به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، نشریه رسمی الکترونیکی انعکاس بناب در نظر دارد در آستانه انتخابات با نامزدهای انتخابات مجلس دهم در بناب گفتگویی را بدون هر گونه جانبداری و تبلیغ ترتیب دهد، همانطور که در مصاحبه حجت الاسلام باقری بنابی ذکر کرده بودیم مصاحبه ما با سیاوش جدی ترتیب یافته است، که در زیر […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، نشریه رسمی الکترونیکی انعکاس بناب در نظر دارد در آستانه انتخابات با نامزدهای انتخابات مجلس دهم در بناب گفتگویی را بدون هر گونه جانبداری و تبلیغ ترتیب دهد، همانطور که در مصاحبه حجت الاسلام باقری بنابی ذکر کرده بودیم مصاحبه ما با سیاوش جدی ترتیب یافته است، که در زیر توجه شما را به این گفتگوی تفصیلی جلب می نماییم.

تنها هدف این رسانه در استانه انتخابات، آشنایی بیشتر مردم با دیدگاه ها و نظرات نامزدهای انتخاباتی بوده تا اینکه مردم آگاه شهرستان بناب در این فرصت باقی مانده بتوانند فرد اصلح خود را به خوبی تشخیص دهند.

photo_2016-01-07_17-37-22

انعکاس بناب: آقای جدی، جهت آشنایی بیشتر مردم مختصراً خودتان را معرفی بفرمایید؟

بنده سیاوش جدی هستم فرزند عزیزالله از شهرستان بناب برای دروه دهم مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده ام. انشالله به صورت مستقل اگر توفیق حضور در مجلس شورای اسلامی را پیدا کنم، در خدمت ملت شهید پرور شهرستان بناب خواهیم بود. اجداد من هم متولد بناب هستند پدر بزرگ من بانام عباسقلی ، که ۹۳سال پیش در بناب متولد شده است که نام پدر ایشان هم محمد علی است که ۱۴۵سال پیش در منطقه گزاوشت بناب متولد شده است. نام پدر ایشان هم علی محمدآقا می باشد و الی آخر ، که اجدادم ازحدود ۳۰۰ سال پیش در بناب متولد شده اند، که از خواهران اینها در منطقه گزاوشت بناب به روستای قره چپق رفته و ازدواج کرده اند . در آن زمان حدود ۳۰۰ خانوار به محال و شهر چهاربرج مهاجرت کرده اند که خود بنده هم متولد شهر چهاربرج می باشم .

اما بعد از انقلاب و جنگ که دهه اول خدمت خود را در آنجا بودم به زادگاه خود برگشته و در اداره آموزش و پرورش بناب خدمت کردم .

چند نفر با نام سیاوش جدی در بناب وجود دارد. من هیچ نسبتی با آنها ندارم یعنی از نظر سببی و نسبی، سیاوش جدی در خاندان ما  فقط من هستم. ولی خوب در بناب جدّی زیاد وجود دارد . در ملکان همچنین، در مراغه هم همچنین.

 

انعکاس بناب: بعنوان خدمتگزار می خواهید به میدان بیایید وضعیت فعلی شهرستان را چگونه می بینید؟ آیا کاستی هایی در بناب احساس کرده اید که می خواهید نماینده شوید؟

ببینید، دوستان و اتاق فکر و نخبگان شهرستان در جریانند، ما مدت زیادی هست آنهایی که اهل درد هستند آنهایی که مشکلات مردم را از نزدیک درک کرده اند و در بطن جامعه هستند، اینها اتاقی به نام نخبگان جامعه که از روستاها، شهرستان، دانشگاهیان، فرهنگیان و از بازاریان تشکیل داده اند. این اتاق فکر، ۳۷ سال بعد از انقلاب را آسیب شناسی کرده و بعضی نقطه های قوت و خلاء ها را تشخیص داده ا ند، البته ناگفته نماند، نمایندگان ادوار گذشته بناب، کم و بیش تلاش هایی کرده اند، که از همه آنها تشکر می کنیم، اما این ملت هست که به کارنامه و عملکرد نمایندگان نمره می دهند، که بعضی ممکن است۱۶ یا ۱۷ یا ۱۸ بگیرند.

