وضعیت نابسامان محله دربند سبحان ۸ واقع در تنگه کوچه غربی چندین سال موجب ایجاد مشکلات زیادی برای اهالی این محله ها شده است و آن ها از مسئولان بخصوص شورا و شهرداری انتظار رسیدگی فوری دارند.

به گزارش انعکاس بناب،  محله دربند سبحان ۸ واقع در تنگه کوچه غربی که از قدیمی ترین محلات این شهر با بافتی فرسوده است که به علت قرار گرفتن در مسیر پروژه خیابان کشی طرح تفصیلی مصوب سال ۱۳۸۵، اهالی آن ۱۲سال است که به علت عدم اجرای این پروژه با معضلاتی عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

از جمله این معضلات از بین رفتن آسفالت و آب راه کوچه در اثر حفاری هایی است که توسط ادارات آب و فاضلاب، مخابرات و غیره انجام گرفته که با اندک بارندگی آب های سطحی در گودال های به جا مانده از این حفاری ها جمع شده و به همراه خاک و گِل باقیمانده از تخریب چند باب خانه با بافت فرسوده که به حال خود رها شده، باعث ایجاد راه بندان و کند شدن تردد خودروهای عبوری می شود.

همچنین چندین باب خانه با بافت فرسوده، که از طرف مالکین آنها به حال خود رها و باعث به خطر افتادن امنیت جانی ساکنین این محله گردیده است که بنا به گفته اهالی محل در فروردین ماه ۱۳۹۶ دو باب از این خانه ها ریزش کرد و اگر خواسته خدا نبود، ممکن بود این حادثه با تلافات جانی همراه شود.

وجود یک زمین خاکی در امتداد خیابان شهید نویدی که سالهاست به حال خود رها شده و به منبع گرد و خاک، ریختن زباله و تجمع معتادان و مواد فروشان تبدیل شده است و در کنار آن چندین تیر برق چوبی فرسوده با قدمت بیش از ۴۰ سال که در حال شکستن هستند باعث سد معبر و به خطر افتادن امنیت جانی ساکنین محل شده است.

لازم به ذکر است که با وجود قرار گرفتن این محله در طرح احیای سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان و اختصاص بودجه برای عمران این محله، متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی اساسی در این زمینه از طرف شهرداری و شورای شهر صورت نگرفته است و در نهایت بعد از مکاتبات فراوان که اهالی این محله با شورای شهر و شهرداری داشتند این دو نهاد توپ را در زمین یک دیگر می اندازند و کمترین اهمیت و ارزشی برای اهالی این محله قائل نیستند!

حال سوال اهالی این محل از شهردار و اعضای محترم شورای شهر این است که چرا با وجود قرار گرفتن این محله در مسیر پروژه خیابان کشی و همچنین در طرح احیای سکونتگاه های غیر رسمی شهرستان و اختصاص بودجه برای عمران این محله تا این لحظه اقدامی صورت نگرفته است؟

چرا در طی این ۱۲ سال از ۱۷ باب خانه ایی که در مسیر پروژه خیابان کشی قرار داشت ۷ نفر از مالکین این منازل با مراجعه به شهرداری و شواری شهر به توافق رسیده و اقدام به عقب کشی و نوسازی منازل خود نموده اند ولی در حال حاضر مالکین ۱۰ باب خانه باقی مانده در مسیر اجرا پروژه با وجود مراجعات و مکاتبات فراوان و برگزاری چندین جلسه در مسجد محله با حضور فرماندار، شهردار و شورای شهر چرا هیچ گونه اراده و عزمی از طرف شهردار و شورای فعلی شهرستان برای حل این مساله دیده نمی شود؟

اگر شهرداری مشکل کمبود بودجه دارد پس چرا در برخی از محلات شهر با اهداف سیاسی و انتخاباتی دست به عمران و نوسازی می زند؟!

چرا هیچ گونه اراده و عزم جدی ای از طرف شهردار و شورای فعلی شهرستان برای حل این مساله وجود ندارد، برای نمونه با وجود توافق با یکی از مالکین در مورخه ۹۷/۲/۱۲ هیچ اقدامی برای تملک این ملک از طرف شهرداری و شورای شهر صورت نمی گیرد؟

آیا اعضای محترم شورای شهر وعده هایی که برای حل این مشکل چند ساله در مسجد محله داده اند را به یاد دارند یا فراموش کرده اند؟

در خاتمه باید بگوییم وضعیت اسفبار این محله نه در شان دولت، شهر بناب و اهالی این محله نیست که اهالی تنها به دنبال برخورداری از حداقل حقوق شهروندی خود باشند.

انتهای گزارش/ داود زیبائی