به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب، صبح امروز اعضای تیم رسانه ای این پایگاه خبری با فرماندار شهرستان بناب این نشست را ترتیب داده و در جهت پیشبرد اهداف رسانه، گفتگوی خبری و هماهنگی های لازم جهت تحقق یافتن شعار سال ۹۵ به بحث و گفتگو پرداختند. فرماندار بناب ضمن اظهار خوشحالی از رفع […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی انعکاس بناب، صبح امروز اعضای تیم رسانه ای این پایگاه خبری با فرماندار شهرستان بناب این نشست را ترتیب داده و در جهت پیشبرد اهداف رسانه، گفتگوی خبری و هماهنگی های لازم جهت تحقق یافتن شعار سال ۹۵ به بحث و گفتگو پرداختند.

فرماندار بناب ضمن اظهار خوشحالی از رفع فیلتر سایت خبری انعکاس بناب، گفت: امیدوارم شما رسالت اصلی یک سایت یا یک خبرگزاری را که انعکاس واقعیت ها و مطالبی که در جامعه امید بخش باشد را ایفا کنید.

فرج اللهی با بیان اینکه در هر جامعه ای انسان ها با امید و افزایش روحیه  و انگیزه به پیشرفت دست پیدا میکنند، تاکید کرد: تمام سایتها و روزنامه ها و تمام رسانه ها باید به این مقوله توجه کنند که اطلاع رسانی باید در راستای دادن امید و انگیزه به مردم باشد.

وی در عین حال تصریح کرد: خدای نکرده تخریب و ایجاد اختلاف و زیر سوال بردن یک نهاد و یک فرد به جز این که به مردم ضرر دارد فایده ای ندارد.

۱۰٫۳

انعکاس بناب باید به عنوان بازوی توانمند در جهت تحقق شعار سال پیشقدم باشد

مقام عالی رتبه شهرستان بناب پایگاه خبری انعکاس بناب را یک سایت ارزشی و فعال دانست و گفت: انعکاس بناب در این سال ۹۵ که سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل و جهاد اقتصادی در شهرستان می باشد، برای ما باید به عنوان بازوی توانمند جهت جلب مشارکت مردم و اطلاع رسانی پیشقدم باشد.

فرماندار بناب در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به منویات مقام معظم رهبری و شعال سال ۹۵ گفت: شعار سال ۹۵ این پیام را می رساند که کشور ما نیاز توجه به مسئله اقتصادی و اشتغال را دارد، یعنی رهبری احساس نیاز کرده و امسال به دولت تکلیف داده است، بنابراین امروز تکلیف ما سنگین است و باید در جهت اقتصادی و ایجاد اشتغال قدمهای بیشتری برداریم.

نماینده دولت در شهرستان بناب اولویت اول شهرستان بناب را عملی کردن شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام  و عمل دانست و گفت: سند تدبیر و توسعه شهرستان که سال گذشته تصویب شده و در حال اجرا می باشد و برش ۹۵ را به عنوان نقشه شهرستان مد نظر قرار داده است.

وی با اشاره به ۳ هسته کشاورزی، صنعتی و گردشگری در برش سال ۹۵، گفت: هر ۳ هسته کلا بر اساس اقتصاد مقاومتی تنظیم شده و در هر سه مورد پیش بینی های لازم انجام یافته است.

تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شهرستان بناب

فرج اللهی از تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصاد مقاومتی در شهرستان بناب خبر داد و گفت: ما اولین جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان یا به تعبیری تشکیل قرارگاه فرماندهی اقتصادی شهرستان را که آقای استاندار هم این مسئولیت را به بنده تفویض کرده اند، با مشارکت تمامی سازمانها و نهادها و مخصوصا سپاه که وظیفه سنگینی دارد در این هفته یا هفته بعد برگزار خواهیم کرد.

فرماندار بناب اولویت اول در بخش اقتصادی را جذب سرمایه گذار جدید برای شهرستان دانست و گفت: توجه به صنایع کوچک زود بازده که مخصوصا در روستاها فعالیت دارند از اولویت ماست و صنایعی که بازار خوبی برای فروش دارند مثل صنایع تبدیلی، بعد از این که نیاز سنجی ها انجام شد، حمایتها و تسهیلات لازم انجام خواهد گرفت.

نماینده دولت در شهرستان بناب افزایش صادرات را یکی دیگر از اولویت های شهرستان نام برد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، به ظرفیت و پتانسیل داخلی باید اهمیت داد، یعنی درون زا و برون نگر باید باندیشیم.

وی با بیان اینکه از ظرفیت حداکثری شهرستان استفاده خواهیم کرد، گفت: هدفگذاری ما این است که صادرات خود را که در سال ۹۴ حدود ۳۱ هزار تن بود و در استان نیز رتبه اول را داشتیم، در سال ۹۵ این آمار را ۲۰ درصد افزایش دهیم.