در شهرستان بناب در اوایل، اقدام مثبتی انجام شده است که با دست هرکسی انجام شده، ما با فرد کاری نداریم اما موجی ایجاد کرده اند که بناب را از بافت روستایی به شهر تبدیل کرده اند، همچنین شیر خورشید آن زمان که الان هلال احمر است ایجاد کرده اند و تلفن های هندلی را به خودکار تبدیل کرده اند و تیرهای برق چوبی را به سیمانی تبدیل کرده اند، در کل اقداماتی انجام داده اند که الان پیشکسوتان بناب از آن زمان راضی اند.

در یک مقطع دیگر در دوران سازندگی موج دومی به عرصه آمد که جنگ تمام شده بود و امکانات هم موجود بود، بودجه کافی داشتیم و مسئولین تلاش کرده اند از جمله ایجاد دانشگاه، نیروگاه و بحث کارخانجات ذوب که در منطقه و شهرستان اقدامات مثبتی از خود نشان داده اند و مردم از این موج دوم هم راضی اند.

اما جای موج سوم توسعه بناب خالی است وهشت نه سالی هست که این خلاء دیده می شود.

از جمله اینکه در مقام قیاس شهرهای همجوار، به معنی واقعی در تمام زیرساخت ها بیشتر از ما به توسعه توجه کرده اند، الان من و شما می دانیم، بیکاری در شهرستان بیش از اندازه است؛ رکود اقتصادی در جامعه خود را نشان داده است؛ سرمایه گذار الان سرمایه اش را از بناب برداشته و خارج می کند!چرا؟ اینها مشکل ساز هستند.

ما اگر خود را با ملکان و مراغه مقایسه کنیم واقعاً عقب مانده ایم، یادم است، آقای خدادادی که زمانی نماینده مشترک بناب و ملکان بود می گفت زمانی که ما آنجا را تبدیل به شهرستان کردیم ساختمانی پیدا نمی شد که به سر درآن تابلوی اداره بزنیم و مشخص کنیم که مثلا اینجا اداره تعاون یا بهزیستی است، الان اگر نگاه کنیم واقعاً فضا عوض شده است اگر ما خود را با آنها مقایسه کنیم می بینیم چقدر درجا زده ایم . و یا می گفت :من به جوانان سمت و سو داده و تشویق می کنم و نخبگان جامعه را هدایت می کنم تا از مسئولین استانی و وزارتی شوند؛ آیا واقعاً امروز در بناب هم  آنطور است؟ امروز چرا در طول ۳۷ سال بعد از انقلاب، از بناب نتوانسته ایم ۵نفر به عنوان نخبه به سطوح بالا بفرستیم که دست ما را بگیرند، این موضوع فقط در بخش منابع انسانی هست که در بخش اقتصاد هم همینطور هست.

من با یک شهروند بنابی که حرف می زدم می گفت:حاج آقا کار من ساخت و ساز است که ۵ یا۶ طبقه ساختمان می سازم که به صورت مستقیم ۴۵ نفر نان خور ما هستند، از لوله کش گرفته تا بنا، سیمان کار تا گچ کار؛ اگر امروز از سرمایه گذاری در این بخش استقبال نکنیم، از ساخت و در بناب خبری نخواهد بود، چرا باید این سرمایه گذار را فراری داده و از او استقبال نکنیم. اینها واقعیت هستند.

همانطوری که خودتان می دانید از قدیم یک بنابی را فعال اقتصادی می شناختند . بنده یادم هست وقتی ۶ یا ۷ سال سن داشتم در خود بناب می گفتند هرجا بروی فعالین اقتصادی بناب در آنجا حضور دارند، این چه چیزی را می رساند؟ یعنی , مردم بناب شبانه روز تلاش گرند و باید از سرمایه آنها استفاده کنیم؛ مگر مسئولان نظام امروز نمی گویند که سرمایه گذار خارجی و داخلی را جذب وسازماندهی کنیم. چرا باید امروز این خلاء ایجاد شود که به بنابی ها بها ندهیم؟ این یک درد برای بناب نیست؟ چرا فرد بنابی باید در مراغه کارخانه کاغذسازی بزند؟ ؟ یا حدود ۳۰ نفر در عجب شیر کارخانه بزنند مگر مسئولان بناب مرده ان ؟ چرا از اینها استقبال نمی کنند؟ مگر امروزه فرهنگ جامعه ما تشویق به کارآفرینی نیست؟ چرا بنگاههای اقتصادی را تشویق نمی کنند؟

امروز همآن طوری که می بینید سیاست نظام جمهوری اسلامی سیاست باز دولت تدبیر و امید است. الان جو دنیا عوض شده و کشورها برای تازه کردن معاهدات خود به ایران می آیند و از پروژه های ما بازدید می کنند تا اینکه با قراردادهای جدید کسب و کار را در داخل مملکت فعال کنند.

