به گزارش انعکاس بناب، دکتر محمد روشن قبل از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب، با اشاره به کمک های دولت به دانشگاهها در برنامه توسعه ششم گفت: طبق این برنامه افرادی که برای توسعه دانشگاهها کمک مالی می کنند میزان مساعدت مالی آنها بعنوان هزینه قطعی مالیات محسوب خواهد […]

به گزارش انعکاس بناب، دکتر محمد روشن قبل از ظهر امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب، با اشاره به کمک های دولت به دانشگاهها در برنامه توسعه ششم گفت: طبق این برنامه افرادی که برای توسعه دانشگاهها کمک مالی می کنند میزان مساعدت مالی آنها بعنوان هزینه قطعی مالیات محسوب خواهد شد.

معاون وزیر علوم افزود: خیرین با این اقدام علاوه بر کمک به تجهیز مراکز علمی ، توسعه فضای آموزشی ، کتابخانه وخوابگاه از پرداخت مالیات معاف می شوند.

وی از اقدام دیگر دولت در کمک به دانشگاهها گفت: براساس برنامه ششم توسعه ایجاد خوابگاههای متاهلین جزء تعهدات دولت محسوب شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با انتقاد از اخذ چندین مرحله ای مالیات از پژوهشگران آنرا گرفتاری بزرگ برای آنان اعلام کرد وگفت : خوشبختانه طبق لایحه ای که اخیراً به مجلس تقدیم شده مالیات حق الزحمه پژوهشی از ۱۰ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است که امیدواریم با حمایت نمایندگان وبا تصویب این لایحه کوشه ای از مشکلات پژوهشگران کاهش یابد.

دکتر روشن با ارزیابی رشد علمی کشور در سالهای اخیر گفت:ایران در کسب شتاب علمی دنیا برای تولید مقالات علمی در سال ۲۰۱۳ صاحب رتبه ۲۵ دنیا بود که در سایه تلاش دانشمندان کشور اکنون ایران در رتبه نخست دنیا قرار دارد.

وی همچنین به رشد ۴۰ درصدی تعداد دانشمندان ایران در سطح بین الملل اشاره کرد و افزود:در این مدت تعداد دانشمندان برتر ایران از ۱۷۳ دانشمند به ۲۰۰ دانشمند رسیده است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزیر علوم وتحقیقات افزود: شتاب حرکتی در دانشگاهها بسیار مهم می باشد که دانشگاه بناب با رشد ۲۶۰ درصدی اعتبارات در سه سال گذشته عملکرد خوبی داشته بطوریکه اعتبارات این دانشگاه از ۶۰ میلیارد ریال به ۱۹۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی نیز بر لزوم علمی شدن صنعت تاکید کرد وگفت: بدون مشارکت دانشگاهها امکان توسعه وپیشرفت در صنعت و رقابت با کشورهای توسعه یافته وجود ندارد.

ضیاءا.. اعزازی افزود: به هر اندازه ارتباط دانشگاه با صنعت افزایش یابد به همان اندازه شاهد رشد و شکوفایی در مراکز تولیدی و به تبع آن افزایش اشتغال خواهیم بود .

وی با اشاره به کمبود اعتبارات دولتی در سال گذشته گفت : نمایندگان مجلس از آحاد مختلف مردم بویژه دانشگاهیان شرمنده هستند که امیدواریم در سال جاری بتوانیم گوشه ای از کمبودها را جبران نماییم.

در پایان این مراسم از زحمات و تلاشهای دکتر مجتبی عباسیان رییس سابق دانشگاه بناب تقدیر و دکتر کریم عباسیان بعنوان رییس جدید دانشگاه سراسری بناب منصوب شد.

انتهای پیام/ش