به گزارش انعکاس بناب، فرج اللهی در جلسه ستاد اقتصاد مقامتی شهرستان بناب که با حضور شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان افزود: خوشبختانه در اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بناب، شور، نشاط و رونق ایجاد شده […]

به گزارش انعکاس بناب، فرج اللهی در جلسه ستاد اقتصاد مقامتی شهرستان بناب که با حضور شبستری، معاون سیاسی و امنیتی استاندار برگزار شد با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام شده در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی این شهرستان افزود: خوشبختانه در اکثر واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان بناب، شور، نشاط و رونق ایجاد شده است که این موفقیت دولت تدبیر و امید در این شهرستان،ناشی از لطف خداوند و کوشایی مردم بناب و همچنین تلاش دولت در رفع موانع صنعت و تولید بوده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی داریم و هنوز به نقطه ایده آل نرسیده ایم افزود: تمامی دولتمردان در کنار واحدهای تولیدی و صنعتی بوده و هستند و نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات این حوزه به کار می گیرد.

 وی ادامه داد: روحیه همدلی و برادری در بین تمامی ادارات این شهرستان وجود دارد و اگر موفقیتی در این شهرستان وجود دارد در سایه تلاش تمامی مسئولان مربوطه است.

فرماندار شهرستان بناب با بیان اینکه جلسه بیست و پنجم شهرستانی اقتصاد  مقاومتی بناب در حال برگزاری است افزود: نتیجه برگذاری این جلسات، اجرایی شدن صددرصدی بیش از ۸۵ مصوبه است و بقیه مصوبات نیز در حال اجرا و یا طی مراحل لازم و مقدماتی هستند.

 فرج اللهی با اشاره به تصمیم دولت برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با هدف رونق تولید ابراز کرد: در این شهرستان و در بخش صنعت تا امروز ۲۳ واحد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات و نقدینگی معرفی شده که برای ۱۷ مورد از این واحدها، اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز تا امروز دوازده واحد اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 وی با اشاره به دستور دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی مبنی بر معرفی ۱۰ واحد در هر شهرستان به جهاد سازندگی و تلاش برای رفع مشکلات موجود عنوان کرد: در شهرستان بناب به ۱۰ مورد اکتفا نکرده و ۲۰ واحد به جهاد سازندگی معرفی کردیم که تا کنون تسهیلات لازم برای ۱۲ واحد توسط جهاد پرداخت شده است و هشت مورد دیگر نیز در دست اقدام است.

 وی از تشکیل کمیته روستایی در این شهرستان با هدف تلاش برای توسعه روستایی خبر داد و ادامه داد: از طریق صندوق کارآفرینی امید در این شهرستان، تسهیلات لازم برای ۱۷۱ نفر به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

وی همچنین به تفاهم نامه همکاری صندوق کارآفرینی امید و تعاونی قالیبافان این شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: تسهیلات خود اشتغالی برای بیش از یک هزار و ۲۲ نفر نیز به ارزش بیش از پنج میلیارد تومان پرداخت شده است.

  فرج اللهی همچنین با انتقاد از اشتباه یکی از رسانه ها در خصوص انتشار خبری از زبان وی با عنوان خرید تضمینی قالی قالیبافان شهرستان تصریح کرد: تعاونی قالیبافان این شهرستان، هم مواد اولیه بافت قالی را به بافندگان می دهد و هم قالی های بافته شده را از آن ها می خرد.

 وی با بیان اینکه برای طرح های زود بازده اقتصادی در روستاهای شهرستان بناب هچون پرورش قارچ؛ پرورش بوقلمون، پرورش شترمرغ، کشت زعفران و … بیش از ۶۶۰ میلیون تومان توسط جهاد سازندگی پرداخت شده است.

فرج اللهی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: برای بیش از ۷۸ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امدد امام خمینی(ره) نیز در این شهرستان، در مجموع بیش از ۳۵ میلیارد تومان پرداخت شده است.

به گفته فرج اللهی در مجموع برای بیش از یک هزار و ۷۵۱ نفر از مردم شهرستان بناب در روستاها بیش از ۱۸ میلیارد و ۱۶۲ میلیون تومان پرداخت شده است که این افراد نیز اقدامات بسیار خوبی در راستای توسعه اشتغالزایی در روستاها انجام داده اند.

 فرماندار شهرستان بناب با اشاره به افتتاح واحد گمرک شهرستان بناب در دولت تدبیر و امید عنوان کرد: علی رغم مشکلات بسیار فراوان در دولت، با تلاش تمامی مدیران مربوطه، گمرک شهرستان بناب در این دولت افتتاح شده و به صادرکنندگان، خدمات لازم را ارائه می دهد.

 به گفته وی با توجه به فعالیت چشمگیر تولیدکنندگان بنابی در حوزه خشکبار، ۱۷  واحد از مجموع واحدهای خشکبار این شهرستان در طول دوره اول فعالیت دولت تدبیر و امید به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده است.

وی از افزایش صادرات این شهرستان در ۹ ماهه نخست سالجاری خبر داد و افزود: صادرات انجام شده این شهرستان در همین بازه زمانی، ۲۹ هزار تن بوده که امیدواریم این میزان تا پایان سالجاری به بیش از ۴۵ هزار تن افزایش یابد.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: در سال ۹۴، ۳۰ هزار و ۶۲۴ متر مربع از راه های روستایی این شهرستان، آسفالت ریزی شده ولی در ۹ ماهه نخست سالجاری، ۳۹ هزار و ۷۸۶ متر مربع آسفالت ریزی شده و به جرات می گوییم که در اکثر روستاهای این شهرستان، راهی برای آسفالت کردن نمانده است.

فرماندار شهرستان بناب همچنین در ادامه سخنان خود از افزایش پرداختی دولت به دهیاری های این شهرستان در دولت تدبیر و امید خبر داد و افزود: بیش از دو میلیارد و ۴۸۳ میلیون تومان در دوره اول فعالیت دولت دکتر روحانی به دهیاری های این شهرستان پرداخت شده است.

 فرج اللهی همچنین اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تا پایان سال۹۲، فقط ۱۰۶ کیلومتر کانال کشاورزی در این شهرستان ایجاد شده بود ولی فقط در دو سال گذشته، ۹۷ کیلومتر احداث شده است.

وی همچنین با اشاره به کاهش بسیار چشمگیر کاشت پیاز در باغات و مزارع این شهرستان گفت: این مهم نتیجه اعتماد کشاورزان به مردم است اگرچه در رابطه با بحث کشت جایگزین؛ آنچنان که باید و شاید موفق نبوده ایم.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب تا سال ۹۳، در مجموع ۱۰۱ هکتار آبیاری قطره ای و تحت فشار در این شهرستان انجام شده ولی در دو سال اخیر، یک هزار و ۶۰۹ هکتار آبیاری تحت فشار مورد بهره برداری قرار گرفته و یک پروژه پنج هکتاری نیز در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/سعید نصیری/۰۲/۷۵۹۲۵/۹۴