فرماندار بناب از اجرای طرح عدم کشت محصولات کشاورزی پرمصرف آبی در چهار روستای شهرستان بناب خبر داد و گفت: کارشناسان در حال برآورد سطح هکتار و هزینه‌های این طرح هستند.

به گزارش انعکاس بناب، ولی‌الله فرج‌اللهی ظهر امروز در نشست دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بناب اظهار کرد: دولت درآمد حاصل از کشت محصولات پرنیاز به مصرف آب را به صورت غرامت به کشاورزان پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت در خصوص احیای دریاچه ارومیه، از اجرای طرح عدم کشت محصولات کشاورزی پرمصرف به آب در چهار روستای شهرستان بناب خبر داد و گفت: کارشناسان در حال برآورد سطح هکتار و هزینه‌های این طرح هستند.

فرماندار بناب ضمن توصیه کشاورزان به کشت محصولات جایگزین افزود: برای این منظور تسهیلات مناسبی در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

فرج‌اللهی با اشاره به وجود بیش از ۴ هزار حلقه چاه غیرمجاز در بناب تأکید کرد: اگر بهره‌برداری‌های غیرقانونی از منابع آب زیرزمینی به همین شدت ادامه یابد، به زودی شاهد نابودی باغات بناب خواهیم بود.

وی ضمن هشدار در خصوص تبعات ناشی از کاهش منابع آبی گفت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها باید نسبت به آگاه‌سازی اهالی در رابطه با طرح کاشت محصولات جایگزین همچنین استفاده از تسهیلات بانکی برای اجرای طرح آبیاری قطره‌ای و بارانی اقدام کنند.

فرج‌اللهی در خاتمه از صرف هزینه ۲۰ میلیارد ریالی برای آسفالت‌ریزی معابر روستایی در طول سال‌جاری خبر داد و گفت: از این مبلغ ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و ۱۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات دهیاری تأمین خواهد شد.

فرماندار بناب تصریح کرد: بی‌شک عزم دولت تدبیر و امید بر این است که راهکارهای احیای دریاچه ارومیه اثربخشی لازم را داشته باشد که البته این کار فقط از سوی دولت به تنهایی امکان‌پذیر نیست و در این راه باید تمام دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط در کنار هم قرار گیرند و اقدامات اجرایی را پیش ببرند.

وی گفت: خراب کردن هر چیز یک شبه می‌تواند صورت گیرد اما احیا کردن ممکن است ده‌ها سال طول بکشد و امیدواریم تمام دوستان کمک کنند تا دریاچه هرچه سریع‌تر احیا شود.