ولی اله فرج اللهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به وقوع حادثه سیل زدگی در استان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ” میزان آمادگی ستاد بحران شهرستان بناب در هنگام بروز چنین حوادثی به چه اندازه است؟، گفت: با ایجاد سد علویان تا حدودی از وقوع سیل در […]

ولی اله فرج اللهی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار انعکاس بناب، با اشاره به وقوع حادثه سیل زدگی در استان، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ” میزان آمادگی ستاد بحران شهرستان بناب در هنگام بروز چنین حوادثی به چه اندازه است؟، گفت: با ایجاد سد علویان تا حدودی از وقوع سیل در بناب جلوگیری شده و همچنین با اختصاص اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال بخشی از رودخانه صوفی چای که نقش مهمی در مهار سیل و ورود آب به شهر را دارد، اختصاص داده شده است.

فرماندار بناب در ادامه افزود: به تمامی دستگاه های مرتبط با حوادث طبیعی، ابلاغ شده که به ساخت و سازهای اطراف رودخانه و مسیرهای منتهی به آن نظارت و دقت بیشتری را داشته باشند.

رئیس ستاد بحران شهرستان بناب با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت جلوگیری از سیل زدگی های احتمالی در این شهرستان، گفت: در ۲ سال اخیر اقدامات خوبی در این جهت انجام شده است و اولویت اصلی ستاد بحران در سال جاری لای روبی تمامی قسمتهای رودخانه صوفی چای می باشد.

وی همچنین در خصوص تجهیزات و امکانات لازم جهت مقابله با اینگونه حوادث، بیان کرد: ما از اولین لحظه وقوع سیل تمامی دستگاه های مرتبط را به حالت آماده باش قرار داده بودیم.

مقام عالی دولت در شهرستان بناب، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کمک رسانی به مناطق سیل زده عجب شیر، اذعان داشت: بنا به دستور استاندار آذربایجان شرقی، ۲ اکیپ کامل از هلال احمر و نیروهای آموزش دیده بسیج، با دستگاه های کاملا مجهز به شهرستان عجبشیر اعزام گردیدند.

فرماندار بناب ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار حادثه سیل زدگی به مردم توصیه کرد که از تماشا کردن در هنگام وقوع حوادث پرهیز کنند، چرا که این کار نه تنها باعث تاخیر در انجام خدمت رسانی می شود، بلکه خطر جان شهروندان را نیز تهدید می کند.

فرج اللهی در خاتمه با بیان اینکه مردم در هنگام وقوع چنین حوادثی خونسردی خود را حفظ کنند، تاکید کرد: مهارتهای لازم جهت جلوگیری از خسارات مالی و جانی باید توسط هلال احمر به مردم آموزش داده شود.

انتهای پیام/داوود زیبائی