رئیس اداره آموزش و پرورش بناب، با تاکید بر اهمیت موضوع تعلیم و تربیت دانش اموزان، ضمن اظهار نگرانی از تبعات آموزش غیر حضوری و ارجحیت آموزش حضوری، خواستار مشارکت خانواده ها در بالا رفتن کیفیت آموزشی دانش آموزان هم بصورت مجازی و هم حضوری با شرکت دانش آموزان زیر ده نفر در کلاسها شد.

 

به گزارش انعکاس بناب حسین پارسامهر بازگشایی مدارس طی مهر ماه توسط آموزش پرورش را منوط به مجوز ستاد مقابله با کرونا دانست و گفت: شروع سال تحصیلی بطور رسمی از مهرماه خواهد بود اما مجوزی برای برگزاری حضوری در مهرماه نداریم. این در حالی است که پیش بینی میشود از آبان ماه، مدارس به تدریج بصورت حضوری و کارگاهی، با تراکم دانش آموزی پایین، برگزار گردد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تعلیمی نمیتواند جایگزین آموزش حضوری باشد گفت: ترجیح ما این است کلاس های زیر ده نفر با رعایت کامل پروتکل ها، حضوری و کارگاهی برگزار گردد چرا که تجربه سال اخیر گویای این مطلب است آموزش مجازی به هیچ عنوان نتوانست هدف واقعی تعلیم و تربیت را بطور کامل پیاده کند و اثرات منفی این امر خصوصا در هنرستانی ها و دانش آموزان ابتدایی بیشتر رخ نمود.

رئیس اداره آموزش و پرورش با انتقاد از کم توجهی های بنیادی به امر تعلیم و تربیت در کشور و سیاست گذاری های غلط در این خصوص، افزود: نهاد آموزش و پرورش متولی امر مقدس تربیت نسل سالم و تحصیلکرده برای کشور است، نه متولی ساخت و ساز و تامین اعتبار، و این معضل میتواند سرعت و کیفیت پیاده سازی «آموزشی جامع» در جامعه را مختل کند.

پارسامهر با طرح معضلِ «عدم تامین اعتبار از سوی متولیان ارشد» ، از بازنشستگی ۱۳۰ نفر از فرهنگیانِ این نهاد خبر داد که نیاز به جایگزینی این نیروها وجود دارد اما به جهت کمبود اعتبار با کمبود نیرو مواجهیم که این خود بر کیفیت آموزش نیز تاثیر خواهد گذاشت.

گفتنی است طی مهرماه سال ۱۴۰۰، دو مدرسه حکیمه امیر ستاری و هم‌چنین شهید فخری زاده به جمع مدارس شهرستان بناب افزوده می‌شوند.