به گزارش انعکاس بناب، متن این بیانیه به شرح زیر است؛ بسم الله الرحمن الرحیم شورای نگهبان بدون ملاحظه هیچ کس، فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد. امام خمینی(ره) موضوع برجام با همه فراز و نشیب های چندساله اش به سرانجام رسید. اگرچه اعتماد به آمریکایی ها نمی تواند امیدوار کننده باشد و […]

به گزارش انعکاس بناب، متن این بیانیه به شرح زیر است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

شورای نگهبان بدون ملاحظه هیچ کس، فقط و فقط خدا را در نظر بگیرد. امام خمینی(ره)

موضوع برجام با همه فراز و نشیب های چندساله اش به سرانجام رسید. اگرچه اعتماد به آمریکایی ها نمی تواند امیدوار کننده باشد و حتما آنها به مثابه اقدام اخیر خود در مسئله محدودیت ویزای مسافران ۳۸کشور به ایران، یا اقدام تازه در تحریم برنامه های موشکی ایران در تناقض با برجام سیاستهایی را اعمال خواهند کرداما در این میان مسئله انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نیز در پیش است.و از روز گذشته و پس از اطلاعیه شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس احزاب، گروهها و جریان های سیاسی واکنشهای متفاوتی داشته اندودر این بین کسانی هستند که همانند گذشته ساز ناکوک شکاکیت در انتخابات را زده و مرض زیر سوال بردن صحت انتخابات را مطرح می کنند. عجیب است کسانی که با پیروزی کاندیدایشان در انتخابات ۹۲ ریاست جمهوری که باطن تیره شان پیرامون انتخابات سال ۸۸ مشخص گردیده، مجددا و این بار با فشار بر شورای نگهبان بعنوان محافظ و سنگربان اصلی صحت انتخابات، بدنبال تایید صلاحیت کاندیداهای معلوم الحال خود هستن مطالباتی که بهرا حتی به نشست خبری رییس جمهور که به خاطر برجام برگزار شده بود، آوردند و ضمن طرح موضوع رد صلاحیت گسترده از رییس جمهور کمک خواستند

کمکی که  بی پاسخ نماند و رئیس دولت در سخنانی گفت: اطلاعات اولیه ای که به من دادند نیز خوشحال کننده نبود. در مرحله ثبت نام شاهد استقبال خوبی بودیم و نتایج بررسی‌های هیات های اجرایی نیز امیدوارکننده بود اما اکنون برخی احراز صلاحیت نشدند که امیدواریم شورای نگهبان به آن‌ها رسیدگی کند و اگر کسی احراز صلاحیت نشده، شورا دخالت کند و من نیز به عنوان رییس جمهور از همه اختیاراتم در این زمینه استفاده می کنم.امیدوارم شورای نگهبان که پاسدار قانون اساسی است همچون دولت که پاسدار قانون اساسی است و ما وظایف مشترکی داریم در انتخابات نیز بر اجرایی شدن قانون اساسی نظارت خوبی داشته باشد و امیدوارم این موضوع را به گونه‌ای حل و فصل کند که منویات مقام معظم رهبری در راستای برگزاری انتخابات پرشور و اینکه فرمودند حتی کسانی که نظام را قبول ندارند در انتخابات شرکت کنند، اجرایی شود. شورای نگهبان ان شاءالله این دغدغه خاطر را حل کند و نگذارد دلواپسی‌ در کشور به وجود بیاید

رفتار انتخاباتی و همراه با عصبانیت دولتی‌ها در قبال منتقدین و تلاش برای برچسب زنی‌های متعدد و اهانت به آن‌ها که تاکنون بارها از سوی رئیس جمهور  و مجموعه دولت صورت گرفته، نشانه‌ای دیگر از دلواپسی آن‌ها از نتیجه انتخابات آینده است. در واقع عملکرد ضعیف و ناکارآمدی اقتصادی دولت در عرصه‌های مختلف که انتقادادات در عامه از روحانی را گسترش داده است موجب شده تا دولت یازدهم موقعیت خود را در عرصه اجتماعی و انتخاباتی در خطر ببیند و همین امر عصبانیت دولت‌مردان را در پی داشته است.

