به گزارش انعکاس بناب؛به نقل کوگانا،نیویورک تایمز گزارشی نوشت: ایرانی‌ها بر این باورند که اکنون باید به یک چیز افتخار کنند نیروهای تحت حمایت ایران نقشی اساسی در شکست داعش در عراق و سوریه داشتند که منجر به افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران در این فرآیند گردیده است. این نویسنده گزارش خود را با توضیح یک […]

به گزارش انعکاس بناب؛به نقل کوگانا،نیویورک تایمز گزارشی نوشت: ایرانی‌ها بر این باورند که اکنون باید به یک چیز افتخار کنند نیروهای تحت حمایت ایران نقشی اساسی در شکست داعش در عراق و سوریه داشتند که منجر به افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران در این فرآیند گردیده است.

این نویسنده گزارش خود را با توضیح یک بیلبورد بزرگ در شلوغ ترین نقطه ی تهران آغاز می کند جایی که تصویر شهید محسن حجی پاسدار جوان (عضو سپاه پاسداران) را به نمایش گذاشته شده است او پس از شهادت در مبارزه باداعش تبدیل به قهرمان جنگ شد و موجی از وطن دوستی را در ایران ایجاد کرد.

وی در این تصویر دست خود را به سمت ایرانیان جهت داده تا مسیرش را دنبال کنند. جوانان زیادی زیر این تابلو جمع می شوند، با نشان دادن علامت پیروزی (v) پیروزی با این تصویر عکس”سلفی” می گیرند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود می نویسد: ایرانی ها در احساساتی سرزمینی علیه ترامپ و سعودی‌ها متحد شده‌اند. این رویکرد ناشی از دو عامل است انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رییس‌جمهور آمریکا و افزایش تنش با عربستان سعودی که رقیب منطقه‌ای ایران محسوب می‌شود. ایرانی‌ها در کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در آمریکا دریافتند که ترامپ توافق هسته‌ای را به بدترین توافق مذاکره توصیف کرده و او قول داده که آن را پاره خواهد کرد.

همچنین آنها  با نگرانی شاهد آن بودند که ترامپ با فروش بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار سلاح به پادشاهی سعودی در یک رقص سنتی در ریاض همپیمانی خود را با عربستان اعلام داشته است. آنها از سوی دیگر نسبت به رویکرد سیاست خارجی بن سلمان ولیعهد جوان سعودی‌ حساس شده‌اند زیرا که او در منظرشان بی‌تجربه، عجول و در تحرکاتش شتاب زده است. در این میان ایرانی‌ها براین باورند که اکنون باید به یک چیز افتخار کنند؛ نیروهای تحت حمایت ایران نقشی اساسی در شکست داعش در عراق و سوریه داشتند که منجر به افزایش نفوذ منطقه‌ای ایران در این فرآیند گردیده است.

در این گزارش با اشاره به سیاست‌های ضد ایرانی ریاض و واشنگتن در ماه‌های اخیر آمده است به نظر می‌آید اقدامات ترامپ و سعودی‌ها علیه ایران پیامدی جز وحدت مردم این کشور در برابر دشمنان سنتی شان نداشته است. اکنون به طور خلاصه می‌توان گفت که سیاست‌های ترامپ و سعودی این دستاورد را نصیب حکومت ایران کرده است حمایت گسترده عمومی از این دیدگاه که آمریکا و ریاض قابل اعتماد نیستند و ایران درحال حاضر کشوری قوی و دارای این ظرفیت است که می تواند دشمنانش را کنار بزند حاصل آن اتفاقات شده است.

نیویورک تایمز در بخشی دیگر از این مطلب تشریح کرد: ستاره‌های محبوبی در ایران از صنعت سینما، موسیقی و تئاتر وجود دارند اما محبوب ترین ها بین مردم دو چهره  هستند ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای فرامرزی ایران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایرانت هیه کننده این گزارش می نویسد: در روز تعیین شده توسط حکومت برای بزرگداشت خاطره شهید حجی، حسین زاده ۳۳ ساله که از دانشکده تئاتر فارغ التحصیل شده است و خود را اصلاح طلب می داند، با لباس سیاه و عکسی از شهید حججی گویا از جمله ی کسانی است که از حکومت روحانیون در ایران حمایت می کنند.

