به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، سید محسن لطیفی صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه های علمیه بناب از تهیه و پخش برنامه های جدید معارفی در صدا و سیمای استان خبر داد و گفت:مردم در حال حاضر بیشتر از هر برنامه ای به برنامه های معرفتی و معارفی نیاز دارند. وی افزود:این سازمان آمادگی […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، سید محسن لطیفی صبح امروز در دیدار با مدیر حوزه های علمیه بناب از تهیه و پخش برنامه های جدید معارفی در صدا و سیمای استان خبر داد و گفت:مردم در حال حاضر بیشتر از هر برنامه ای به برنامه های معرفتی و معارفی نیاز دارند.
وی افزود:این سازمان آمادگی دارد از اساتید خوش فکر وظرفیت های حوزه علمیه بناب که افتخار بزرگی برای استان محسوب می شوند بهره ببرد.
مدیر کل صدا و سیمای استان با اشاره به بروز تفکر وهابیت و تکفیری گفت:متاسفانه از فضای مجازی بدرستی استفاده نشده و بجای اینکه به تفکر شیعی کمک شود به مرکز شبهه افکنی تبدیل شده است.
آقای لطیفی در دیدار با امام جمعه بناب نیز از پر رنگ شدن نقش شهرستانها دربرنامه های صدا و سیما خبر داد و گفت:از این پس نقش شهرستانها در برنامه های تولیدی افزایش یافته و از ظرفیت های مذهبی و اقتصادی کلیه شهرستانها بهره مند خواهیم شد.

۰۸۸۳۶۵۰۳۶۹۹۸۱۲۴۵۵۲۸۱


وی افزود:در این راستا و در صورت همکاری مسئولان شهرستان بناب برنامه ریزی می کنیم تا اجتماع عظیم عزاداران این شهرستان در ماه محرم بصورت مستقیم پخش شود.
مدیر کل صدا و سیمای استان در دیدار با فرماندار بناب نیز وضعیت پوشش شبکه های تلویزیونی در این شهرستان را صد در صد اعلام کرد و گفت:فقط دو روستای شهرستان از سیستم دیجیتال بی بهره هستند که با همکاری مسئولین شهرستانی این مشکل نیز بزودی حل خواهد شد.
آقای لطیفی، بناب را در حوزه خبر جزو شهرستانهای موفق اعلام و گفت:در طول سال جاری ۱۰۲ خبر از شهرستان بناب تهیه و از بخش های مختلف خبر پخش شده است.
مدیر حوزه های علمیه بناب نیز با اشاره به اهمیت نماز،زکات،امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت:همه ما وظیفه داریم نسبت به این چهار خصیصه شکر گزار باشیم و صدا و سیما نیز باید برای ترویج این فضایل اقدام کند.
حجه الاسلام والمسلمین شیخ مجید باقری بنابی نقش صدا و سیما را در ترویج فرهنگ غنی اسلام موثر دانست و گفت:اثر گذاری صدا وسیما از هر منبری بالاتر و ثواب آن هم بیشتر است.
امام جمعه بناب نیز از مسئولین صدا و سیمای استان بخاطر نشر معارف اسلامی تقدیر کرد و گفت:سپاسگزار اقدامات انجام شده هستیم ولی نباید برخی برنامه های کم اهمیت برنامه های پر اهمیت را تحت الشعاع قرار دهند.
حجه الاسلام والمسلمین باقری بنابی با انتقاد از عدم بکار گیری ظرفیت های حوزه علمیه بناب و عدم پوشش مراسمات مذهبی که با حضور مقامات عالی کشور برگزار می شوند خاطر نشان کرد:مسئولان باید اقدامات خود را در راستای خدمت خالصانه به اسلام انجام دهند هرچند این اقدامات در گمنامی صورت گیرند. 

وی حوزه علیمه بناب را یکی از مهمترین حوزه های علمیه کشور اعلام کرد و افزود:بارها مقام معظم رهبری شخصاً پیگیر وضعیت حوزه علمیه بناب هستند که این امر از اهمیت و جایگاه خاص این حوزه دارد ولی متاسفانه به این حوزه در رسانه ملی پرداخت نشده است.

فرماندار بناب هم صدا و سیما را بعنوان رسانه ملی از ظزفیت بالایی برای توسعه شهرستانها دانست و گفت:برنامه های تولیدی باید در جهت جذب سرمایه گذار و افزایش تولید ملی تهیه و ظزفیت های شهرستانها به کل کشور معرفی شوند.
آقای فرج الهی با اشاره به پوشش صد درصدی شبکه های تلویزیونی، این شهرستان را فاقد نقطه کورسیگنال رسانی اعلام کرد.
وی با اشاره به توانمندیهای شهرستان گفت:هر چند جمعیت بناب ۱۳۰ هزار نفر است ولی بیش از ۱۶۰ هزار نفر در این شهرستان بصورت شناور جمعیت وجود دارد.وبا مدیریتی صاحبان مراکز تولیدی در این شهرستان دارند علیرغم وجود مشکلات اقتصادی کمتر واحدی با مشکل تعطیلی روبرو می باشد.
فرماندار بناب همچنین خواستار افزایش زمان اختصاصی به اخبار شهرستان شد.

انتهای پیام/ش