به گزارش انعکاس بناب، سیدجواد هاشمی عصر امروز در شانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب که با حضور غلامرضا شریفی مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولان ادارات و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی بناب در محل واحد خشکبار فجر بناب برگزار شد، با ارائه گزارشی از تاریخچه تأسیس شرکت تعاونی فرش […]

به گزارش انعکاس بناب، سیدجواد هاشمی عصر امروز در شانزدهمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان بناب که با حضور غلامرضا شریفی مدیرکل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی، جمعی از مسئولان ادارات و مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی بناب در محل واحد خشکبار فجر بناب برگزار شد، با ارائه گزارشی از تاریخچه تأسیس شرکت تعاونی فرش روستایی بناب از امضای قرارداد و تفاهم نامه این شرکت با صندوق کارآفرینی خبرداد و گفت: بر اساس این تفاهم نامه ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره به بافندگان فرش اختصاص یافت که تاکنون ۴۰ میلیارد ریال آن به متقاضیان پرداخت شده و مابقی مبلغ نیز در حال پرداخت شدن است.

وی افزود: بر اساس تفاهم نامه این شرکت با بانک مهر ایران ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات نیز به متقاضیان فرشبافی در این شهرستان پرداخت می شود.

ممدیرعامل شرکت تعاونی فرش روستایی بناب خاطرنشان کرد: در سال ۹۳ تعداد افراد بیمه شده در شغل قالی بافی ۳ هزار و ۵۸ نفر بود که بیمه تعداد یک هزار و ۸۱۲ نفر قطع شده و علیرغم اینکه قطع بیمه برخی اعضاء قانونی بوده ولی در حق برخی از قالی بافان اجحاف شده و امیدواریم بیمه آنها مجدداً برقرار شود.

هاشمی تصریح کرد: با توجه به عدم قبول اسناد ملکی روستایی از سوی بانک های شهرستان در دریافت وام قالی بافان روستایی با مشکلاتی روبرو می شوند که امیدواریم در این ارتباط همکاری های لازم بعمل آید.

وی سپس از تغییر الگوی بافت قالی در این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه امسال میزان صادرات فرش ابریشم کاهش یافته است لذا شرکت تعاونی الگوی جدید بافت قالی را به قالی بافان معرفی و شرکت تعاونی بصورت تضمینی فرش های تولیدی قالی بافان با الگوی جدید را خریداری خواهد کرد.

این فعال حوزه فرش روستایی بیان کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی با همکاری بسیج سازندگی شهرستان ۳۰ میلیارد ریال اعتبار و تسهیلات برای توسعه قالی بافی شهرستان در حال جذب است و در این راستا شهرستان بناب به عنوان قطب فرش انتخاب شده است.

هاشمی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه علیرغم فعالیت بیش از ۱۱ هزار نفر در بخش قالی بافی، این شهرستان فاقد صادرکننده فرش است؛ گفت: ازاین رو تولیدات فرش این شهرستان بنام شهرستان دیگر ثبت و صادر می شود که امیدواریم مسئولان امر تدابیر لازم را در این خصوص بیندیشند.