هم اکنون در شهرستان ما خلاء دیده می شود در بحث اقتصادی، در بحث ساماندهی مشاغل تولیدی. بنابراین این دردها ما را دور هم جمع کرده تا بیاییم و در آینده حرکتی کنیم که واقعاً امت را به وحدت رویه دعوت کنیم و انشکاف ها را از بین ببریم. برخی آمده اند بین ما انشکاف ایجاد کرده اند و وحدت ما را از بین برده اند، یک نفر باید بیاید و همه را به اتحاد دعوت کند تا از تجربه همه استفاده شود. ما هم با این ایده آمده ایم و دست همه را می بوسیم تا بتوانیم شهرستان، زندگی جوانان، کشاورزی و اشتغال زایی را عملاً مقداری به جلو ببریم. که هدف ما از آمدن در دوره دهم هم همین است.

 

انعکاس بناب: از خلاء ها گفتید، راهکارتان برای این خلاء ها چیست؟

اولاً اینکه سیاست کلی نظام در دست و جلوی چشمان ماست؛ قانون ۵ساله، چشم انداز ۲۰ساله، وضعیت و شرایط داخل و خارج، فلذا ما می خواهیم نماینده ای بفرستیم که نماینده مردم باشد نه دولت و قوه قضاییه ، درد مردم را پیگیری کند، ما الان با راه اندازی مراکز مردم نهاد هم می توانیم کسب و کار را رونق دهیم و هم می توانیم برای تعداد کثیری از جوانان بیکار هر چند اگر قطره چکانی و ناچیز باشد , اشتغال ایجاد کنیم.

مثلا ما می گوییم ارزشش را دارد که یک نماینده مجلس با تمام توان با وزیر ارتباط برقرار کند تا مثلا ۴ تا پروژه مهندسی شده و دارای توجیه اقتصادی  برای شهرستان به ارمغان آورد و این یعنی۴ تا مثلا ۱۰۰۰ نفر که می شود چیزی حدود ۴۰۰۰ نفر.پس اگر بتوانیم در جامعه بناب مراکز صنعتی وکارخانه ایجاد کنیم، کلی توانسته ایم با بیکاری مبارزه کنیم.

الان در حاکمیت چه تعداد جوان برای کار می توانیم معرفی کنیم که در ادارات مشغول شوند، چقدر باید منتظر بمانیم که یک نفر بعد از ۳۰ سال بازنشسته شده وجوانی استخدام شود.

ما باید الان به سمت کارآفرینی و بنگاه های زود بازده برویم. خانمی شیرزن در بناب می شناسم که توانسته است با کارآفرینی برای ۱۵نفر حقوق بپردازد.کی ما از این افراد تجلیل کرده ایم؟ ما باید اینها را تشویق کنیم. و یا یک مهندس فوق لیسانس شرکتی زده بود که برای ۲۲نفر کار ایجاد شده بود و من به او گفتم آفرین بر تو.کارآفرین یعنی این.

کشاورزان ما الان در اوج مظلومیت هستند، حتی نمی توانند خرج خود را هم دربیاورند؛ ما امیدواریم صنایع تبدیلی را به منطقه بیاوریم و در آینده با طرح های اساسی در مجلس فریاد بکشیم.چرا؟ ما نمی توانیم ترکیه شویم که محصولات کشاورزان و قیمت آن ها را تضمین و تثبیت کرده و تمام محصولاتشان را میخرد.

ما در ایران فقط توانسته ایم قیمت محصولاتی مانند گندم را تضمین کنیم و آن را خریداری کنیم، برای آن هم حرف بسیاری برای گفتن جود دارد.

در آینده یک حرکت جمعی و مشترک، با دادن بعضی لوایح و طرح ها و با تعامل با دولت، می خواهیم یک سری قانونهایی تصویب کنیم که واقعاً آینده کشاورزان را تامین کنیم. کشاورز باید امنیت داشته باشد که کارآفرینی کرده و تولیدات خود را به فروش برساند.

