نماینده مردم بناب در مجلس گفت: متأسفانه در موضوع منابع طبیعی بناب ظلم شده و منابع طبیعی آن مظلوم واقع شده و امروز منابع طبیعی این شهرستان تقریبا در حد صفر است.

نماینده مردم بناب در مجلس گفت: متأسفانه در موضوع منابع طبیعی بناب ظلم شده و منابع طبیعی آن مظلوم واقع شده و امروز منابع طبیعی این شهرستان تقریبا در حد صفر است.

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، حجت‌الاسلام محمد باقری‌بنابی عصر امروز در آیین تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش‌های اقبالی ریاست دادگستری بناب اظهار داشت: انصافاً وی یکی از پاک دست‌ترین قضات کشورمان هستند.

وی در ادامه به پیام نوروزی مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جدید بنام«ملت و دولت، همدلی و همزبانی» اشاره کرد و افزود: قطعاً این نامگذاری‌ها حرف‌های عادی نیستند که در عرض چند دقیقه تصمیم بگیرند و سپس آن را اعلام کنند، قطعاً این نامگذاری‌ها از روی حکمت است.

باقری‌بنابی ادامه داد: از دستگاه قضایی کشور انتظار داریم برخورد صریح و قاطع با مجرمان به خصوص جرائمی که جنبه عمومی دارند، به عمل آورند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش و پیگیری سریع مسئولان قضایی شهرستان و استان در رسیدگی به پرونده آدم‌ربایان در این شهرستان موجب اطمینان خاطر مردم شد، بر برخورد صریح و قاطع با جرائم عمومی تأکید کرد.

باقری‌بنابی تصریح کرد: متأسفانه در موضوع منابع طبیعی بناب ظلم شده و منابع طبیعی آن مظلوم واقع شده و امروز منابع طبیعی این شهرستان تقریبا در حد صفر است.

وی به تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر حفظ منابع طبیعی اشاره و اظهار داشت: به هیچ عنوان نباید در این مورد اغماض و کوتاهی کرد و انتظار داریم در رسیدگی به پرونده افرادی که به منابع طبیعی تعرض کرده‌اند، هیچ گونه اغماضی صورت نگیرد و مسئولان امر باید به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از منابع طبیعی لبیک بگویند و فرمایشات معظم‌له را مدنظر قرار دهند.

برپایه این گزارش، در ابتدای مراسم سهراب اقبالی رئیس سابق دادگستری شهرستان بناب با ارائه گزارشی از عملکرد دادگستری بناب گفت: با تلاش همکاران در دادگستری بناب با وجود افزایش پرونده‌های قضایی، تعداد پرونده‌های قضایی از ۷ هزار و ۷۵ پرونده به ۵ هزار و ۱۴۶ پرونده کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: پرونده‌های موجود در شوراهای حل اختلاف نیز از یک هزار و ۷۷۵ پرونده به ۶۸۰ پرونده کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌شرقی در این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از زحمات سهراب اقبالی رئیس سابق دادگستری و سعید قاسمی‌وند دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب در راستای حفظ امنیت منطقه، سعید قاسمی‌وند و علیرضا دهقان را به ترتیب به عنوان رئیس جدید دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بناب معرفی و برای آنان توفیق، همراهی و همدلی بیشتر برای حفظ وحدت موجود در شهرستان را آرزو کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/ش