زیرا او می گوید: امروز بحث جناح نیست. یکی از ما شهید شده و در عین حال رئیس جمهور آمریکا با تهدیدات و اظهارات خصمانه دلهای ما را می آزارد ما امروز باید یک طرف را انتخاب کنیم و آن سرزمین مان است.

حمیدرضا ترقی بعنوان یک تحلیلگر سیاسی اصولگرا نیز می گوید: با تشکر از ترامپ بخاطر نظرات دیوانه وار، فریب کاری و حقه بازی او زیرا ثابت کرد که ما برای مدتی که می گفتیم. نمی توان به آمریکا اعتماد کرد و برخی به این حرف شک داشتند. صحت آن بیانات را تائیدکردند و امروز آن حرفهای سابق ما را باور دارند. در واقع حرف های ترامپ باعث شد تا رهبران ایران بهتر و بیشتر بتوانند مردم را منسجم کنند.

از طرفی مقر نمادین استقرار موشک های دور برد در مرکز برخی شهرها به کانون بازدید و عکس یادگاری انداختن خانواده ها و کودکان شده است و پیش از این رسانه ها مشوق انجام “زیارت سالانه ی اربعین ” با پای پیاده  به سمت عراق بودند که میلیون ها نفر به عنوان نمادی از قدرت مذهبی و ملی ایران در آن شرکت کردند.

این نویسنده در قسمتی دیگر از نوشتار خود ادعا کرد رهبر ایران سید علی خامنه ای، که به ندرت در مورد موسیقی صحبت می کند سرود مورد علاقه اش را  “ایران، اگر قلب تو را شکستند ” برشمرده است. سرودی که یاد آوربزرگی و عظمت ایران است.

گزارشگر مورد اشاره، در بخش دیگری از تحلیل خود به نقل از استاد جامعه شناسی حمیدجلائی پور از عضو هیات مرکزی اصلاحات نوشت: بسیاری از ایرانی ها آزمایش موشک ها را جشن می گیرند و اشاره می کنند که این امر حتی در میان سکولارها نیز اعمال می شود زیرا این تجربیات احساس قوی و امنیت را فراهم کرده است و فشار آمریکا و تهدید رو به رشد از عربستان سعودی باعث ایجاد فضائی شده که در آن ایرانیان احساس “ما علیه آنها” متحد هستیم را احیاء کنند. روحیه ی  انسجام پذیری ایرانیان در قبال حادثه ی زلزله ی اخیر نیز به عنوان تجسم روح جدید همگرایی برای جمع آوری آب، غذا و چادر، وانتقال آن با اتومبیل شخصی به منطقه فاجعه دیده هم قابل توجه است .

نیویورک تایمز در پایان گزارش خود با پرداختن به موارد ی چندش اور از سیاست‌ها و اظهارات ترامپ علیه ایران که نتیجه‌ای جز اتحاد مردم ایران با وجود برخی نارضایتی‌ها از دولت شده است، نوشت: زمانی‌که ترامپ در سخنرانی‌اش در ماه اکتبر رهبران ایران را جنگ‌افروز نامید و به جای گفتن خلیج‌فارس از عبارت موهوم “خلیج عربی” استفاده کرد ایرانی‌ها به شدت عصبانی شدند و به آن واکنش نشان دادند. آنها چند دقیقه پس از خاتمه ی نطق رئیس جمهور آمریکا شروع به محکوم کردن صحبت‌های ترامپ کردند.

بهرام کلباسی، روزنامه نگار ایرانی مقیم آمریکا، نیز به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و در پیامی توئیتری نوشت: “من راه سریعتری برای متحد کردن ایرانیان جز اظهارات ترامپ سراغ ندارم.”

نیویورک تایمز با اشاره به این عبارات و حمله ی ایرانیان به حساب اینستگرامی ترامپ و گذاشتن ۳ میلیون نظر اعتراضی درباره خلیج فارس به ترامپ برای جلوگیری از توافق هسته ای  توصیه کرد سراغ اقتصاد برود و متعرض فارسی بودن خلیج فارس نشود.