مقام عالی رتبه شهرستان اظهار امیدواری کرد و گفت: تلاش ما این است که تا پایان سال ۹۶ نیز این صادرات را به ۳۸ الی ۴۰ هزار تن برسانیم.

۱۰٫۴

فرج اللهی ارتقای تکنولوژی واحدهای تولیدی و صادراتی را از برنامه های دیگر دولت در شهرستان بناب عنوان کرد و گفت: به زودی واحد سیلیس در بناب به بهربرداری رسیده و اشتغال بالای ۵۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

فرماندار بناب با بیان اینکه در دو ماه آینده دو فاز دیگر کارخانجات در بناب مورد بهره برداری قرار می گیرند، گفت: توسعه شهرک صنعتی به مساحت۱۰۰هکتار در سال ۹۵ به زودی شروع خواهد شد.

اجرای موفق طرح تغییر الگوی کشت در شهرستان بناب

وی در ادامه به اجرای موفق طرح تغییر الگوی کشت در شهرستان بناب اشاره کرد و گفت: در این زمینه روستای قره چپق در استان آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت تغییر الگوی کشت انتخاب شده است، به طوریکه از ۱۲۰۰هکتار اراضی زراعی  قره چپق ،۹۰۰هکتار آن برای کشت پیاز اختصاص می یافت، اما با مشارکت مردم و وشورای آن روستا امروز فقط ۵هکتار پیاز در قره چپق کاشته شده است، یعنی عملا یک کار بزرگ و فوق العاده ای در شهرستان انجام گردیده است که به جای پیاز، گندم و گلزا کاشته شده است.

مقام عالی رتبه شهرستان بناب افزود: دولت در مقابل همکاری مردم تلاش می کند، کلیه کانالهای آبیاری سنتی آنها را بتنی کرده و چاههای غیر مجاز را به آبیاری قطره و بارانی مجهز کند؛ با مشارکت مردم این کارها برای تمام روستاهای بناب انجام خواهد گرفت.

فرماندار بناب گفت: در طول ۳۷سالی که از زمان انقلاب گذشته در بناب تا به حال فقط ۱۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار انجام گرفته است، در حالی که در عرض هشت ماه  و براساس سند تدبیر شهرستان، هم اکنون ۱۰۰۰هکتار در دست انجام است که نزدیک به ۸۰ میلیارد ریال برای این منظور هزینه شده است.

فرج اللهی از ایجاد کانالهای کشاورزی به طول ۶۷ کیلومتر با بودجه ۱۲میلیارد تومان خبر داد و گفت: هم اکنون این ۶۷ کیلومتر در دست اجراست و ۱۲ کیلوومتر دیگر نیز در حال مناقصه هست.

۱۰٫۵

وی اظهار خرسندی کرد و گفت: در بحث بتنی کردن کانال های کشاورزی در بناب شاهکار انجام شده است که هیچ کجای استان مثل بناب چنین پیشرفتی نداشته است.

نماینده دولت در شهرستان بناب با اشاره به نتیجه اقدامات انجام گرفته در راستای بحران کم آبی، گفت: نتیجه اقدامات ما در عرض یک سال این بوده که سطح آب چاههای آب یک متر افزایش داشته است در حالی که ۱۰درصد نسبت به سال گذشته بارندگی هنوز کم داریم، این نشانگر این نکته است که اگر مردم همکاری داشته باشند می توانیم از بحران نجات پیدا کنیم و ما مسئولان هم باید بیش از این به سراغ مردم برویم.

وی توسعه کشت پسته، زعفران و گلخانه را جزء اولویتهای شهرستان دانست و گفت: تکمیل و توسعه زیرساخت های گردشگری از جمله تکمیل پروژه صوفی چای با ۵۰۰ میلیون اعتبار از طرف شهرداری، تکمیل زیرساختهای قره قشون، سد دوش و روستای توتاخانه جهت گردشگری و تکمیل هتل۲۲۰ تختخوابی بناب از اولویتهای دیگر ما در سال ۹۵ خواهد بود.

پروژه های نیمه تمام را به مردم و بخش خصوص واگذار میکنیم

فرماندار بناب اظهار داشت: قصد داریم پروژه هایی که پیشرفت و توجیه اقتصادی دارند، به بخش خصوصی واگذار کنیم بنابراین هر فردی علاقه مند باشد حاضریم ما پروژه نیمه تمام دولتی را بر اساس محاسبات واگذار کرده و بعد از تکمیل به ازای آن سرمایه گذاران چند سال از پروژه بهره برداری داشته باشند.

