به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز جلسه بررسی وضیعت مدارس شهرستان بناب با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل تجهیز ونوسازی مدارس استان، رئیس آموزش و پرورش بناب و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز بناب، در محل آموزش وپرورش شهرستان برگزار شد. رئیس آموزش و پرورش بناب در ابتدای این جلسه […]

به گزارش انعکاس بناب، صبح امروز جلسه بررسی وضیعت مدارس شهرستان بناب با حضور نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل تجهیز ونوسازی مدارس استان، رئیس آموزش و پرورش بناب و اعضای مجمع خیرین مدرسه ساز بناب، در محل آموزش وپرورش شهرستان برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش بناب در ابتدای این جلسه از وجود ۲۲ مدرسه خیرساز در شهرستان بناب خبر داد و گفت: ۲ باب از این مدرسه های خیرساز در بناب اقتتاح شده است و بقیه مدارس در حال تکمیل هستند که در دوره های زمانی مختلف آماده و به بهره برداری خواهند رسید.

اسدزاده یکی از مشکلات ساخت و تکمیل مدارس تازه ساخت را محوطه سازی مدرسه عنوان کرد و گفت: خیرین تنها هزینه ساخت مدرسه را متقبل می شوند و هزینه های محوطه سازی این گونه مدارس به عهده خود سازمان آموزش و پرورش است که به علت مشکلات مالی این سازمان، برای محوطه سازی با مشکل مواجه هستیم.

وی تکمیل و ساخت خانه معلم شهرستان را ضروری و از الویت های اصلی این اداره اعلام کرد و گفت: این ساختمان تا بحال حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که مابقی آن به علت کمبود اعتبار باقی مانده است و امیدواریم با کمک سازمان نوسازی مدارس استان این پروژه هر چه زودتر به اتمام برسد تا فرهنگیان عزیز سایر شهرها برای اسکان در بناب دچار مشکل نشوند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه هزینه نصب انشعابات آب،برق و گاز مدارس نوساز را یکی از مهمترین مشکلات در بهره برداری از مدارس عنوان کرد و گفت: برخی از مدارس نوساز به دلیل نداشتن انشعابات به بهره برداری نرسیده اند که این مشکل هر چه زودتر باید با کمک مسئولان رفع شود.

ضیاءاله اعزازی قطع کردن انشعبات مدارس بخصوص گاز را به علت بدهی مشکل اساسی دانست و گفت: مشکل بدهی های بالای مدارس به ادارات آب، برق و گاز از قدیم وجود داشته است ولی هیچ اداره ای نباید انشعابات مدارس را به علت بدهی قطع کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه وضیعت اقتصادی وزارت آموزش و پرورش بسیار اسفناک است، گفت: اخیراً در مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفته شده لایحه ای تنظیم کنیم تا بدهی های تمام مدارس کشور در ادارات آب، برق و گاز صفر شوند.

رئیس مجمع نمایندگان استان تکمیل پروژه خانه معلم بناب را ضروری و مهم دانست و گفت: قشر معلم قشری بسیار زحمتکش هستند و برای اسکان موقت فرهنگیان شهرها و استان های همجوار این پروژه می بایست هر چه زودتر به اتمام برسد.

نماینده بناب کمبود و کهنه بودن تجهیزات در مدارس فنی و حرفه ای را مشکلی اساسی در پایین آمدن کیفیت مهارت آموزی دانش آموزان، عنوان کرد و گفت: افزایش مهارت آموزی دانش آموزان فنی و حرفه در ایجاد اشتغال برای آنها در بازار کار بسیار مهم است و دولت نیز توجه ویژه به این برنامه دارد و امیدواریم با کمک مسئولان استانی و کشوری نوسازی و تکمیل تجهیزات مدارس فنی و حرفه ای بناب هر چه زودتر انجام شود.

مدیر کل تجهیز ونوسازی مدارس استان در پایان این جلسه کمبود اعتبارات را اصلی ترین عامل ناتمام ماندن پروژه های آموزش و پرورش اعلام کرد و گفت: طبق قانون ماده ۱۸۰ آموزش و پرورش از صد در صد بودجه اختصاص یافته برای شهرستان بناب تنها ۲۹ درصد تأمین اعتبار شده است یعنی از ۲۸ میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته برای بناب تنها ۲۹ درصد آن تخصیص داده شده است.

محمدرضا عیدی تکمیل پروژه های نیمه تمام را از الویت های اصلی این سازمان اعلام کرد و گفت: با توجه به کمبود اعتبارات تنها پروژه های بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در اولویت قرار دارد که خانه معلم بناب نیز جزو این الویت های اصلی محسوب می شود.

عیدی ضمن گلایه از ورود تجهیزات مدارس استان از سایر استان های کشور گفت: در خود آذربایجان شرقی برخی تجهیزات مانند میز و نیمکت ساخته می شود و نیازی نیست هزینه های حمل و نقل پرداخت شود و با استفاده از محصولات داخلی استان باعث رونق کارخانجات داخلی نیز می شود.

وی در پایان حضور خیرین مدرسه ساز در بناب را بسیار عالی ارزیابی کرد و گفت: در کل استان ۳۴ درصد مدارس باید تخریب و بازسازی شوند ولی در شهرستان بناب این میزان ۲۴ درصد است که خود نشان دهنده حضور پررنگ خیرین مدرسه ساز در بناب است.

 انتهای پیام/زیبایی