فلذا این ایده های ماست تا بتوانیم در عمل نشان دهیم که به طرف اشتغال و ساماندهی و سازماندهی مراکز تولیدی و کارخانجات و در نهایت جذب سرمایه گذار خارجی و داخلی حرکت خواهیم کرد. ما در سمیناری که در ارومیه با ۲۵ نفر رفته بودیم، آقایی همراه ما بود که در شهرک صنعتی شهید سلیمی تبریز سرمایه گذاری کرده و رادیاتور می زد و برای۵۰۰نفراشتغال ایجاد کرده بود. مگر ما نمی توانیم از این افراد جذب کنیم؟ چند درصد در جذب سرمایه گذاری خارجی بنابی ها نقش دارند؟ شهرهای دیگر خوب جذب کرده اند ولی عزیزان ما اگر حرکتی هم کرده اند به صورت قطره چکانی به جلو رفته اند و خوب نرفته اند. ما می خواهیم انشاالله اینها را دنبال کنیم.

 

انعکاس بناب: وظیفه اصلی نماینده مجلس را چه می دانید؟

بنده به عنوان معلم عزیزان، مدرس دانشگاهم، در دانشگاه پیام نور و دولتی مراغه، در دانشگاه دولتی بناب و شش یا هفت ترم در دانشگاه آزاد بناب و در میاندوآب گرایشات حقوق را تدریس می کنم. در این اواخر هم ۲واحد اختیاری ارزش های دفاع مقدس را داده اند که تدریس می کنم. از آنجایی که حقوق اساسی و اداری تدریس کرده ام، اصلی از اصول قانون اساسی که در قانون آمده  وظایف ذاتی نماینده مجلس قانون گذاری و نظارت براجرای قانون است.

ولی به هر حال مثبت یا منفی هم باشد امروز در حاکمیت هم نقش و مشارکت دارند و به عنوان عرف درآورده اند که همانطوری که می دانید عرف هم جزو منابع قانون اساسی است.

امروز عرف شده که می گویند آقای لاریجانی، ما برای اینکه برای قم استاندار تعیین کنیم باید نظر شما را هم بفهمیم و اگر برای تهران استاندار تعیین کنیم حتماً باید از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه استحفاظی تهران نظر بگیریم.

در شهرستان ها هم اینطور است، الان نماینده مجلس به نوعی در حاکمیت نقش دارد. فلذا فعلاً هم این رویّه ادامه دارد، به هرحال قطعاً در این ۴سال سلیقه نماینده در شهرستان حاکم می شود. و بعد از ۴سال سلیقه گروه دیگری پیاده می شود؛ اساس کار همان قانون گذاری و نظارت بر قانون می باشد که نمایندگان در قوه مقننه مشارکت دارند.

انعکاس بناب: نظرتان در خصوص عدم ثبات مدیران در بناب چیست؟ بهتر بگوییم آیا به نظر شما صحیح است که با انتخاب هر نماینده در شهرستان مدیران هم تغییر یابند؟

اسلام و خدا و پیغمبر به ما  گفته اند و در زمان ما از فرمایشات حضرت امام  که خدا رحمتشان کند , معادلات شرق و غرب را بهم زد در داخل هم تحول ایجاد کرد و باعث جمهوری اسلامی شدن ایران شد و سرنوشت مردم به عهده خودشان واگذار شد در واقع امروز مردم می توانند در سرنوشت خود تأثیر گذار باشند پس از همه مهمتر قانون اساسی است که هرکس قانون مدار باشد و قانون را اجرا کند و به قانون توجه داشته باشد اصلح است، در این صورت به نظرم آسیب در جامعه کم می شود.

مبنای ما هم باندی و گروهی حرکت کردن نیست، موج سوم توسعه بناب مستقل آمده است، علت مستقل آمدن هم این است که حقیقتاً من در سازمانی تربیت شده ام که به هیچ گروهی و حزبی وابسته نبوده و در زیر لوای پرچم هیچ کسی سینه نزده ام. یک حزب می شناسم آن هم حزب الله و اسلام است. فلذا مستقل آمده ایم.

زمانی می شود که نماینده، اصول گرا شده، که از شانس، دولت اصلاح طلب شده است.که خوب چفت نشده اند. و در برخی مواقع سلایق و وجه مشترکاتشان با هم کم شده است. در برخی موارد هم وجه مشترک وجود داشته ولی در بعضی زمینه ها خلا ایجاد شده است به دلیل اینکه هم سلیقه نیستند.

