به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، نهم اردیبهشت در تقویم ملی به نام روز شورا نامگذاری شده است و به همین بهانه به سراغ "بهمن حدادی بناب" عضو شورای شهر بناب رفتیم و گفتگویی خواندنی و خودمانی را ترتیب دادیم، در ادامه توجه شما را به این گفتگو جذب می نماییم. انعکاس بناب: جناب آقای حدادی […]

به گزارش خبرنگار انعکاس بناب، نهم اردیبهشت در تقویم ملی به نام روز شورا نامگذاری شده است و به همین بهانه به سراغ "بهمن حدادی بناب" عضو شورای شهر بناب رفتیم و گفتگویی خواندنی و خودمانی را ترتیب دادیم، در ادامه توجه شما را به این گفتگو جذب می نماییم.

انعکاس بناب: جناب آقای حدادی سرآغاز گفتگو را شما بفرمایید.

بنام خدا، ابتدا تبریک عرض می کنم، سالروز ولادت حضرت امام محمد تقی (ع)، روز ملی خلیج فارس، روز جهانی کارگر، روز شوراها، روز معلم و سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر را به محضر همه عزیزانم، و تهنیت عرض می کنم سالروز شهادت آیت الله مطهری را که بنام روز معلم نامگذاری شده است. بنده در خدمت شما هستم:

انعکاس بناب: با تشکر از جنابعالی که وقت گرانبهای خود را در اختیار ما گذاشتید، سوال ۱- به نظر شما عملکرد شورای شهر در این مدت برای شهرستان چه اندازه مؤثر بوده است؟

با توجه به پتانسیلی موجود در شورا، انتظار میرفت وجود شورا بهتر و پربارتر و مؤثرتر از این باشد، ولی مسائلی قوای شورا را کاهش داد یا به بیان دیگر شورا را مشغول کارهای غیر تخصصی کرد، که امید است با تمهیداتی که اندیشیده شده است بتوانیم جبران مافات کرده و به وظایف شورایی خود بپردازیم، بنده از عملکرد خودمان رضایت ندارم ولی به آینده امیدوار و خوشبینم.

۲-قدرت و حیطه عملکرد شهرداریهای کشورمان با شهرداریهای دیگر کشورها را مقایسه کنید.

شهرداریها را می توان به عنوان ابر شرکت در شهرها قلم داد کرد، در عملکردها شاید اکثر غریب به اتفاق شهرداریهای دنیا عملکرد و وظایف مشابهی داشته باشند ولی در نحوه انتخاب شهردار تفاوت اساسی دارند، که در برخی موارد توسط دولت یا مردم و یا شوراها انتخاب می شوند و بر این اساس بودجۀ سالانه آنها دستخوش تغییرات می گردد، بالطبع شهردارانی که از طرف دولت یا استانداریها انتخاب می شوند علاوه بر درآمدی که خود دارند از بودجه دولتی هم استفاده می کنند، ولی در کشور ما با توجه به اینکه شهرداران توسط شوراها انتخاب می شوند و خودگردان هستند، قدرتشان متفاوت خواهد بود، در مواردی که بصورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط مردم انتخاب می شوند، قدرت شهرداری بستگی به انتخاب مردم خواهد داشت، چه در انتخاب مستقیم شهردار یا غیر مستقیم که با انتخاب شوراها امکان پذیر می گردد.

۳-میزان درآمد یک عضو شورای شهر چقدر است؟

طبق قانون، شورا حق الجلسه میگیرد و درآمد یا حقوق دیگری ندارد، و قانون این مبلغ را برای هر ساعت جلسات شورا یک شصتم حقوق شهردار محاسبه کرده است، یعنی اگر حقوق پایه شهردار ۲ میلیون تومان باشد، ساعت کار یک عضو شورا در حدود ۳۰ هزار تومان محاسبه شده و با توجه به اینکه ماهی چهار جلسه برگزار می شود (طبق صورتجلسه سال قبل)، و هر کدام نباید بیش از ۵ ساعت باشد، حساب کنید دریافتی یک شورا را؟

در مورد درآمد شوراها عرض کنم، در قانون هیچ اشاره ای به این مطلب که شورا نمی تواند شغل دیگری داشته باشد نشده است (مگر پستهای مدیریتی در همان شهر)، بر این اساس اکثر اعضای شورا یا کارمند هستند و یا در بازار داد و ستد می کنند و از این بابت هم درآمدی دارند.

۴-آیا در شورای شهر با درآمدهای غیر متعارف اعضا برخورد کرده اید؟ یعنی شده برای شما در قبال تصویب لایحه ای پیشنهادی شده باشد؟ واکنش شما چه بوده؟

در تصویب لوایح بنده تا بحال هیچ پیشنهادی نداشتم و به امید خدا نخواهم داشت.

