به گزارش انعکاس بناب به نقل از زیتون ؛ مسعود پزشکیان نماینده ی مردم تبریز و کاندیدای دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه ی ایران نسبت به عملکرد شورای نگهبان و هیئت های نظارت در دوره های مختلف انتقاد کرده بود که خلاصه ای از این اظهارات بدین شرح است: […]

به گزارش انعکاس بناب به نقل از زیتون ؛ مسعود پزشکیان نماینده ی مردم تبریز و کاندیدای دهمین دوره ی انتخابات مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با روزنامه ی ایران نسبت به عملکرد شورای نگهبان و هیئت های نظارت در دوره های مختلف انتقاد کرده بود که خلاصه ای از این اظهارات بدین شرح است:

 * بعضی وقت‌ها مسئولان در اجرا طور دیگری با مواضع و بحث‌های رهبری برخورد می‌کنند. وقتی رهبر یک جامعه اعلام می‌کند حتی کسانی که با من هم مخالف هستند، بیایند و رأی بدهند، معنایش     این است که تمام سلایق باید در انتخابات حضور و نامزد داشته باشند. یا حداقل نامزدهای نزدیک به آن سلیقه مخالف هم اجازه داشته باشد که صدایش جایی شنیده شود.

 * نمی‌شود انتظار داشته باشیم سلایقی که صدایشان جایی شنیده نشود، بیایند به کسانی که خلاف آن سلیقه هستند، رأی بدهند.

 * کسی که در مراجع ۴ گانه پرونده ندارد، دلیلی ندارد که تأیید نشود. حالا بخواهیم ذهن‌خوانی کنیم که ممکن است فردا روزی خلاف کند پس صلاحیت ندارند، درست نیست.

 * به هر حال مصوبات مجلس باید به تصویب شورای نگهبان برسد. این کنترل را شورای نگهبان در مرحله بعد می‌تواند انجام دهد دیگر نیازی به سختگیری‌های انتخاباتی نیست.

 

دعوت به خلاف قانون از زبان مدعی قانون

در بطن اظهارات آقای پزشکیان، این انتظار ایجاد می شود که شورای نگهبان از وظایف قانونی خود دست برداشته و با توجه به جناح بندی های مرسوم کشور تصمیم گیری کند. این انتظار را کسی القا می کند که شعار قانون گرایی را در دوره های مختلف پیش گرفته و در همه ی محافل در مقام مدعی قانون ظاهر گردیده است.

ترغیب رهبر معظم انقلاب مبنی بر حضور همه ی سلایق در انتخابات، حتی کسانی که دل خوشی با نظام اسلامی ندارند، یکی از اعجوبه های دموکراسی در سطح جهان و تاریخ است که نظیر آن در راس هیچ یک از نظامات مدعی دموکراسی دیده نمی شود. 

اما این دعوت هیچگاه مجوزی بر عملکرد خلاف قانون شورای نگهبان نیست که مشمولین ماده ۳۰ و شکاکین به اسلام و اصل مترقه ی ولایت مطلقه ی فقیه و کسانی که ماده ی ۲۸ قانون انتخابات را در برنمی گیرند، وارد عرصه ی تصمیم گیر کشور شده و دریچه ای یابند. هرچند که رهبری معظم با درایت تمام بعد از این دعوت گسترده، همگان را بر نفوذ ستون های دسته چندم استکبارجهانی متوجه کردند.

بر همگان مشهود بود که از تمامی جریانات سیاسی کشور هم رد صلاحیت داشتیم هم تائید و هم عدم احراز. نمونه ی بارز آن در حوزه ی تبریز شخص جناب آقای پزشکیان بود که از هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات، مهر تائید صلاحیت را اخذ کردند.

 

آقای پزشکیان! زهــی خیــال باطل

اما اگر منظور جناب پزشکیان، تائید افرادی است که سابقه ی عضویت در احزاب منحله ی کشور داشته و یا کسانی که به صورت چراغ خاموش اهالی روشن تر از روز فتنه را به تبریز دعوت کرده و یا صد البته کسانی که شعله ی فتنه را در محافل خصوصی و عمومی سال ۸۸ مشتعل تر کرده و مدام بر طبل رفع حصر کوبیدند، زهی خیال باطل!

هرچند فراوانند کسانی که با جناب دکتر پزشکیان مستقل در بیرون و وابسته در درون، قرابت معنایی داشته و تایید صلاحیت شده اند.

این اظهارات و انتقادات درحالی است که هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات بی سابقه ترین تایید صلاحیت ها را در طول تاریخ نظام اسلامی انجام داده است. 

انتهای خبر/ع