به گزارش انعکاس بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی عصر امروز در سالگرد تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بناب با بیان اینکه کشور هنوز از لحاظ فرهنگی تا آن حد توسعه نیافته که جایگاه شوراها را قبول کنند، اظهار داشت: حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص شوراها وجود دارد […]

به گزارش انعکاس بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی عصر امروز در سالگرد تأسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاهای بناب با بیان اینکه کشور هنوز از لحاظ فرهنگی تا آن حد توسعه نیافته که جایگاه شوراها را قبول کنند، اظهار داشت: حرف و حدیث‌های فراوانی در خصوص شوراها وجود دارد و شوراهای اسلامی به ویژه شوراهای اسلامی روستاها مظلومانه خدمت می‌کنند و با وجود حرف و حدیث‌های فراوان در عمران و آبادانی روستاها تلاش می‌کنند که جا دارد از زحمات و تلاش‌های آنها در این عرصه تقدیر و تشکر شود.

وی سپس با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی شوراها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت است؛ افزود: جلب مشارکت‌های مردمی، فرهنگ‌سازی در زمینه مسائل فرهنگی، عمران شهری و کاهش آسیب‌های اجتماعی و نیز آگاهی بخشی از دیگر وظایف اصلی شوراهاست.

فرماندار بناب با تأکید بر ضرورت ایجاد همدلی، تعامل و مشورت در بین شوراها اظهار داشت: نظر اکثریت اعضاء باید در تصمیم‌گیری شورا مدنظر قرار گیرد و اعضای شوراها تابع نظر اکثریت باشند و اگر این روحیه در شورا حاکم نباشد، قطعاً مسائل حاشیه‌ای در شورا افزایش می‌یابد.

فرج‌اللهی در عین حال تصریح کرد: ایجاد رضایتمندی در بین مردم باید سرلوحه و اولویت کاری شوراها باشد و پرهیز از طرح مسائل اختلافی در شورا باید در سرلوحه اعضای شورا قرار گیرد، در عین حالی که شوراها حق دخالت در امورات اجرایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را ندارند.

به گفته فرماندار بناب در سال ۹۴ شوراهای روستایی بناب ۸۲۶ مورد جلسه تشکیل داده و شورای بخش ۱۵۲ جلسه با ۷۶۰ مصوبه داشتند و شورای شهر بناب نیز طی این مدت ۱۱۵ جلسه داشته که با ۵۱۲ مصوبه توأم بوده است.

نماینده عالی دولت در شهرستان بناب یادآور شد: سال گذشته ۵۳ میلیارد ریال اعتبار در سطح روستاهای بناب هزینه شده است.

فرج اللهی گفت: بودجه شهرداری بناب در سال گذشته ۳۷۰ میلیارد ریال بود که تنها ۲۱۰ میلیارد ریال آن تحقق یافت و از مبلغ یاد شده ۱۶۰ میلیارد ریال آن صرف هزینه‌های جاری شده و تنها ۵۰ میلیارد ریال برای طرح‌های عمران شهری هزینه شده است.

وی بودجه شهرداری بناب در سال ۹۵ را ۴۸۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد که شاهد تحقق این بودجه باشیم و امیدواریم قسمتی از این بودجه از محل بحث تعرفه عوارض تأمین شود.

فرماندار بناب با اشاره به اعمال برخی تخفیفات از ناحیه شوراهای اسلامی و شهرداری خاطرنشان کرد: برخی از افراد با انواع راه‌ها تخفیفاتی را می گیرند ولی برخی از مردم از این تخفیفات محروم هستند، لذا انتظار داریم شورا و شهرداری در صورت اعمال چنین تخفیفاتی تمام مردم را به یک چشم نگاه کنند و تخفیفات برای تمام افراد جامعه به صورت یکسان اجرا شود.

فرج‌اللهی اضافه کرد: تمام مدیران ادارات شهرستان مکلف و موظف به همکاری با تمام اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند و مدیران بایستی با شوراها تعامل داشته باشند و هر مدیری که شورا را قبول نکند قطعاً در آن مدیر اشکال وجود دارد.

انتهای پیام/ش/فارس