به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، ساعت حدود ۹ شب بعد از اذان مغرب و عشا، در مسیر خیابان مطهری ایستگاه دیزج با دوستان ایستاده ایم، ایستگاه خالیست و از تاکسی خبری نیست، در حالی که خیلی از تاکسی ها در مرکز شهر جولان داده و در انتظار مسافر دربستی هستند، هر از گاهی هم تاکسی […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، ساعت حدود ۹ شب بعد از اذان مغرب و عشا، در مسیر خیابان مطهری ایستگاه دیزج با دوستان ایستاده ایم، ایستگاه خالیست و از تاکسی خبری نیست، در حالی که خیلی از تاکسی ها در مرکز شهر جولان داده و در انتظار مسافر دربستی هستند، هر از گاهی هم تاکسی هایی پیدا میشد و درست در کنار مسافران در حال انتظار، می ایستاد، جالب اینجاست آنها هم موقع سوار کردن مسافران مدعی هستند که شب شده و کرایه را ۵۰۰ تومان می گیریم، در حالی که کرایه مسیر دیزج ۴۰۰ تومان میباشد.

به نظر میرسد جای خالی نظارت کنندگان بر امور تاکسیرانی در بناب زیاداحساس می شود، معضل دربستی شدن تاکسی ها بعد از تاریکی آفتاب از خیلی وقت پیش در بناب وجود دارد اما با وجود اینکه بارها از طریق رسانه ها به این موضوع انتقاد شده، باز هم تاکنون چاره اندیشی نشده و همچنان این معضلات پابرجاست.

شاید در میان واژگان مورد علاقه عموم بتوان واژه دربست را نیز برای تاکسی داران شهر بناب گنجاند، واژه ای گوش نواز و دل انگیز که با شنیدنش ترمزهای خودرو سیخ، سر به میزان ۱۸۰ درجه به عقب برگشته و راننده با نگاه، مسافر را به سمت خودرو راهنمایی می کند! بفرمایید آقا دربست می خواهید!

از طرفی دیگر باید زمان و محدوده ساعتی فعال بودن تاکسی ها در ایستگاه های مربوطه خود در شبانه نیز به طور دقیق مشخص شده و مسئولان سازمان تاکسیرانی هم نظارت کافی بر این امر داشته باشند، تا مردم این شهرستان در شبانه سرگردان نشده و بتوانند براحتی به مقصد خود برسند.

البته ما منکر خدمات رسانی تاکسی داران و نقش مهمشان در حمل و نقل شهر نیستیم اما معضل دربستی در بناب، عادتی برای برخی از تاکسی داران تبدیل شده که لزوم رسیدگی دستگاههای ذیربط و برخورد با رانندگان متخلف را می طلبد.

این عادت ناپسند در روزهایی که شرایط جوی نامساعد بوده و هوا بارانی و برفی میشد بیشتر نمایان می شود به طوری که برخی از این رانندگان محترم با تغییر کرایه ها بعضاً اقدام به گرفتن کرایه بالاتر از نرخ تاکسی رانی می کنند.

در خاتمه انتظار می رود مسئولان سازمان تاکسیرانی بناب به امر بازرسی و توجه به حقوق شهروندی بیشتر بها دهند تا شهروندان بنابی از نظر ناوگان حمل نقل عمومی در آسایش باشند.

انتهای پیام/ش