زمانی هم نماینده، اصلاح طلب بوده که از شانس، دولت اصولگرا شده است که اصلاً می بینی ۲ سال مردم به دلیل عدم ارتباط صمیمی نماینده با وزرا و مسئولین از مزایای جایگاه نمایندگی بی بهره شده اند. و به عینه ما در این دوره دیدیم که مستقل آمدن خیلی به نفع مردم بوده و بهترمی توانیم برای مردم روستا و شهر،از مزایای ارتباط با دولت استفاده بکنیم.

برای ما مردم مبنا هستند. الان من فرهنگ سازی می کنم و به تمام گروهها می گویم که ایها الناس آن افرادی نمره بیست دارند، که با مردم خوب مدارا کنند، همانطور که حضرت امام، خداوند متعال و پیامبر(ص) هم این را سفارش کرده اند به طوری که حضرت پیامبر(ص) وقتی که با خدا ارتباط وحی داشت، و حتی اسلام را که نمی توانست بگوید، کم کم ۳نفر شد و بعد مکه را فتح کردند. در آنجا بحث فارس و ترک اینها نبود، عرب و عجم نبود، مالک اشتر و سلمان فارسی و ابوذر و بلال حبشی همه در کنار پیامبر بودند.

الگوی ما هم پیامبر هست، الگوی ما امام(ره) هست که گفت، کُرد و عجم و فارس نیست، اِنَّ اَکرَمَکُم عندالله اَتقاکُم. انسان شایسته هست و می تواند مدیر واقع بشود و برای ما هم مدیریت و توانمندی و علمی بودن و متقی بودن نفر مبنا می باشد.و از همه مهمتر هم، مردمی بودن است.

ما باید بقدری در انتخاب مسئولین دقت کنیم که در ذهن جماعت محبوب دل باشیم. آیا پهلوان تختی محبوب دل نشد؟ آیا شهید رجایی محبوب دل نشد؟ که گفت من اگر رئیس جمهور هم شوم، دست فروشی در کوچه های تهران را فراموش نخواهم کرد.آیا امام همین راه را نرفت؟ آیا شهدا همین راه را نرفته اند؟

معیار و محک، شایستگی و توانمندی است. در دوره ما هم مبنا همین هست که مردم از مسئولین فرار نکنند. شعار امام ما که گفتند:به من رهبر نگویید، خدمتگزار بگویید و در جای دیگر گفت : من یک تارموی این کوه نشینان را با  تمام کاخ نشینان دنیا عوض نمی کنم. چرا این ارزشها باید کم رنگ شوند؟

اولویت اول را به مردمی بودن می دهیم تا اینکه در این ۴سال نگاه و بینش مردم را عوض کنیم تا در قضاوت هایشان بگویند این ۴سال با آن ۴سال فرق دارد.

انعکاس بناب: از شخصیت یک نماینده مجلس بگویید؟

بعد از ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی، الان که ما انتخابات شهرستان بناب را آسیب شناسی می کنیم، می گوییم که آن افرادی منتخب اند که از نظر تیپ شخصیتی خیلی متدین و با اخلاق و در عین حال افراد باسوادی باشند؛ از آنجایی که می دانید جای مجلس جای آن افرادی هست که قانون گذار و حقوقدان باشند.

افرادی که حقوقدانند، حداقل یک چند واحدی در مورد مسائل عمومی سیر و مطالعه دارند نه اینکه فقط تجربیات کاری دارند، در مبانی نظری مطالعه دارند. خوب الحمدالله تجربه هم دارند و در موضوعات گوناگون(حقوق شهروندی، حقوق بشر، معضلات اجتماعی) هم اشرافیت دارند.

از نظر ما، نماینده ای موفق است که فردی اکادمیک باشد در عین حال اگر حقوقدان هم باشد می تواند براحتی درد مردم را از مجاری قانونی دنبال کند .

خلاصه اینکه چهره علمی و فرد متدین و محبوب دل و در بین آحاد مردم هم وجهه خوبی داشته باشد. البته مطلبی که امروزه دربین اندیشمندان مطرح می شود، نماینده واقعی باید فرزند زمان باشد؛ یعنی از دنیای فعلی چیزهایی هم بداند،که کشورهای عقب مانده و پیشرفته یعنی چه.

