مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی و تجدید میثاق با ولایت، با سخنرانی حجت الاسلام ولایی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شمال غرب کشور و با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری بناب، بخشداری مرکزی، جانشین سپاه، برخی روئسای ادارات و جمعی از بسیجیان سلحشور برگزار شد.

به گزارش انعکاس بناب، سرهنگ پاسدار شاکری، صبح امروز در گرامیداشت حماسه ی ۹ دی و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، گفت: حماسه ی ۹ دی، مقوله ی حائز اهمیتی است که جا برای روشن سازی اهمیت و فرهنگ سازی آن بسیار است و همین نیز ما را بر آن داشت با وجود برودت بالای هوا، گرامیداشتی با رعایت اصول و در فضای باز، برپاداریم تا یاد و خاطره ی سردار رشیدمان نیز پاس داشته شود.

حجت الاسلام ولائی در ادامه ی این مراسم، با تمسک به آیه ی شریفه ی:«قل هذه سبیلی، اُدعوا الی الله علی بصیرهٍ أنا و مَن إتبعنی» ، بصیرت را لازمه ی اصلی شرایط حال حاضر عنوان کرد و گفت: پیامبر مکرم اسلام(ص) از سوی خداوند به دعوت با بصیرت مامور گردید.

وی بصیرت را بالاتر از داشتن علم وآگاهی عنوان کرد و گفت: بصیرت یعنی مفهوم حق و باطل را میدانیم، اما باید آن را در مصداق نیز تشخیص دهیم تا بتوانیم مشخص کنیم کدام جریان فکری،کدام شخص، کدام عملکرد، حق و کدام باطل است؛ لذا بصیرت موضوع خطیریست که به استناد احادیث، از دین منهای بصیرت هیچ نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در خصوص فتنه ی ۸۸ که در ۹ دی رقم خورد، گفت: زوایای این فاجعه به حدی عمیق و مهم است که بدون شناخت ابعاد این حادثه، اهمیت آن، به گونه ای که شایسته است، مشخص نخواهد شد؛ این حادثه، به نحوی سازماندهی شده و از قبل طراحی شده بود که به وضوح، مشارکت کامل معاندان داخلی و دشمنان خارجی در آن هویدا بود و از سوئی به گفته ی خود نخست وزیر انگلیس، قرار نبود اثری از نظام جمهوری اسلامی در کشور بماند.

وی در ادامه از ماهیت فتنه ی ۸۸، اینگونه گفت: فتنه ی دهه ی هشتاد، با رمز«تقلب در انتخابات» براه افتاد و با درگیر ساختن خواصِ نظام، ادامه یافت؛ چرا که بنای انقلاب های مخملی بر بدل سازی و بدون خونریزی عمل کردن است تا در اذهان عمومی چنین قلمداد شود که خود مردم خواهان این سرنگونی هستند لذا ردی از دشمن در صحنه باقی نمی ماند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه شمال غرب کشور، حرکت های سیاسی فتنه۸۸ را تاکتیکی دانست و افزود: با مطرح کردن تقلب در انتخابات، و پیشنهاد مُصِرّانه ی برگزاری مجدد انتخابات(که حرفی عام پسند بود)، از سوی ایشان خصوصا بعضی خواص، به گونه ای خواستند با دست رهبری نظام را برچینند! چرا که در صورت قبول تقلب در رأیِ۸۵ درصدی ملت ایران، جواز ناکارامدی دولت، حذف نظام و قرارگرفتن کشور در اختیار سازمان ملل متحد رقم میخورد، اما رهبر معظم، نقشه ی شوم ایشان را خواند و با درایتی عمیق، مانع این هرج و مرج و فروپاشی گردید.

«از عبرت ها باید استفاده کرد»، موضوعی که حجت الاسلام ولائی با عنوان کردن آن، بر لزوم درس گرفتن از فتنه ی ۸۸، ضرورت داشتن بصیرت در مدیریت و سیاست و دست آخر عدم سازش و اعتماد به دشمنی که بارها دشمنی اش را ثابت کرده، تاکید کرد و افزود: میخواهند آدرس غلط به ما بدهند! درمان دردها در داخل نظام و کشور است نه امید به بیگانگان؛ چرا که ثمره ی امید واعتماد به شیطان، انرژی هسته ای است که نیمه تعطیل شده و تحریمی که روی دستمان مانده است؛ لذا باید متکی به قدرت خود باشیم چون دنیا به داد ما نخواهد رسید!

وی در خاتمه گفت: ما راه را درست آمده ایم، آدرس را اشتباه نرویم؛ خطی که امام (ره) و رهبری معین کرده اند را ادامه خواهیم داد، فکر نکنید اگربرگردیم، مشکل حل خواهد شد! چرا که وضعیت حال حاضرمان، محصول مذاکرات است. برجام غیر از ترور دانشمندان ما، کدام برکت را برای ما داشت؟! در آخر باید پرسید: خلاصه چون ما به گفته ی آنها عمل کردیم، به این وضع دچار شدیم، یا چون به وعده ی آنها عمل نکردیم؟کدام؟!