چندی پیش حمید چیت چیان وزیر نیرو در دولت یازدهم با سفر به استان سمنان چند طرح برقی، آبی و نیروگاهی را در این استان افتتاح کرد. وزیر نیرو در جمع مردم ایوانکی و در حضور معاون وزیر نیرو، مدیران عامل شرکت‌های مادرتخصصی توانیر، آب و فاضلاب کشور و مدیرشبکه آب ایران و نیز استاندار […]

چندی پیش حمید چیت چیان وزیر نیرو در دولت یازدهم با سفر به استان سمنان چند طرح برقی، آبی و نیروگاهی را در این استان افتتاح کرد.

وزیر نیرو در جمع مردم ایوانکی و در حضور معاون وزیر نیرو، مدیران عامل شرکت‌های مادرتخصصی توانیر، آب و فاضلاب کشور و مدیرشبکه آب ایران و نیز استاندار سمنان، نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه گرمسار، و تعدادی از مدیران استان سمنان در گلزار شهدای گمنام شهر ایوانکی اظهار داشت که با اجرا و بهره برداری از پروژه انتقال آب شیرین به ایوانکی آب شرب و صنعتی این منطقه تا ۲۰ سال آینده تأمین می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت انرژی‌ برق و نیز آب در توسعه کشور افزود: آب و برق پایه‌های اساسی توسعه هر کشور محسوب شده و پیشرفت جوامع با پیشرفت صنعت آب و برق گره خورده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه آب نقشی مهم و اساسی در آینده مردم شهر ایوانکی که کشاورزی را به عنوان شغل اصلی خود برگزیده‌اند، ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو در تلاش است تا آب و برق مورد نیاز مردم را تأمین کند.

چیت چیان همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی چند پروژه مهم برق رسانی و آب رسانی در شهرستان گرمسار و بخش ایوانکی عنوان کرد: دو پروژه مهم برقی در شهرستان گرمسار کلید خورده است و این مهم می‌تواند در تأمین برق مطمئنی برای سرمایه گذاران موثر باشد. پست ۴۰۰ کیلوولت ایوانکی و نیز پست ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی گرمسار از پروژه‌هایی بود که وزیر نیرو به آن اشاره کرد.

در این مراسم عملیات اجرایی و نیز بهره برداری از چند پروژه برق و آب رسانی در شهر ایوانکی آغاز شد.

اما نکته قابل توجه اینست که با گذشت شصت روز از افتتاح رسمی و قول آقای وزیر همچنان هیچ اتفاق مثبتی در روند توزیع آب شرب شیرین و سالم و انتقال آن به منازل اهالی منطقه ایوانکی رخ نداده است.

مردم این منطقه در گفت وگو با خبرنگار دانا ضمن اظهار تاسف از وعده های دولت که به آن عمل نشده بر این موضوع تاکید دارند که” هیچ کس از مسئولان قصد تامین آب شیرین این بخش را ندارد و رسیدگی به مناطق شهرستانی مورد توجه دولت نیست.”

برخی از این اهالی در گفت وگو های جداگانه به خبرنگار ما گفته‌اند که قرار بوده از روز مراسم افتتاح رسمی آقای چیت چیان، آب شیرین به منازل شخصی مردم منتقل شود در حالی که هنوز این اتفاق عینیت نیافته و مردم این منطقه کویری علی رغم چندین سال انتظار برای استفاده از آب شیرین همچنان چشم به دست مسئولان دارند تا با یک اقدام جدی بتوانند از آب شیرین استفاده کنند.

البته گفته شده که تغییراتی در مزه و نوع آب شیرین این مناطق به وجود آمده اما آب شیرین آن مناطق با آب شیرین شهرهایی مثل تهران ویا شهرهای مجاور این بخش متفاوت است و این نگرانی وجود دارد که نکند املاح مضری در آن وجود داشته باشد و کیفیت پایین این آب شیرین ها دردسر ایجاد کند؟!

بخش ایوانکی که از توابع شهرسان گرمسار از استان سمنان است از ابتدای انقلاب و حتی قبل از آن نیز با مشکل آب شور و دسترسی نداشتن به آب شیرین و البته سالم مواجه بوده است. بعد از انقلاب در دولت های مختلف قول های مساعدی در این زمینه داده و گاها مراسم های گلنگ زنی متعددی هم بر پا شد ولی متاسفانه تا کنون اقدام مناسبی برای رفع این مشکل در مقام عمل صورت نگرفته است.

مردم بخش ایوانکی با اظهار نا امیدی از عملکرد دولت یازدهم در زمینه رفع این مشکل به خبرنگار دانا گفتند که فکر می کردیم این دولت بتواند کاری انجام دهد ولی با این روند بعید است که اقدام جدی و عملی صورت بگیرد، ولی در عین حال امیدورایم مسئولان به فکر سلامت مردم باشند و هرچه سریعتر آب شیرین را که چندین سال است برای مردم منطقه تبدیل به یک رویا شده را به واقعیت و عینیت بدل کنند.

همچنی گفتنی است علی رغم این که شهر ایوانکی در ۸۰ کیلومتری شهر تهران قرار دارد، و چندین سال است که از نعمت آب شیرین بی بهره مانده است.

انتهای پیام/س