نماینده مجلس باید از مسائل داخل هم چیزی بداند. ما باید ببینیم این فردی که می خواهد در جایگاه نماینده باشد آیا در این ۳۷ سال در داخل کشور بوده یا در خارج؟ آیا از درد مردم چیزی می فهمد یا نه؟ آیا اینها زندگی خود را از صفر شروع کرده اند یا نه؟ به هرحال خلاصه اینکه ازطعم تلخ محرومیت، چیزی می فهمد یا نه؟

اینها هم کافی نیست باید سلامت نفس هم داشته باشد، باید فردی پاکدست باشد.

اگر این شرایط در کسی باشد، می تواند فرزند زمان باشد و نماینده اصلح باشد. نظر من هم این است.

آن افرادی موفق اند و در جایگاه واقعی نمایندگی هستند که درد آشنا بوده و در بطن مردم قرار دارند.

-دو مورد از سؤالات کاربران سایت را مطرح می کنیم:

انعکاس بناب: پست ها و سمت های قبلی خود در شهرستان را برای خود نقطه قوت می دانید یا نقطه ضعف؟

من در این نظام مقدس جمهوری اسلامی ۳۳ سال خادم مردم بوده ام. دردهه اول خدمتم، بالای ۹۰ماه به بالا در خدمت جنگ (جنوب و کردستان) بوده ام.رزمنده شده ام. فرمانده دسته، گروهان تا گردان شده ام. در جنگ مشارکت داشته ام. از آن زمان تا به امروز هم در یک سری مراکز حقوقی مشغول بکار شده ام.

در خوی , مسئول دبیرستان سپاه و در نجف آباد اصفهان بعد از جنگ و در آمل مازندران خدمت کرده ام . در طبقه بندی مشاغل سپاه، در جایگاه حقوقی به عنوان مشاور حقوقی، به عنوان مسئول دفتر قضایی حمایت از ایثارگران و به عنوان شورای فرماندهی سپاه های بناب، ملکان و مراغه و در آخرین جایگاه، که بازنشست شده ام به عنوان جانشین سپاه مراغه بوده ام.

الان هم که به عنوان مدرس در دانشگاه ها تدریس می کنم و به عنوان نماینده حقوقی سازمانها کار می کنم. خیلی افتخار می کنم به اینکه ما، در زمانی در این پست ها قرار گرفته ایم که واقعاً اثرات معنوی جنگ همچنان در اذهان مردم باقی مانده است. اگر ما برای آخرت خود چیزی اخذ کرده ایم از همان پست هاست. خیلی هم افتخار می کنیم که در جایگاههای مختلف در خدمت مردم بناب بوده ایم.

من هیچگونه خاطرات منفی ندارم. الحمدلله من در هر جا که بوده ام با تمام وجود در خدمت خلق الله بوده ام و به این هم افتخار می کنم در این ۳۷سال از نظام اسلامی یک خودکار هم امتیاز نگرفته ام.حتی ۳۷سال که از انقلاب می گذرد، اگر۳۰ سال هم به عقب بروی، پدرم و فزندانم و خودم، ازانقلاب اسلامی به جهت مادی که بتوانیم به مال خود اضافه کنیم ،مشاهده نخواهید کرد.

البته حقوق برای جبران معیشت خانواده گرفته ایم که چیز عادی است. ولی اینکه نفری بگوید که این حاج آقا بعد از انقلاب اسلامی، مثلا حتی یک موتورسیکلت از انقلاب امتیازگرفته، من به او حق می دهم.

آگاهانه پنج هزار تومان هم به بیت المال ضرر نزده ام. الان هم که می خواهیم در خدمت مردم باشیم برای اینکه در پیش شهدا شرمنده نباشیم، در مقابل ائمه شرمنده نباشیم، آمده ایم که صد در صد خود را وقف اسلام و مردم کنیم و صد در صد مشکلات مردم را پیگیری و دنبال کنیم تا اینکه نام و یاد نیک از ما ببرند.که بعد از حیات ما بگویند فلانی هم آمد و خدمتی در جامعه انجام داد.

از آن طرف با خدا عهد بسته ام که اگر مأموریت پیدا کنم و توفیق باشد و مردم همت کرده و ما را انتخاب کنند، یک درصد هم منافع شخصی خود را دنبال نکنم.