فرج اللهی از بهره برداری تصفیه خانه فاضلاب بناب خبر داد و گفت: این پروژه یکی از آروزوهای دیرینه مردم بناب بود که بوسیله آن مشکلات فاضلاب و بهداشتی منطقه حل خواهد شد و انشالله آب تصفیه شده به دریاچه ارومیه و یا در بخش کشاورزی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

پروژه مخزن سوم تامین آب شرب شهرستان بناب کلنگ زنی میشود

وی ارتقای کیفیت آب شرب روستاییان و توسعه شبکه آب آشامیدنی روستائیان را نیز از برنامه های امسال مطرح کرد و گفت: امسال برای تامین آب شهرستان مخزن سوم را هم کلنگزنی خواهیم کرد.

مقام عالی رتبه شهرستان بناب در خصوص وقفه به وجود آمده در تکمیل پل میدان معلم نیز گفت: پل میدان معلم به علت نبود اعتبار با وقفه مواجه شده است و امیدواریم امسال به اتمام برسانیم.

پل عابر پیاده بلوار سهند بناب عملیاتی شد

فرماندار بناب با بیان اینکه در عرض یک ماه دو نفر بر اثر  تصادف در بلوار سهند جان خود را از دست داده اند، گفت: طرح پل عابر پیاده بیش از ۱۰سال است که نیمه کاره مانده بود، که با پیگیریهای شورای ترافیک، این طرح از همین امروز شروع  میشود.

فرج اللهی با اشاره به امتیاز مردم شهرستان بناب در کار و همت و تلاش گفت: در کمتر جایی این امتیاز وجود دارد، دوم اینکه وجود زیرساخت ها در شهرستان، با فرهنگ بودن مردم و در کنار آنها همدلی و وحدت بین مردم و مسئولین در شهرستان بناب زبانزد است.

فرماندار بناب

اخراجی فولاد بناب از طریق مراجع قانونی (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی) کارهای خود را پیگیری کنند

نماینده دولت در شهرستان بناب در پاسخ به سوال خبرنگار انعکاس بناب مبنی بر اینکه تکلیف اخراجی های فولاد بناب و سایر کارگران بلاتکلیف چه خواهد بود؟ گفت: به علت عدم فروش محصولات فولادی، فولاد در سال گذشته با بحران مواجه بود، از طرفی نمی توانست صادرات انجام دهد که طبق آن مدیران فولاد در شش ماه گذشته  در صدد بودند که تعدیل نیرو کنند که با مقاومت ما، یک سری افراد به مرخصی با حقوق رفتند و از اول سال ۹۵ تمام آنهایی که به مرخصی با حقوق رفته بودند دوباره سرکار برگشته اند.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی که بعد از برداشتن تحریم ها و افق روشنی که در کشورمان به نظر میرسد، به آینده خوشبین هستیم.

فرماندار بناب با بیان اینکه هم اکنون تولید فولاد بناب افزایش یافته است، گفت: کارگرانی که اخراج شده اند بنا به تشخیص مدیر مجتمع و مدیران واحدها، آن دسته از افرادی هستند که کارایی ندارند و تعدیل شده اند، اما طی مکاتباتی این مسئله را  پیگیر هستیم و تلاش می کنیم هیچ فردی از فولاد بناب اخراج نشود.

 مقام عالی رتبه شهرستان بناب از آغاز به کار گروه سرمایه گذاری میتال هندی و آلمانی در فولاد بناب خبر داد گفت: این گروه از هفته گذشته با امضاء تفاهم نامه ای در فولاد مستقر شده اند و قصد دارند شمش را وارد و تبدیل به میلگرد کرده و در نهایت صادرات انجام دهند.

وی افزود: در حال بررسی جزئیات هستند که اگر این توافقنامه عملی شود، کارخانه با ظرفیت بالای ۹۰ الی ۱۰۰ درصدی کار خواهد کرد که احتمال به کارگیری نیروهای بیشتری هم می رود.

فرماندار بناب از افراد اخراجی فولاد بناب خواست تا از طریق مراجع قانونی (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی) کارهای خود را پیگیری کنند.

۶۰ درصد آب شرب بناب از زرینه رود تامین می شود

فرج اللهی در خاتمه در خصوص آب شرب شهرستان بناب نیز گفت: ۶۰ درصد آب شهرستان بناب از زرینه رود  و ۴۰ درصد آن از چاههای بناب تامین میشود که بعد از مخلوط شدن قابل استفاده می شود.

وی با بیان اینکه بعد از راه اندازی مخزن ۱۰۰۰۰ متر مکعبی دوم، کیفیت آب بالارفته و فشار آب در برخی مناطق حل شده است، گفت: اگر موردی در خصوص آب شرب باشد، باید بررسی و برطرف گردد.

انتهای پیام/ش