در آستانه روز طبیعت و فصل بهار تنها ظرفیت بکر شهرستان بناب در سایه بی توجهی، غرق در مشکلات زیست محیطی و رفاهی است.

به گزارش انعکاس بناب، محوطه کوه قره قشون مربوط به دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان بناب، بخش مرکزی، روستای خلیلوند و در نزدیکی روستای تازه کند زوارق واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۳ شهریور ۱۳۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حال با توجه به اینکه استان آذربایجان شرقی در سال جاری درگیر رویداد بزرگ تبریز ۲۰۱۸ خواهد بود و شهرستان بناب به عنوان قطب گردشگری جنوب استان معرفی شده این ضرورت را می طلبد که مسئولان شهرستان با نگاهی متفاوت تر به مناطق تفریحی و گردشگری شهرستان نظیر منطقه گردشگری قره قشون نگاه کنند.

جدای از اینکه به دلیل نبود علائم نشان دهنده منطقه قره قشون خود مردم شهرستان بناب در پیدا کردن ورودی این منطقه همیشه با مشکل مواجه می شوند باریک بودن ورودی و نمای زشت ساختاری ابتدای این منطقه نشان دهنده عدم توجه به آن را نشان می دهد.

علاوه بر مشکل ورودی،  وجود آسفالت خراب و گودال هایی با عمق زیاد که نه تنها چهره منطقه گردشگری قره قشون را زشت می کند بلکه خودروهای عبوری که از این محل عبور می کنند، در معرض تصادف و یا خراب شدن خودروی خود قرار می گیرند و ترجیح می دهند دوباره در این محل گردشگری حضور پیدا نکنند.

عدم وجود امکانات رفاهی و خدماتی از سوی دیگر، ضعف مدیریتی در این منطقه گردشگری از سوی مسئولان را نشان می دهد و با توجه به اینکه فصل بهار و تابستان به عنوان دو فصل مسافرتی و گرشگری شروع شده اند اما این محل از وجود یک مغازه و یا یک بوفه کوچک محروم است، البته بجز بوفه قدیمی و کوچکی که از ۱۲ ماهه سال تنها ۲ ماه و با امکنات بسیار محدود در آنجا به صورت شخصی فعالیت می کند.

سرویس های بهداشتی منطقه گردشگری قره قشون وضعیت مناسبی از نظر نظافت و امکانات بهداشتی ندارند و سطل های زباله غیر استاندارد و بسیار محدود در این محل موجب شده که مردم زباله های خود را در محوطه این منطقه گردشگری رها کنند.

در پایان گفتنی است ذکر این کمبودها و مشکلات مناطق گردشگری شهرستان تنها با هدف رساندن مشکلات به گوش مسئولان است و امیدواریم با ساخت این خبر نه تنها قره قشون بلکه سایر مناطق گردشگری زیبا و بکر بناب مانند روستاهای صور، توتاخانه و دوش مورد توجه مسئولان قرار بگیرند تا در رویداد تبریز ۲۰۱۸ شهرستان بناب بتواند میزبان خوب و شایسته ای برای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی تبریز ۲۰۱۸ در جنوب استان باشد.

گزارش تصویری از وضعیت کنونی منطقه گردشگری قره قشون بناب؛

انتهای پیام/زیبائی