انعکاس بناب: سوال دوم کاربران: آقای جدی اعلام کرده اند که مستقل هستند، اما چهره هایی در کنارشان دیده می شود که افراد اصلاح طلب افراطی و یا وابسته به گروه خاصی هستند؛ در این خصوص شفاف سازی کنند؟

در تمام جلساتی که برگزار می کنیم، آن نکته ای که بیشتر به چشم می خورد، در شهرستان بناب طیف های گوناگونی در حاکمیت و در جامعه هستند، متأسفانه به دلیل اینکه وجه مشترکاتی نیست و یک سری بدسلیقه ای ها حاکم اند، جماعت را نتوانسته اند کنار هم جمع کنند که از دیدگاه های عمومی و مشترک آنها به نفع عموم و همه استفاده بشود.

فلذا شعاری که می دهیم و انشاالله در عمل هم نشان خواهیم داد، تمام گرایشات شهرستان را قبول داریم، آنهایی که در نظام جمهوری اسلامی شناسنامه گرفته و منعی برای فعالیتشان نیست ما همه آنها را قبول داریم، ما برای خدمت آمده ایم و آمده ایم تا آثار مثبتی از خود نشان دهیم.

الان در اتاق فکر من از تمام طیف ها وجود دارد، حتی از دوستان جناب آقای صدیقی، آقای اعزازی و حاج شیخ رضا کنار بنده هستند و حتی از افراد دوره های گذشته مثل طرفداران آقای پاشایی و طرفداران آقای صمدفام هم همینطور. واقعاً می خواهیم در عمل این شعار را نشان بدهیم تا اینکه به اصل وحدت برسیم.

ما از تمام گرایشات دور خود جمع می کنیم چرا که فردا به همین افراد احتیاج خواهیم داشت. یعنی امروز ما اگر یک نفر مخالف را هم بتوانیم موافق کنیم، حُسن است. به همین خاطر می خواهیم از دیدگاههای جمعی استفاده کرده و بصورت جمعی حرکت کنیم.

بنده باید آنقدر به طرفداران خود بگویم که ملکه ذهن آنها شود که می خواهیم در شهرستان بناب خدمت نشان دهیم. و نمی خواهیم انشکاف ایجاد کنیم و نمی خواهیم مخالفت کنیم. الان من در جلسات هم می گویم اگر ما را شبانه روز هم تخریب کنند،کسی را تخریب نمی کنیم، برای اینکه به اینها نیاز داریم.

در این ۳۷ سال تخریب کرده اند مگر چه نتیجه ای گرفته اند؟ چه کسی از اختلاف نتیجه گرفته است؟ بروید تاریخِ تاریخ نویسان را مطالعه کنید، ببینید در تاریخ بشریت، از اختلاف نتیجه ای گرفته اند؟ امروز ما به مشاوره، حرکت جمعی، مودت، تعامل، مصلحت، مشورت و به حرکات شورایی اعتقاد داریم.

از این رو، نخبگان را سازماندهی می کنیم تا فردا که نماینده شدیم از تمام ابعاد، مشکلات جامعه را به ما انتقال داده تا ما پیگیری کنیم. به همان خاطر ما تمام گرایش ها را قبول داریم حتی اصلاح طلبان، حتی اصول گرایان حتی احزاب قانونی که در چارچوب نظام اسلامی اند، نه غیر قانونی، ما تحویلشان می گیریم.

مگر حضرت آقا در جایگاه رهبری به تمام دیدگاهها، با نگاه وسیع نگاه نمی کند؟ و همه را فرزندان خود محسوب نمی کند؟ یعنی ما از امام و رهبری جلو افتاده ایم؟ خیر، ما امروز راه رهبر عظیم الشأن انقلاب را می رویم. برای ما الگو ایشان است. قانون می گوید همه را برابر بدانید. مگر قانونی که الان اجرا می شود خونبهایش این شهدا نیست؟ ما اصولی از قانون اساسی را اجرا می کنیم. قانون اساسی می گوید که به همه یکسان نگاه بکنید. به همان خاطر ما از سلایق گوناگون استفاده خواهیم کرد.