حال سوال اینجاست چطور افرادی که  در تمام دوران مذاکرات هسته ای از دلواپسی منتقدان مذاکرات که در پی تحقق منافع ملی بودند، گله داشتند، حالا خود د. دلواپس انتخابات پیش رو و مجلسی هستند که به گفته معاون اول دولت، او باید با دولت هماهنگ باشد.

ایا این روزها و پس از اجرای برجام، دولتی ها به پروژه داخلی می اندیشند. رد صلاحیت برخی که در فتنه ۸۸نقش صریحی ایفا کرده اند برای دولت، احساس خطر و دلواپسی به وجود آورده است؟

نگاهی به تایید صلاحیت ۹۰ درصدی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیات های اجرایی که در میان آن ها، شخصیت های مجرم، منافق، دارای سابقه کیفری و اتهامات امنیتی وجود دارد نشان می دهد که متاسفانه بار اصلی تایید صلاحیت نفرات شایسته و واجد شرایط بر دوش شورای نگهبان و هیات های نظارت افتاده است. به نظر می رسد پشت پرده تایید های فله ای صورت گرفته، جنگ روانی عظیمی علیه شورای نگهبان صورت گرفته است تا به بهانه عدم احراز صلاحیت این افراد، یاوه گویی هایی که در دوره های قبل پیرامون رفتار شورای نگهبان مطرح بود، دوباره بر سر زبان ها بیفتند. از شورای نگهبان که همواره و بصورت قاطعانه در برابر رفتار ساختار شکنان، دلیرانه ایستادگی کرده است، همچون گذشته انتظار می رود تا با پالایش دقیق کاندیدای مجلس، علاوه بر رد صلاحیت عناصر معلوم الحال فوق الذکر، مهمترین خط قرمز نظام در چند سال گذشته یعنی فتنه ۸۸ و عناصر ساختارشکن آن را با بالاترین شدت رای، رد صلاحیت شدند

در این بین کنش برخی که در صدد بودند میوه توافق را در بهارستان بچینند نیز تامل برانگیز است. اعتراضات آنان از روز گذشته آغاز شده است. اگرچه پیشتر نیز با حمله به شورای نگهبان تلاش می کردند، از نقش این شورا بکاهندو دست به حمله به قانون زده و میگویند: قانونی گه گفته است من باید احراز کنم را از کجا آورده اید؟»

علی ایّ حال، نظر شورای محترم نگهبان برای همه‌ی جناح‌ها و در همه‌ی سطوح، فصل‌الخطاب است. البته سازوکارهای قانونی پیش‌بینی‌شده برای اعتراض به رای شورای نگهبان و درخواست تجدید نظر همواره وجود داشته است و افراد می‌توانند از آن طریق اقدام نمایند، اما سخن‌پراکنی‌های رسانه‌ای و عمومی که غالبا بواسطه عدم خضوع در برابر قانون یا در جهت ایجاد فشار رسانه‌ای بر شورای نگهبان انجام می‌شود، از آن رو که به تضعیف جایگاه شورای نگهبان کمک خواهد کرد، خلاف قانون و شرع است و به فضل خدا، نباید باعث تردید و تعلل در آراء شرعی و قانونی اعضای صالح آن شورای محترم گردد.


در پایان جامعه اسلامی دانشگاه‌های شمالغرب، بر خود فرض می‌دانند تا حمایت همه‌جانبه‌ی خود را از شورای نگهبان، به ویژه در زمانه‌ای که نااهلان و معاندان نظام، طوفان هجمه‌ها را بر سر آن می‌ریزند، اعلام نموده، از خداوند متعال توفیق صبر و استقامت اعضای صالح آن شورای محترم را بر اصول انقلاب اسلامی کما فی‌السابق مسألت دارد. بعلاوه، از همه‌ی نامزدها، احزاب و شخصیت‌های سیاسی توقع دارد که در برابر قانون خاضعانه سر تسلیم فرود آورند تا مبادا با رفتارهای غیرقانونی، خرد یا کلان، آب در آسیاب دشمن بریزند؛ باشد که مورد خشم و غضب خداوند و بندگانش قرار نگیرند و بدانند که ملت با حضور حداکثری در پای صندوق های رای و انتخاب نفرات اصلح و شایسته، حماسه ای دیگر همچون نه دی  رقم خواهند زد.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بناب

انتهای پیام/ش