رییس دانشگاه بناب گفت: سال 96 رنکینگ جهانی دانشگاه بناب با 2206 رتبه ارتقا و بهبود در بین دانشگاه های جهان به جایگاه 10568 دست یافته است.

به گزارش انعکاس بناب، کریم عباسیان گفت: در دنیا شاخصهای استاندارد ارزیابی دانشگاه ها وجود دارند و چند موسسه ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها وجود دارد. وبومتریکس یک موسسه معتبر و معروف مابین این موسسات می باشد.

عباسیان افزود: وبومتریکس رتبه بندی های دانشگاه های جهان بر اساس مدل های مختلف رنکینگ و بر اساس معیار و مدلهایی نظیر تعداد مقالات انتشار یافته و میزان ارجاعات به آن مقالات، حجم اطلاعات منتشر شده توسط یک دانشگاه بر روی وب‌سایت آن دانشگاه، قابلیت دسترسی به اطلاعات وب سایت و غیره، میزان موفقیت در هر یک از معیارهای رتبه‌بندی به عنوان شاخص‌های مهم رتبه بندی ها در نظر گرفته می‌شود.

عباسیان با اشاره به سیاست ارتباطات خارجی و ارتقای چشم انداز بین المللی آموزش عالی کشور، و ایجاد ارتباط و همکاری میان اساتید و دانشجویان با مراکز آموزشی عالی بین المللی گفت: دانشگاه بناب کلاسهای آموزشی توسط دانشگاه های بین المللی برای دانشگاهیان بناب برگزار کرده است.

عباسیان به عقد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های بین المللی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آتاتورک و ارزروم تکنیک ترکیه یک تفاهم نامه جامع و یک تفاهم نامه اختصاصی مولانا با این دانشگاه ثبت کرده است. این تفاهم نامه ها در جهت توسعه و تعامل با دانشگاه های بین المللی و دانشگاه های جهان اسلام منعقد شده است.

عباسیان افزایش پژوهش و ساماندهی معاونت آموزش و پژوهش و همچنین افزایش قابل توجه اعضا هیات علمی دانشگاه بناب را یکی دیگر از عوامل بهبود رنکینگ دانشگاه بناب دانست و گفت: در مدت سه سال گذشته دانشگاه بناب ۷ هیات علمی جذب کرده بود و در ده ماه اخیر، این دانشگاه توانست با جذب ۲۳ هیات علمی، تعداد اعضا هیات علمی این دانشگاه را به ۷۷ نفر افزایش دهد.

وی در ادامه با اشاره به رتبه بندی Webometrics که رتبه بندی دانشگاهها و موسسات آموزشی دنیا توسط آزمایشگاه سایبرمتریک واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا صورت می گیرد افزود: رنکینگ دانشگاه بناب در سال گذشته در جایگاه ۱۲۷۷۴ قرار داشته است که این دانشگاه امسال با ۲۲۰۶ پله صعود به رتبه و جایگاه ۱۰۵۶۸ دست یافته است و در واقع به تعداد ۲۲۰۶ موسسه آموزشی و پژوهشی را پشت سر گذاشته است.

وی افزود: دانشگاه بناب بدون احتساب ماه های آخر امسال در پایگاه رتبه بندی دانشگاه های کشور نیز مابین دانشگاه های داخل کشور ارتقا خوبی یافته است و با تشکر از اساتید،دانشجویان و کارکنان این دانشگاه ابراز امیدواری کرد دانشگاه بناب در راه تعالی میهمن عزیز اسلامی موفقیت های بیشتری کسب کند.

دانشگاه بناب با داشتن تقریبا سه هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و ارشد و دکتری یکی از دانشگاه‌های جنوب استان آذربایجان شرقی است.