انعکاس بناب: اولین چیزی که بعد از این کلمات به ذهنتان می رسد، بگویید:

خانه ملت: عصاره ملت؛ یعنی اساس کارهای دولت و مردم

۷ اسفند: حضور پرشور مردم قهرمان ایران در پای صندوق های رأی برای انتخاب اصلح

فتنه ۸۸: برای آگاه سازی مردم جهت مقابله با تجزیه طلبان، بدخواهان و معاندین؛ احیای ارزشهای ناب محمدی(ص).

امام خامنه ای: عزیز، محبوب دلها، رهبر منجی عالم اسلام

دکتر روحانی: دولت تدبیر و امید. دولتی که در بحث روابط بین الملل، باب حضور دولت ها برای مشارکت در سرمایه گذاری داخلی و خارجی را باز کرد.

شهرستان بناب: بناب سربلند، شهرستان قهرمان و سرافراز، قطب اقتصادی استان آذربایجان شرقی، دارالمؤمنین

مسئولان بناب: خدمتگزاران مردم

مذاکرات هسته ای: گرفتن حق از ظالمین، قبول حقانیت ملت در بحث مذاکره هسته ای، قبولاندن حقانیت ملت در مجامع جهانی، تصویب قطعنامه شورای حکام؛ یعنی اینکه تکنولوژی هسته ای ایران برای مصارف صلح آمیز است.

انعکاس بناب: خبرگزاری قانونمند شهرستان بناب، انتقال درد و مشکلات جامعه از زبان پاک به مسئولین، اطلاع رسانی خوب و به موقع به مردم، یعنی یک خبرگزاری که از بطن و متن جامعه خود را نشان می دهد.

انعکاس بناب: لطفاً سخن پایانی خود را بگویید؟

بنده به عنوان کاندیدای ثبت نامی دوره دهم مجلس شورای اسلامی، در این مرحله تا رسیدن به بررسی نهایی صلاحیت ها، از ملت شهید پرور شهرستان بناب اعم از شهر و روستاها یک تقاضا دارم که ما شروع کرده ایم و در عمل بحث تعامل و هم گرایی را نشان خواهیم داد.

انشاالله انتظارمان از تمام کاندیداها و حتی از نمایندگان ادوار گذشته این است بیاییم فرهنگ سازی بکنیم تا به طرف وحدت و همگرایی برویم و از کسانی که در گذشته انشکاف ایجاد کرده اند و از اهداف بلند فاصله گرفته اند، برحذر باشیم.

در بد اخلاقی های انتخاباتی خود را به عنوان یک اسطوره و بعنوان یک نماد اخلاق و توانمندی و موفقیت و نماد مردمی بودن نشان بدهیم. ومردم را به این جهت سمت و سو دهیم.

اگر می خواهیم عملکرد دیگران را نقد کنیم، باید سازنده و توأم با صداقت باشد. فلذا از تمامی عزیزان می خواهم که انشاالله ما از باب انتخابات بتوانیم در جامعه، آن اصول مترقی را که برای همه لازم است که در داخل آن، شهروند، جایگاه نمایندگی مجلس،حاکمیت دولت هست، فرهنگ سازی کنیم.

قانون را به عنوان مبنا قرار دهیم و آن که از دل ما بیرون می آید، با مردم در جریان بگذاریم. و با ملت، با صداقت برخورد کنیم. اگرهم عملکرد گذشته ها را نقد می کنیم، با صداقت نقد کنیم. آن زمان هست که می توانیم انتخابات سالم در شهرستان برگزار کنیم و نتیجه انتخابات هم حتماً اگر خدا و انبیاء و ملت راضی باشند، قطعاً خوب خواهد بود. انشاالله.


انعکاس بناب باز تاکید می نماید که مصاحبه های ترتیب یافته بر له و بر علیه کسی نبوده و صرفا در جهت کمک به افکار عمومی است وچون مصاحبه بصورت شفاهی و ترکی انجام یافته و بعد به فارسی ترجمه شده , انعکاس بناب از نارسایی های احتمالی پیشا پیش عذرخواهی می کند.

به زودی مصاحبه بعدی ما با چهارمین کاندیدای ثبت نام کننده در انتخابات مجلس دهم دکتر قربانعلی حقیقت دوست خواهد بود، چنانچه کاربران محترم از این داوطلب سوال داشته باشند می توانند از طریق نظرات همین صفحه و یا به صورت خصوص از طریق تماس با ما سوالات خود را طرح کنند.

انتهای پیام/ش