خرداد سال 1398 بود که تیز باز نیاری در مصاحبه خود با این رسانه وعده داد که المان میدان امام علی بازسازی و تکمیل می شود و امروز با سپری شدن نزدیک به یک سال از این وعده، همچنان این میدان که ورودی اصلی شهرستان است به حال خود رها شده است.

به گزارش انعکاس بناب، ورودی شهرها از جمله فضاهای شهری به حساب می آید که نقش مهمی در زیبا سازی و انتقال فرهنگ شهر به مسافران دارد. ورودی هر شهر به مثابه شناسنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی هر شهر عمل می نماید که خوانایی هر چه بیشتر آن در ایجاد تصویر ذهنی مناسب در شهروندان و مسافران و جذب آنان در ساماندهی گردشگری در شهرهای امروزی نقش بسزایی ایفا می نماید.

امروزه با گسترش و توسعه شهرها، مبادی ورودی آن به مسیرهای سریع السیر، کاربری های مزاحم و ناسازگار با محیط، اختصص یافته است که بی نظمی و اغتشاش بصری این فضاها را تشدید می کند. این نابسامانی ها تا بدان حد فراگیر شده و عمومیت یافته است به گونه ای که در فضا سازی ورودی شهر بناب وضعیت اسفناک المان میدان امام علی (ع) طی چندین سال گذشته نمادی از عدم توسعه یافتگی عمرانی شهر بناب را نمی توان واجد حداقل شرایط به عنوان یک فضای شهری مطلوب دانست .

میدان امام علی (ع) سالیان سال است که به دلایل نامعلوم به صورت نیمه کاره به حال خود رها شده و تندیس و تاسیسات این میدان تا حد زیادی پوسیده و درحال تخریب شدن هستند، در کل این میدان نمایی زشت و دلگیر را در ورودی اصلی بناب به وجود آورده است. در چندین سال اخیر از نخبگان و جوانان خبره و طراح شهرستان، طرحهایی برای این میدان که دروازه اصلی شهر از طرف مرکز استان به حساب می آید به آن ارائه داده شده بود که متاسفانه با گذشت زمان و تغییرات مدیریت شهرداری، این طرح ها به فراموشی سپرده شدند و این میدان با همان منظره نیمه کاره  به حال خود رها شده است.

با توجه به اینکه رسانه خبری انعکاس بناب سابقا هم گزارش هایی در این مورد نشر کرده و خواستار رسیدگی مسولین محترم شهر به این امر بود، به طوری که حتی در گزارش قبلی در خرداد ۹۸ قول شهردار محترم بناب این تیتر بود که ” این میدان با تندیس فعلی باز سازی  و تکمیل خواهد شد ” ولی متاسفانه با گذشت حدود یک سال از آن گزارش، خبری از باز سازی و تکمیل نیست و گویا یک وعده ی تو خالی بود.

حال در روزهایی که تمامی شهرهای دنیا جهت رونق گردشگری خود از تمام ظرفیت و پتانسیل ها موجود برای زیبا سازی شهرهای خود استفاده می کنند مسئولان، شورا و شهرداری بناب نیز باید با برنامه پیش بروند و اجازه ندهند مسافرانی که به این شهرستان وارد می شوند در بدو ورود منظره نامناسب این میدان را ببینند و تصورات نادرستی از شهر زیبای بناب در ذهن خود نگه دارند چرا که ما مدعی هستیم قطب گردشگری جنوب استان شهر بناب می باشد!

در  خاتمه انتظار می رود شهردار بناب به وعده ی خود عمل نموده و در حداقل ممکن بعد از گذشت یک سال المان این میدان را در شان امام علی (ع)  بازسازی نمایند.

انتهای پیام / جعفر کریم زاده