم شهر بناب به شمار می‌رود که کوچه‌های فرعی‌اش به خیابان‌های مطهری و زرگران  متصل می‌شود. هنگامی که در این مسیر به همراه برخی از اهالی این محل پیاده روی کردیم وضعیت بهم ریخته پیاده روی های خاکی آن را مشاهده کردیم که مردم مجبور بودند برای حفظ نظافت لباس های خود از خیابان رفت و آمد کنند و همچنین زمین های بائر بلاتکلیف که تنها محل جمع آوری زباله و نخاله های ساختمانی شده بودند، مکان خوبی را برای زندگی سگ های ولگرد به وجود آورده بودند.

 

پیاده روهای خیابان فرهنگ با خار، شن و گرد و خاک به عابرین پیاده خوش آمد می گویند و همچنین زیر گذر انتهای خیابان ملاصدرا و اطراف آن پر از خاک و زباله می باشد که باعث تجمع میلیون ها میکروب شده است و با تعطیلی مدارس و بازی کودکان در این مناطق، ابتلا به امراض مختلف در کمین آنها نشسته و باعث ایجاد چهره ای زشت در این محل شده است.

مسئولان اگر از نزدیک انتهای خیابان ملاصدرا( میدان پل سنگی تا اول کمر بندی) رو از نزدیک مشاهده کنند تعداد زیادی تیرهای برق را که درست در وسط خیابان رشد کرده اند را می بینند، متولیان این امر باید بدانند این خیابان در طول شبانه روز پذیرای تعداد زیادی خودرو و موتور سیکلت می باشد و کافی است یکی از آنها خدایی ناکرده متوجه حضور تیرهای برق بتنی در وسط خیابان نشود و آن زمان است که پشیمانی و کم کاری فایده ای ندارد، همچنین زمین های بائر این منطقه هم همانند زمین های خیابان فرهنگ محل جمع آوری زباله و نخاله های ساختمانی شده است.

یکی از مشکلات خیابان ملاصدرا به علت عقب کشی چندین دیوار خانه، تیرهای برق در وسط خیابان مثل سرو قد کشیده اند و هر لحظه جان چندین شهروند و مسافرانی را که از شهرها و روستاهای همجوار با وسایل نقلیه از این مسیر عبور می کنند را به خطر می اندازند، همچنین جدول کشی در خیابان ملاصدرا ساکن باقی مانده و پیاده روهای آن آغشته به شن و خاک بر روی عابرین پیاده لبخند می زند و درختان ۲۳ ساله در این محل قطع شده اند و زیبایی و فضای سبز گذشته خود را به طور کامل از دست داده است همچنین به دلیل زیر ساخت های نامناسب  تنها پس از یک سال آسفالت کاری شاهد ترک های متعدد و ایجاد چاله های زیاد در این خیابان هستیم.

خیابان جنت با چهره ای مملو از شن، خاک و بدون آسفالت و حتی عدم آب پاشی توسط شهرداری، پر از گرد و خاک می باشد و این گرد و خاک هر لحظه مهمان ناخوانده برای اهالی این محل می باشد. ولی اساسی ترین مشکلات اهالی خیابان جنت، عبور و مرور  قاچاقچیان و افراد شرور از کوچه های این محل می باشد که این افراد لامپ های تیرهای برق کوچه های این محل را شکسته اند تا رفت آمد و انجام معاملاتشان در شب به سهولت و به دور از چشم نیروی انتظامی انجام شود.

برای بازسازی مدرسه مولوی توسط خیرین در سال ۹۵ آموزش و پرورش دیوار کوچه ۸ متری را برای سهولت در حمل مصالح ساختمانی، را تخریب کرد و به اهالی محل قول داد  که این دیوار را از نو بسازد اما متأسفانه آموزش و پرورش بناب ساخت این دیوار را به امروز و فردا موکول می کند و قاچاقچیان به صورت شبانه روزی از میان این کوچه ها رفت و آمد می کنند.

البته لازم به ذکر است اهالی این محل از پلیس ۱۱۰ تقدیر و تشکر می کردند چرا که به گفته آنها پلیس هر لحظه در شبانه روز با افراد سود جو و قاچاقچی در حال مبارزه می باشد.

در خیابان جنت (وحدت شرقی) کار احداث فاضلاب شهری با وجود تصویب بودجه ۲۵ میلیارد ریالی توسط شورای اسلامی دور چهارم، به علت وجود ۲ باب منزل مسکونی در وسط خیابان در هاله ای از ابهام باقی مانده  و اهالی این محل مجبورند هر ماه هزینه زیادی را برای تخلیه چاه های فاضلاب خود به ماشین های تخلیه فاضلاب پرداخت کنند، و تمام اهالی این محل از شهرداری تقاضا دارند تکلیف این دو باب منزل را جهت احداث فاضلاب مدرن شهری هر چه زودتر مشخص کند.

وجود دو باب مغازه در ورودی خیابان شریف نه تنها باعث باریک شدن ورودی خیابان شده بلکه موجب نمایی زشت بر این خیابان نیز گردیده و شهرداری هر چه سریع تر باید این موضوع را مورد بررسی قرار بدهد.

در پایان امیدواریم متولیان امر از خواب زمستانه خود در این تابستان گرم با درجه حرات ۴۰ درجه ای بیدار شوند و به داد مردم برسند چرا که حق مردم ولایتمدار بناب بیش از این حرفاست و باید با برنامه ریزی دقیق این مشکلات هر چه سریع تر حل و فصل شود.

وظیفه خطیر انعکاس بناب بودن در کنار مردم عزیز است، تلاش می کنیم با ایجاد پل ارتباطی مداوم، صدای این ملت را به گوش شما مسئولان عزیز برسانیم، باشد که دین خود را ادا کرده و مسئولان نیز با نگاه خوشبینانه نه انتقادی و تخریبی، به مشکلات این ملت رسیدگی کنند.

انتهای پیام/گزارش از داوود زیبایی