۵-در آمد یک نماینده بیشتر است یا یک شورا؟

در مورد حقوق نماینده گان، بنده بی اطلاع هستم.

۶-با توجه به روی کار آمدن شهردار جدید، سال ۹۴ را چگونه سالی برای بناب متصور هستید؟

با توجه به اینکه شهردار جدید داری پشتوانۀ علمی و مردمی هستند و اعضای شورا هم در تعامل با ایشان هستند، بنده آینده را خوب و روشن می بینم.

 

۷-با توجه به نظر سنجی موجود در انعکاس بناب، چه دلایلی باعث شده است که مردم بناب از عملکرد شورا ناراضی هستند؟

به نظر من، سهم عمدۀ این نارضایتها ناشی از عدم ارتباط با مردم است، بنده و دوستان من اگر هر چند ماه جلسه ای با مردم داشته باشیم و به مطالب آنها گوش کنیم و در مورد عملکردمان اطلاع رسانی داشته باشیم بسیاری از این نارضایتی ها رفع خواهد شد.

۸-رفتار و اخلاق یک عضو شورای شهر چگونه باید باشد؟ شنیده می شود برخی اعضای در آن مجموعه با برخی مراجعه کنندگان بد رفتاری کرده اند، چه جوابی به آنه دارید؟

یک سریالی هست که هر شب پخش میشه بنام میکائیل، یکی از بازیگران این سریال که نقش سرهنگ نیروی انتظامی را بازی می کند، یک جمله ای گفت که جواب سوال شماست، ایشان گفتند:« ما در جایی خدمت می کنیم که، آن زمان هم که حق با مردم نیست، حق با مردم است.» البته مضمون سخن این بود، و فکر می کنم در محل خدمتی ما هم این مطلب صادق است، در صورت امکان این موارد را به ریاست محترم شورا اعلام فرمایید، حتما رسیدگی می شود.

۹-وظیفه اصلی خود را چه میدانید؟ در این مورد توضیح دهید.

علاوه بر وظایف قانونی که صراحتا بیان شده است، در یک جمله، وظیفه شورا شناسایی، حمایت و استفاده از پتانسیلهای موجود در شهر در جهت توسعه و اعتلای امور شهری می باشد.

۱۰-فعالیت پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب را چطور ارزیابی می کنید و چه پیشنهاد و توصیه ای دارید؟

کارهای خوبی صورت گرفته و بنده به سهم خود از این فعالیتهای شما و همکاران بزرگوارتان سپاسگزارم، ولی باز هم جا برای فعالیت وجود دارد، و یک پیشنهاد، امکان ندارد روزنامه یا در کل رسانه ای بی طرف باشد، حتما در موارد مختلف جبهه گیری های مخصوص شخصیت و منش خود را بروز خواهد داد، در این موارد منصف هستید، منصفتر باشید.

پیشنهاد دوم: در مواقعی که نیاز به همگرایی احساس می شود، نقش اصحاب رسانه پررنگتر می شود، در این موارد توجه زیاد شما و همکارانتان مورد انتظار است.

۱۱- دوازدهم اردیبهشت ماه روز معلم و روز مرد هست، چه پیامی به این روز دارید؟

در عقاید ما به دست بوسی سه کس علاوه بر ثواب اخروی، توصیۀ اکید شده است: پدر، مادر و معلم، بنده از چند ماه پیشتر اقدام به جمع آوری شماره تماس معلمان خود نموده ام، با اینکه با یک تماس تلفنی تکلیف از ما ساقط نمی شود ولی آنها به قدری بزرگوارند که این عمل کوچک را حتما خواهند پذیرفت.

روز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر، شاید یکی از بهترین نامگذاریهایی هست که انجام شده، بنده این روز را به محضر تمام پدران علی الخصوص پدر خودم تبریک عرض می کنم، و به خودم یادآور می شوم که، پدر و مادر با یک تماس تلفنی من شاد می شوند، پس این تماس را از آنها دریغ نکن.

از همۀ شما عزیزان سپاسگزارم، توفیقات شما عزیزان زیر سایۀ خداوند متعال آرزوی قلبی من است.

انعکاس بناب: در خاتمه از شما بزرگوار به خاطر وقت گذاشتن به این مصاحبه کمال تشکر را می کنیم و امیدواریم در سایه خداوند متعال همراه تمامی اعضای شورای شهر بناب در کارهایتان موفق و پیروز باشید.

انتهای پام/ش