به گزارش انعکاس بناب، جلسه شورای آموزش و پرورش صبح امروز در اداره آموزش و پرورش بناب، با حضور فرماندار و سایر اعضای این شورا و برخی از مدیران مدارس برگزار شد. مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در ابتدا با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته، گفت: در طول چهار سال اخیر، […]

به گزارش انعکاس بناب، جلسه شورای آموزش و پرورش صبح امروز در اداره آموزش و پرورش بناب، با حضور فرماندار و سایر اعضای این شورا و برخی از مدیران مدارس برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بناب در ابتدا با اشاره به عملکرد این اداره در سال گذشته، گفت: در طول چهار سال اخیر، دولت یازدهم ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی احداث، تجهیز و افتتاح نموده است.

وی با بیان اینکه ۳ مدرسه دیگر با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال مقاوم سازی و تجهیز و تکمیل شده است، افزود:  مرکز خدماتی – رفاهی فرهنگیان شهرستان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در حال تکمیل است، و یک مدرسه ۱۲ کلاسه دیگر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و یک مدرسه ۶ کلاسه دیگر از محل اعتبارات سکونتگاههای غیر رسمی با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال ابلاغ اعتبار شده و در حال طی مراحل قانونی تخصیص می باشد.

اسدزاده کل پروژه های عمرانی (ملی و خیر ساز ) آموزش و پرورش در دور اول خدمت دولت را ۳۰ پروژه عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۷ پروژه دولتی و مابقی خیرساز و مشارکتی می باشد که تعدادی از این پروژه ها احداث یا مقاوم سازی و افتتاح شده است و بقیه در حال احداث یا طی مراحل قانونی احداث می باشد.

مدیر آموزش و پرورش به تعداد مدارسی که هزینه ساخت آنها را خیرین متقبل شده اند اشاره کرد و گفت: تعداد مدارس خیرساز در طول فعالیت مجمع خیرین در ۳ سال گذشته ( اول مهر ۹۵ ) ۱۳ پروژه ( ۱۰۰ کلاس ) بوده که دارای پیشرفت فیزیکی از صفر تا ۷۵ درصد بوده است که از این تعداد ۵ پروژه صد در صد خیرساز و ۸ پروژه از ۴۰ تا ۶۰ درصد توسط خیرین محترم تعهد شده است و اعتبار جذب شده برای این ۱۳ پروژه بالغ بر ۹ میلیارد تومان می باشد.

وی در ادامه افزود: از اول مهر ۹۵ تا به امروز با پیگیریهای فرماندار و نماینده محترم و مجموعه آموزش و پرورش احداث و تکمیل ۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد تومان شروع و یک پروژه ۱۲ کلاسه از پروژه های راکد قبلی عملیات احداث آن شروع شده است ( ۷۳ کلاس و یک سالن چند منظوره)، بنابراین تعداد کل پروژه های فعال خیرساز موجود در منطقه ۲۰ پروژه (۱۹ مدرسه (۱۳۷ کلاس ) و یک سالن چند منظوره ) و کل اعتبار جذب شده از خیرین محترم ۱۸ میلیارد تومان می باشد که دو پروژه از این ۲۰ پروژه در دهه مبارک فجر سال گذشته افتتاح شده و ۴ پروژه ( دو مدرسه ۱۲ کلاسه و دو مدرسه ۶ کلاسه ) تا اول مهر امسال افتتاح خواهد شد.

اسدزاده تاکید کرد: یکی از اولویت های کار آموزش و پرورش تکمیل پروژه های ناتمام توسط دولت و خیرین محترم می باشد.

وی در در مورد اخذ وجه توسط برخی مدیران در قبال تحویل کارنامه گفت: دریافت هر گونه وجه بصورت اجباری از اولیای دانش آموزان غیر قانونی است و در صورت  مشاهده با افرادی که خارج از قانون به دریافت وجه اقدام کنند برخورد قانونی خواهد شد.

رئیس آموزش و پرورش در انتها در مورد افراد بازمانده از تحصیل در شهرستان گفت: با تلاش های صورت گرفته توسط اداره آموزش و پرورش و هچنین همکاری تمامی مدیران مدارس امروز  شاهد این هستیم که  هیچ دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان وجود ندارد.

فرماندار بناب نیز در ادامه این جلسه ضمن گلایه از ترویج مدارس گوناگون و خاص در سطح شهر و کل کشور گفت: تفاوت قائل شدن در بین مدارس یعنی تبعیض بین دانش آموزان؛ باید از گسترش مدارس خاص جلوگیری شود چرا که برخی از افراد که توان پرداخت شهریه را ندارند نمی توانند در این گونه مدارس تحصیل کنند، البته این را باید در نظر گرفت که برخی مدارس با دریافت هزینه خدمات تحصیلی بیشتری به دانش اموزان خود می دهند.

فرج الهی در مورد پروژه های نیمه تمام آموزش و پرورش گفت: هدف اصلی باید راه اندازی پروژه های نیمه تمام و راکد باشد چرا که شروع پروژه های جدید قبل از اتمام پروژه های راکد و غیر فعال غیر منطقی می باشد.

وی در پایان از اختصاص ۲۹۰ میلیارد ریال بودجه توسط دولت  برای تأسیس و نوسازی مدارس بناب در چهار سال گذشته خبر داد و گفت: این مقدار بودجه بسیار عدد قابل توجه و زیادی نسبت به سایر شهرستان های استان می باشد که نشان از توجه ویژه دولت محترم در امر آموزش و پرورش می باشد.

گزارش تصویری؛

انتهای پیام/د.ز